De asiels zitten weer overvol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlieg

Re: De asiels zitten weer overvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:30

Margreet schreef:

BV, hoe lang wordt er nou al niet opgeroepen om vooral niet naar het stierenvechten te gaan kijken als toerist? En, helpt het?
Struisvogelpolitiek is dat credo van jou, meer niet.

Goed dat je het even aanhaalt:

Kijk hier

http://www.stieren.net/

en draag ajb je steentje bij, al is het maar met handtekeningen
verzamelen (doe ik al vanaf het begin); momenteel tegen de
jaarlijkse gekte in Pamplona, die ook vnl. door toeristen in stand
gehouden wordt.

Op de site vind je onder 'resultaten' o.a. :

Citaat:
Het CAS heeft er in Nederland voor gezorgd dat reisorganisaties geen
reclame meer maken voor het stierenvechten en hier ook geen tickets
meer voor aanbieden. Het kan voorkomen dat sommige hosts en
hostessen ter plekke kaarten aan de toeristen aanbieden, omdat ze
hier provisie voor krijgen. Thomas Cook Reizen (van o.a. Neckermann
Reizen) heeft op ons verzoek alle hosts en hostessen opgedragen dit
niet meer te doen en andere reisorganisaties zeggen ook allemaal
tegen het stierenvechten te zijn.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 05-07-05 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:40

Desiree schreef:
wegwerpdieren. Zijn die er ook? Zijn dat tamagotchis of zo? Ik zou namelijk bij god niet weten welk dier nu in aanmerking zou komen voor wegwerpen.

Dieren waar iemand anders vanaf wil, dumpt.

Maar ik wil het ook wel 'opvangdieren' noemen, hoor. De herkomst blijft hetzelfde.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 15:45

Jij niet, BV niet maar er zijn helaas genoeg mensen die een dier wel als een wegwerpartikel zien. Leuk een hond voor de kinderen maar ze laten hem niet uit en als dan de vakantie in zicht komt is een boom in het bos een mooie plaats om het overbodig gewordene achter te laten.
Ik heb er wel eens een gevonden, nog op een plek waar weinig mensen langskwamen ook. Ik vrees dat heel veel mensen wel eens zo'n "wegwerpdier" hebben gevonden.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:25

toen wij onze hond net hadden zeiden wij ook dat we er een nest bij wouden hebben.... totdat we 3 asiels bezocht hadden! De puppygedachte is ver verleden tijd. En als het aan mij ligt is de eerstvolgende hond die hier komt 1 uit het asiel, net als katten. Ze zijn je zo dankbaar als ze merken hoeveel liefde je ze geeft en niet de plannen hebt om ze weg te brengen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:39

ik heb 2katten uit het asiel(check me profiel).. een is gedumpt in de bosjes vlak bij het asiel in een weekend tas (de rode) de andere weet ik niet... denk omdat ze zo vreselijk veel piest in huis ipv op de bak!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:52

Ik voel me nu schuldig omdat ik volgend jaar een pup van een fokker wil, een kleinkind misschien van mijn huidige hond.
Maar aan de andere kant waarom zou IK geen hond mogen kiezen, omdat een ander zijn verantwoording niet neemt en zijn hond in het asiel dumpt. De fokker van mijn honden neemt de hond terug indien het niet gaat, of wanneer je door omstandigheden niet meer voor de hond kunt zorgen.

Daarom vindt ik het beter dan fokkers, ja ook de brood- en
gelegenheidsfokkers, de verantwoording voor de honden nemen die zij op de wereld laten zetten, ookal is het een ongelukje of zo. Als dat nou eens verplicht werd? Naam van de "fokker" bij chipregistratie is toch al bekend.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:28

Bij ons in het asiel *Eindhoven* hebben we al maanden een wachtlijst voor afstandskatten. Daar staan er nu meer dan 20 op. En dan kun je inderdaad denken aan mensen die allergisch zijn of iedere andere reden. Maar het zit gewoon helemaal vol.

Bij de honden is het ook proppen. We zijn al genoodzaakt om twee hondjes bij elkaar in het hok te zetten, omdat het anders echt niet meer erbij kan.

Vanavond met de ambulance ook weer 3 honden opgehaald, waarvan ik bijna zeker ben dat 2 van de 3 gewoon op straat gezet zijn. (En 1 hele gave sneeuwwitte Dogo Argentino, maar die zal vast wel een baasje hebben)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:14

De volgende keer ga ik een hondje halen uit het asiel. MAar ik hoop dat dat nog lang duurt, want daarvoor zou eerst Polleke moeten overlijden. En dan staat mij weer een migraine te wachten, gemis, verdriet, ellende......

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:23

Jippie schreef:
En die geadopteerde asieldieren zijn de leukste dieren die er zijn.

zo zwartwit kun je het denk ik niet stellen. Ik ben het 6e baasje van mijn hond (ik kreeg hem als 10 weken oude pup), hij heeft (gelukkig) geen asiel van binnen hoeven zien en hij is toch echt een van de leukste dieren die ik ken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:30

Ik heb vorige week afscheid moeten nemen van Kobus, mijn meest geweldige wereldkat op de enorm hoge leeftijd van 23 jaar! Op zijn zestiende in het asiel uitgezocht en voor een ouwelullenprijsje meegekregen (gratis dus, ken het asiel en de mensen) opdat hij nog een leuk (half) jaartje zou hebben. Alles beter dan zijn laatste dagen in een hokje slijten.

Kobus heeft zeven jaar bij mij gewoond en een geweldig leven gehad, in ieder geval de laatste zeven jaar, daarvoor weet ik het niet. Geen dag spijt van mijn asielkat en als er weer één bij komt, wordt het allicht weer een sneuerd.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:22

Ik kan er ook niet tegen als ik hier en op andere plaatsen die overgelukkige berichtjes zie "onze poes heeft jongen" etc etc.

Ook als ik in mijn omgeving hoor dat iemand weer een jong poesje heeft die niet uit het asiel komt bekruipt mij weer een naar gevoel.

Verder zijn er ook nog van die leuke instanties de actie voeren voor de honden in spanje " neem een hond uit spanje want die verdient een kans"

Sorry maar dit soort acties moeten gewoon verboden worden.
In nederland zitten genoeg leuke honden.

Verder moet er maar eens eigenaar registratie komen.
En een fikse boete bij illigaal dumpen.

Ik haal mijn dieren voortaan uit een asiel...keus genoeg en net zo leuk.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:38

Biepmiep schreef:
Ik voel me nu schuldig omdat ik volgend jaar een pup van een fokker wil, een kleinkind misschien van mijn huidige hond.

Tijd genoeg om je nog te bedenken, Biepmiep

Pas als de asielen leeg zijn is het wat mij betreft tijd om weer te gaan fokken. Het zou zeker verboden moet worden dat particulieren voor de 'lol' een nestje fokken.

Woest word ik er om. Ik moet ook leren om het me niet zo aan te trekken want ik kan er letterlijk ziek van worden hoe er met dieren (en de natuur in het algemeen) wordt omgesprongen.

Daarnaast kan ik me absoluut niet voorstellen dat je je huisdier de straat opschopt voor een of andere poedersuiker van een paar weken. Deze mensen zouden zich serieus af moeten vragen waarom ze uberhaupt ooit een dier hebben aangeschaft.

Domme mensen.....

Ik zal in elk geval de actie voor de asieldieren van de dierenbescherming steunen (zie website ), en proberen om er verder zo min mogelijk over te lezen/horen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 23:02

Cowgirl schreef:
Verder zijn er ook nog van die leuke instanties de actie voeren voor de honden in spanje " neem een hond uit spanje want die verdient een kans"

Ik zie net op SBS6 dat Bridget Maasland (wie is dat eigenlijk?) zes zwerfhonden uit Portugal heeft meegenomen. Die zitten nu in een dierenasiel in Bakel. Natuurlijk zijn het leuke dieren en verdienen ze een kans maar ik vind het ook te gek voor woorden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:24

[quote="Cowgirl"Verder zijn er ook nog van die leuke instanties de actie voeren voor de honden in spanje " neem een hond uit spanje want die verdient een kans"

[/quote]

Mee eens, in Nederland zitten ook een hoop leuke honden maar ik ben dus ook aangelopen tegen een fantastisch leuk hondje in een asiel in Spanje.....moest ik m dan laten zitten omdat ie "geen nederlander" was??? Vind van niet, elk dier heeft recht op een goed tehuis dus dat er nu ééntje van mij toevallig uit Spanje komt, geeft een ander het recht niet dat te veroordelen.......

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:35

Percy schreef:
Cowgirl schreef:

Ik zie net op SBS6 dat Bridget Maasland (wie is dat eigenlijk?) zes zwerfhonden uit Portugal heeft meegenomen. Die zitten nu in een dierenasiel in Bakel. Natuurlijk zijn het leuke dieren en verdienen ze een kans maar ik vind het ook te gek voor woorden.

ik wil er verder geen standpunt over innemen, maar ik krijg hier wel een heel raar 'eigen volk eerst' gevoel bij.
ik zie mezelf als wereldburger, wij mensen hebben dat met die grenzen bedacht.
ik vind dat een dier in een rotsituatie als het kan geholpen moet worden, ongeacht waar zijn wieg gestaan heeft of waar hij woont.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:15

Zo ben ik zelf lid van een zwerfkatten organisatie die zich inzet om zwerfkatten op te vangen en te plaatsen bij gastgezinnen en van daaruit worden nieuwe baasjes gezocht.
Ik wil dolgraag weer een jonge kat (of misschien wel 2) en die haal ik ook echt uit het asiel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:58

In principe ben ik het wel met je eens Luxx maar als de asiels in Nederland overvol zitten dan vind ik het niet terecht om ook nog dieren uit het buitenland in Nederland in het asiel te dumpen. Neem dan helemaal je verantwoordelijkheid, neem ze mee naar huis en zoek er zelf leuke baasjes voor.
De pest is dat mensen deze honden eerder in huis halen omdat ze door een "bekend" iemand naar Nederland zijn gehaald en op tv zijn geweest. Dat is in feite ook een vorm van voortrekken en dat is net zo min fair.
Straks is het onvermijdelijk dat oudere of moeilijk te herplaatsen dieren afgemaakt gaan worden, dat is ook discriminatie.

Ik heb ook ooit bijna een hond uit het buitenland meegenomen en een keer een kat maar die laatste is een heel apart verhaal. Als ik een dier zie wat het slecht heeft kan ik er net zo min aan voorbij lopen maar ik zou er dan wel zelf voor blijven zorgen of er iemand voor zoeken die dat kan en wil. Mijn tante kwam dertig jaar geleden al regelmatig met een Spaanse hond naar huis, later is ze daar een asiel gaan steunen en ik heb bewondering voor de mensen die daar die asiels opzetten en goede bazen proberen te vinden voor de dieren.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:25

Ja je moet daar de situatie oplossen al is dat zeer moeilijk anders blijft het dweilen met de kraan open.

Net als met de broodfokkers in nederland.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:34

Cowgirl schreef:

Hier ben ik het absoluut mee eens. Kijk, als je op vakantie bent en je wordt helemaal stapelverliefd op een zwerfhondje vind ik het wat anders, maar om nou moedwillig honden uit Spanje hier naartoe te halen en er hier baasjes voor te zoeken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het beroerd wat er met die honden daar gebeurd, maar het probleem moet daar op gelost worden en niet hier. Elke Spaanse hond die geadopteerd wordt, betekent dat een Nederlandse hond langer in het asiel zit.

Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik twee katten uit het asiel gehaald, een stelletje van 9 jaar. Ontzettend lieve katten en ik heb er zoveel plezier van gehad. Eentje ervan leeft nogsteeds en daar heb ik wel een jonkie bij genomen, via Bokt toen. Ik was bang dat een oudere kat teveel strijd zou opleveren. Maar als Tijgje ooit komt te overlijden, komt er toch weer een asielkat bij. En dat mag best weer een ouder beestje zijn, geen probleem. Ouder en rustiger heeft ook wel wat, één hysterisch-rondrennend-en-overal-komend-waar-ze-niet-mag-zijn-poes in huis is wel genoeg eigenlijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:09

Biepmiep schreef:
Ja je moet daar de situatie oplossen al is dat zeer moeilijk anders blijft het dweilen met de kraan open.

het blijft altijd dweilen met de kraan open.
daar is nu eenmaal niets aan te doen, er zijn heel veel hele domme, en ook heel veel gemakzuchtige en onnadenkende mensen.
het helemaal op willen lossen is een nobel streven, maar net zoiets als wereldvrede willen bereiken.

percy schreef:
In principe ben ik het wel met je eens Luxx maar als de asiels in Nederland overvol zitten dan vind ik het niet terecht om ook nog dieren uit het buitenland in Nederland in het asiel te dumpen.

nederland is vol?

Citaat:
Neem dan helemaal je verantwoordelijkheid, neem ze mee naar huis en zoek er zelf leuke baasjes voor.

ieder dier gered is er één, geen enkel dier verdiend het een slecht leven te hebben, en geen mens ook trouwens.
iedere goede daad is er ook één.
daarbij heeft niet iedereen de mogelijkheid en de 'now how' vijf honden mee naar huis te nemen.
een asiel heeft de kennis, en ook de ervaring om de júiste baas voor een dier te kunnen vinden.
toen ik op zoek was naar een hond ben ik erg getroffen door de uitgebreidde informatie die beschikbaar is over de aanwezige honden in de diverse dierenasiels.
kan wel of niet met katten of andere dieren, kan wel of niet alleen zijn, blaft veel, is dominant of juist niet, zelfs of ze tegen autorijden kunnen.
allemaal zaken die van groot belang zijn bij de aanschaf van een hond, want het heeft natuurlijk geen enkele zin als mensen doordat ze verkeerd geïnformeerd zijn na korte tijd gedwongen zijn de hond weer terug te brengen.

Citaat:
De pest is dat mensen deze honden eerder in huis halen omdat ze door een "bekend" iemand naar Nederland zijn gehaald en op tv zijn geweest. Dat is in feite ook een vorm van voortrekken en dat is net zo min fair.

ik vind dat juist geweldig, deden maar meer mensen die bekend zijn ook zo hun best, misschien zijn er, doordat zij dat gedaan heeft zijn er misschien andere honden ook geplaatst uit dat asiel doordat de honden die zij meegenomen had al 'op' waren.
ze besteed er aandacht aan, en zet eventueel andere mensen tot nadenken aan, dat is altijd goed.

Citaat:
Straks is het onvermijdelijk dat oudere of moeilijk te herplaatsen dieren afgemaakt gaan worden, dat is ook discriminatie.

ik krijg weer dat rare gevoel, wat is het verschil met een creperende hond in een ver buitenland met een creperende hond in nederland?
geen imo.
ik vind dat ze allebei het recht hebben gered te worden.
begrijp me goed, ik zeg nu niet dat ik vind dat iedereen alleen maar in het buitenland moet gaan redderen, ik zeg alleen maar dat daar waar geredderd word het goed is, altijd goed is.
iedere stap genomen in de richting van dieren welzijn is er één, waar die ook gezet word.
want dweilen met de kraan open zal het altijd wel blijven, in zo'n soort wereld leven wij namelijk...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 11:17

Ik vind de vergelijking van mensen uit het buitenland en honden uit het buitenland absoluut niet opgaan.
Elk dier uit het buitenland wat hier komt wonen is een plekje minder voor een dier uit Nederland. Vol is vol inderdaad in de asiels en dan worden er ook drastische maatregelen genomen. Het is alleen maar het probleem verplaatsen.

Er moet daar iets aan het probleem gedaan worden, mensen die geld inzamelen om in die landen zwerfdieren te castreren bijvoorbeeld, dat is een geweldig initiatief.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:23

Percy schreef:
Ik vind de vergelijking van mensen uit het buitenland en honden uit het buitenland absoluut niet opgaan.
Elk dier uit het buitenland wat hier komt wonen is een plekje minder voor een dier uit Nederland. Vol is vol inderdaad in de asiels en dan worden er ook drastische maatregelen genomen. Het is alleen maar het probleem verplaatsen.

Er moet daar iets aan het probleem gedaan worden, mensen die geld inzamelen om in die landen zwerfdieren te castreren bijvoorbeeld, dat is een geweldig initiatief.

luxx schreef:
iedere stap genomen in de richting van dieren welzijn is er één, waar die ook gezet word.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:25

onze hond was wegwerphond. letterlijk.
hijs bij het asiel over het hek gegooid toen ie circa 2 jaar was.
nu hbben wij m dus en eenmaal thuis bleek ie blind te zijn.
iets wat het asiel wel wist, maar gewoon niet heeft gezegd. niet echt slim van ze, voor hetrzelfde geld was hij weer over het hek gegooid oid..

maar wij zijn heel blij met m hijs heel lief en ook heel stout

we zijn nog op zoek naar een grote hond, al 2 jaar, maar nog steeds niks gevonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:23

Nou, mag ik heel eerlijk zeggen dat de asiels niet echt meewerken aan het plaatsen van honden? Ik wil namelijk graag een hond uit het asiel halen, maar heb nog geen asiel gevonden dat het toestaat om de hond eerst bij mijn katten uit te proberen of het samen gaat.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 17:45

Dat kan ik me anders wel heel goed voorstellen. Dan wordt zo'n hond in een nieuwe omgeving gezet, denkt een baasje te krijgen en vervolgens zou hij misschien weer terugmoeten. Je kan toch inschatten hoe je katten op honden reageren met honden van vrienden/kennissen? En als je dan een hond kiest die katten gewend is moet dat goed gaan komen.
Asi ging niet met katten, hij woonde beneden en de katten woonden boven. Geen ideale situatie maar het was te doen.