Kat spuugt bloed?! Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Kat spuugt bloed?! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:54

Baah naat sterkte met hem

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:34

Jullie kunnen wel zo mooi zeggen: Wat als.....
Maar er was geen wat als.
De kat liep niet buiten en hij niesde geen snot.
Hij had het huis onder gespuugd met bloed en kon moeilijk ademen.
Maar goed.
Gedaane zaken nemen geen keer.
Ik ben blij dat het beter gaat met je kat!

*EDIT*
Als ik hier op welk tijdstip van de dag de DA bel. En het is dringend, mag ik binnen 5 minuten op spreek uur komen.
En in mijn ogen is bloedspugen dringend genoeg daarvoor!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 11:44

dan heb jij een andere DA dan ik.
We kunnen hier nog wel uren over door discusseren,
dat jij het er niet mee eens ben dat wij direct niet zijn gegaan maar wel anderhalf uur later, is jou probleem, en kan ik niets meer aan doen.
Ik vind dat ik juist gehandeld heb, en jij vind van niet dus tja, daar kan niets meer aan gedaan worden.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:03

Ik zeg niet dat ik vind dat jij niet juist gehandeld hebt.
Ik begrijp niet hoe iemand éérst een topic op bokt kan openen wanneer diegene ziet dat zijn/haar kat blijbaar (ernstig) ziek is.
Dát vind ik onbegrijpbaar!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 18:03

Dan lees jij mijn berichten niet goed,
want ik heb al meerdere malen geprobeert dat uit te leggen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:11

een dierenarts bellen om advies kost niet meer dan de gesprekskosten
als een mens of dier bloed overgeeft, mag meteen de alarmbel aan, want dat betekend altijd dat er medische hulp vereist is.

eerts een topic openen en dan pas bellen is IMO dus totaal verkeerd om

ik heb zelf 8 katten en 10 kittens, en zodra ik aan de gezondheid van een van hen twijfel, dan bel ik meteen de dierenarts, ik kan dan altijd of meteen langskomen, of medicijnen halen, of het is niets ernstigs, wat vanzelf weer overgaat .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:35

Misschien voortaan niet zo overdreven schrijven.....ik zag het nl al helemaal voor me.

Als je de DA duur vind wordt het misschien tijd voor een pluche kat...vulling kun je zo op de markt kopen en garen bij de Action.

Mijn DA komt gewoon als het spoed is.

Bij een slokdarmverstopping was ie er binnen een kwartier en met een ingetrapte spijker stond ie binnen een half uur op de stoep en dat was om kwart over 6 s'avonds.

Misschien eens een andere DA bellen bij spoed gevallen.

Een kat in ademnood die bloed spuugt(hoeveelheid maakt mij niks uit) is in mijn ogen een ernstig geval.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:07

Wat doet iedereen toch verschrikkelijk moeilijk!!

Ten eerste; cowgirl; ik schreef niet overdreven, wat ik al eerder in een berichtje zei; maar lezen is ook een kunst.
Ten tweede; we hebben het eten gewoon nog afgewacht, en dat was trouwens ook niet eens mijn beslissing, maar die van mijn moeder, waar ik geen bezwaar tegen had want toen we thuiskwamen deed hij even heel raar maar tijdens het eten lag Uk gewoon buiten op de tafel in het zonnetje en leek er nog weinig aan de hand
Voor die tijd had ik de paarden al afgebeld voor het geval dat we toch naar de DA gingen.
Want wat ik ook al eerder zei; we konden vrij weinig zien,
bloed kon ook van zijn pootje komen die onder het bloed zaten ook en dat hij het spuugde kon ook omdat hij zijn pootje had zitten wassen en dat hij daar misselijk van geworden was, en hij eet vaak de haren van onze andere kat, dat dat gewoon niet helemaal goed was gevallen en dat ie daarom wilde overgeven.
Onze katten kokhalzen wel vaker als ze willen spugen en spugen ook of dat nou komt door te gulzig eten of haren eten.
Pas toen we daarna zagen dat er onze zijn kinnetje een hele krob kwam zijn we direct naar de DA gegaan.
1.5 uur nadat we het ontdekt hebben!
en wat ik óók al eerder zei; hadden we de pech dat de DA plotseling weg was, dan hadden we nog geen half uur nog rond moeten rijden naar andere DA's.

Ik snap best dat jullie zo reageren, maar dat kan ook op een andere manier, al vind ik niet dat jullie nú nog zo mogen reageren, allang nadat ik naar de DA ben geweest en Uk inmiddels alweer de oude is.

Maar doe alsjeblieft even niet alsof ik niets om dieren geef en mijn dieren inruil voor een nieuwe, want dat is dus ABSOLUUT niet waar!
Dieren zijn voor mij net als familie en denk je nu serieus dat ik dit topic gestart zou hebben als ik niets om hem zou geven en het allemaal wel goed had gevonden?!

We komen er toch niet uit, want jullie vinden dat ik direct had moeten gaan, en ik ben het eens met hoe het nu is gegaan, dus tja,
niets aan te doen, en ga na dit bericht niet weer verder in discussie, heb mezelf nu wel genoeg verdedigd en uitgelegd in dit topic over het hoe en waarom.
Ik ben blij dat Ukkie weer de oude is

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:25

Ik denk dat die laatste zin een mooie afsluiting voor dit topic is.
Ik zal hier een slotje op zetten.