Biepmiep schreef:Ja je moet daar de situatie oplossen al is dat zeer moeilijk anders blijft het dweilen met de kraan open.
het blijft altijd dweilen met de kraan open.
daar is nu eenmaal niets aan te doen, er zijn heel veel hele domme, en ook heel veel gemakzuchtige en onnadenkende mensen.
het helemaal op willen lossen is een nobel streven, maar net zoiets als wereldvrede willen bereiken.
percy schreef:In principe ben ik het wel met je eens Luxx maar als de asiels in Nederland overvol zitten dan vind ik het niet terecht om ook nog dieren uit het buitenland in Nederland in het asiel te dumpen.
nederland is vol?
Citaat:
Neem dan helemaal je verantwoordelijkheid, neem ze mee naar huis en zoek er zelf leuke baasjes voor.
ieder dier gered is er één, geen enkel dier verdiend het een slecht leven te hebben, en geen mens ook trouwens.
iedere goede daad is er ook één.
daarbij heeft niet iedereen de mogelijkheid en de 'now how' vijf honden mee naar huis te nemen.
een asiel heeft de kennis, en ook de ervaring om de júiste baas voor een dier te kunnen vinden.
toen ik op zoek was naar een hond ben ik erg getroffen door de uitgebreidde informatie die beschikbaar is over de aanwezige honden in de diverse dierenasiels.
kan wel of niet met katten of andere dieren, kan wel of niet alleen zijn, blaft veel, is dominant of juist niet, zelfs of ze tegen autorijden kunnen.
allemaal zaken die van groot belang zijn bij de aanschaf van een hond, want het heeft natuurlijk geen enkele zin als mensen doordat ze verkeerd geïnformeerd zijn na korte tijd gedwongen zijn de hond weer terug te brengen.
Citaat:
De pest is dat mensen deze honden eerder in huis halen omdat ze door een "bekend" iemand naar Nederland zijn gehaald en op tv zijn geweest. Dat is in feite ook een vorm van voortrekken en dat is net zo min fair.
ik vind dat juist geweldig, deden maar meer mensen die bekend zijn ook zo hun best, misschien zijn er, doordat zij dat gedaan heeft zijn er misschien andere honden ook geplaatst uit dat asiel doordat de honden die zij meegenomen had al 'op' waren.
ze besteed er aandacht aan, en zet eventueel andere mensen tot nadenken aan, dat is altijd goed.
Citaat:
Straks is het onvermijdelijk dat oudere of moeilijk te herplaatsen dieren afgemaakt gaan worden, dat is ook discriminatie.
ik krijg weer dat rare gevoel, wat is het verschil met een creperende hond in een ver buitenland met een creperende hond in nederland?
geen imo.
ik vind dat ze allebei het recht hebben gered te worden.
begrijp me goed, ik zeg nu niet dat ik vind dat iedereen alleen maar in het buitenland moet gaan redderen, ik zeg alleen maar dat daar waar geredderd word het goed is, altijd goed is.
iedere stap genomen in de richting van dieren welzijn is er één, waar die ook gezet word.
want dweilen met de kraan open zal het altijd wel blijven, in zo'n soort wereld leven wij namelijk...