Gemiddelde leeftijd van kat?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Re: Gemiddelde leeftijd van kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:18

Dat kan heel erg verschillen, ze kunnen heel jong sterven of ze kunnen net als mijn kat 22 worden

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:26

Wij hebben ook heel vaak gedacht dat onze kat dood zou gaan, dat was elke keer in de winter als het oppeens heel koud werd, ze werd heel sloom en deed dus veel minder, haar vacht werd slecht etc, etc. Maar elke zomer was het net een kat van 2 jaar oud, op haar 20 kon ze zelfs nog op de deurklink springen om de deur open te maken, en dat is niet zo makkelijk. Het werd alleen afgelopen winter wel teveel voor haar. Ze lag de hele tijd in de badkamer op een handdoek te slape omdat het daar lekker warm en rustig was en haar eten stond beneden en ze wou niet zelf te trap af komen, was echt heel erg. Ze werd ook heel dun en haar vacht werd hard, toen zijn we naar de dierenarts gegaan en die heeft vocht in haar gespoten en dat moest dan nog 2 x, maar helaas toen ik thuis kwam van school was ze dood Als het nou niet zo koud was in de winter had ze vast nog geleefd...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:29

Onze kat is 17 jaar. Nog helemaal gezond (buiten dat hij als kitten niesziekte heeft opgelopen maar met pilletjes om het half jaar is dat over ) Hij is natuurlijk niet zo actief als vroeger maar hij springt nog altijd in mijn bed (dat is ruw geschat 1.20 m hoog )

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:22

Onze kat is is nu 20, ze zal het niet lang mee maken hoewel we dat al 3 jaar roepen Ze is bijna blind en heel erg dement maar vooralsnog gaat het best goed.