help, mijn kat brengt mij cadeautjes...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Re: help, mijn kat brengt mij cadeautjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:16

Mag ik je gerust stellen met het feit dat het erger kan?? Wij hebben vorig jaar 2 kittens gevonden in het bos, moederziel achtergelaten, mager en veel te jong, we hebben ze groot gebracht tot 2 mooie lieve poezen en daar bedanken ze ons nu elke nacht voor!
Elke nacht liggen er bij dode muizen onder de trap. Sowieso 1 soms 3 of 4!! Ze zijn namelijk 's nachts buiten en komen ze via het dakraam binnen brengen. We kunnen het dakraam wel dicht doen, maar dan leggen ze ze in de dakgoot, en daar een hoop muizen hebben... dat stinkt!! Dus dan maar onder de trap... (gelukkig mag mijn vader ze altijd opruimen, daar hij het vroegst uit bed moet!)

Katten leggen meestal de muizen bij de achterdeur, maar het kan dus ook binnen ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:22

gelukkig blijft het bij kliene diertjes. Ik weet van katten die konijnen voor je vingen. Tja, het zijn bijzondere beesten hoor.

De kat staat zijn prooi aan jou af omdat hij je zeer waardeerd, net als dat honden voor je appporteren eigenlijk. Complimenteer de kat voor zijn vangst. Zo weet hij dat je tevreden bent en dat hij bij jou in de gunst is. Door hem te negeren of af te wijzen zal hij misschien steeds grotere dieren vangen in de hoop dat stukje waardering van je te krigjen.
Succes er mee!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:09

hoor al deze verhalen en voel me ineens niet zo meer...
Hezt kan dus nog erger... voel me al bijna vereerd...
Zal hem voortaan een aai geven als hij me iets komt brengen...
Vinden jullie het allemaal niet zo erg dan al die dode dieren?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:16

Het is z'n instinct, daar kun en mag je 'm niet voor afstraffen. Lusten én de lasten.

Nee, ik vind 't niet erg nee, dat één van mijn katten me altijd muizenneusjes brengt en zo af en toe eens een snaveltje. Dat hoort erbij. Dan had ik geen kat moeten nemen. Een hond straf je ook niet af omdat ie je een stok brengt.

Overigens is er onlangs ook een topic over hetzelfde onderwerp geweest...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:17

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:05

Wat een scherpe vondst Sylvia, al zo vroeg in de ochtend
Maar je hebt wel gelijk, er loopt nog een heel recent topic over hetzelfde onderwerp. Om het centraal te houden zal ik hier een slotje op zetten.