Leuke konijntjes!
Heb mijn konijn ook eens willen dekken; hadden al helemaal geregeld waar ze heen konden als ze er waren.
Maar wilde het op het laatst niet, ik wist zeker dat ik me te veel ging hechten

Nu is ze 5; voor mij te oud om nog te dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Debo schreef:ik hang de held niet uit, ik zeg gewoon dat ze stom bezig is, waarop ik de vraag kreeg of ik zelf wel eens nestjes heb gehad ...
eetjuhhhh schreef:achos wat een humpies, moeders is ook leuk zegveel plezier ermee
annepaardoes schreef:veel plezier. Maar ik zou wel vaak voor controle naar de DA met ze gaan. dan weet je of de groei van die kleintjes goed verloopt.
En voor die mensen die zo veel commentaar hebben: hebben jullie dan ooit wel eens zelf gefokt. Geeft niet meteen zo veel commentaar!
Sjen schreef:Wij fokken zelf al jaren konijnen en ik wilde toch even ingaan op de opmerkingen. Het is heel goed om de konijnen dagelijks te controleren, juist als ze zo jong zijn. Zoals ik het vanaf de foto's kan beoordelen kan ik zien dat ze ronde buikjes hebben. Dat moet je elke dag controleren. Daarvoor hoef je ze echter niet helemaal uit de kooi te halen. Je kunt gewoon wat haar weg halen en kijken of ze bol zijn, zodra ze gerimpeld worden moet je in gaan grijpen. Absolute rust is noodzakelijk, de jongen alleen aanraken als er eentje buiten het nest ligt. Ik zou persoonlijk die meest zwarte wat meer in de gaten houden, deze oogt zo op de foto wat minder dan de anderen. Om de groei in de gaten te houden, hoef je niet naar de da te gaan, gewoon af en toe wegen. Op internet kun je wel groeitabellen vinden voor dwergkonijntjes.
Overigens weet ik bijna zeker dat jouw konijn niet van een papillon afstamt. Dat zijn dieren van een paar kiloJouw konijn is ook te gedrongen om van een papillon te zijn, dan zou ze meer nek hebben en zeker grotere oren. De aftekening en kleur van je konijn heeft niet veel met een bepaald ras te maken, dit is gewoon een zwart (of blauw)-bonte die je bij de dwergjes ook tegen komt. 'De witte' is trouwens hoogstwaarschijnlijk een Japanner, die donkere wordt waarschijnlijk zoals de moeder en die voorste wordt volgens mij ook een bonte, maar kan ook nog een marter kleurige worden.
VeirL schreef:Leuke konijntjes!
Heb mijn konijn ook eens willen dekken; hadden al helemaal geregeld waar ze heen konden als ze er waren.
Maar wilde het op het laatst niet, ik wist zeker dat ik me te veel ging hechten![]()
Nu is ze 5; voor mij te oud om nog te dekken