Mhepo, RR-pup tien weken oud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Re: Mhepo, RR-pup tien weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:42

Ilindra schreef:
Wat een schitterende hond Percy.
Spreek je zijn naam uit als Meepo?
Mijn zimbabwaans is niet zo heel erg goed

Volgens mij wel alhoewel mijn Zimbabwaans ook niet zo best is

Dat witte teentje achter is erg leuk maar of dat wit blijft is niet zeker, ik denk het wel. Hij is inderdaad zeer ondeugend

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:51

Aha, dus dit is de dader
Ondanks zijn onschuldige blikken verdenk ik hem ervan regelmatig de mod-knoppen in handen te nemen
Hij is lief, Alex!
Echt een super leuk en mooi dier, daar mag je met recht trots op zijn!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:55

Wat een lieverd
Daar mag je indd trots op zijn!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 23:06

Hij zit gelukkig nog net niet achter het toetsenbord maar vandaag drukte ik op een verkeerd knopje omdat hij iets stouts aan het doen was

Een toiletbezoek is genoeg voor een kamer vol koffieprut kwam ik net achter, hij heeft de compostbak ontdekt Hij wordt ook steeds groter dus de dingen die ik hoog leg blijken opeens niet meer hoog genoeg te liggen, de eetkamertafel is al deels bereikbaar geworden

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:41

wat een leuke hond. wij hebben ook twee van hetzelfde merk.
een teefje genoemd Kitambi (de trotse, ook hier hebben we het woordenboek doorgespit), Tambi in het kort.
haar hebben we als pup gekocht.

via via hebben we een reu erbij genomen. hij "moest weg" omdat hij niet aan de verwachtingen van zijn vrouwtje voldeed. hij kreeg van ons een nieuwe naam: Khemo (kort voor Khemosabi = vriend)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 23:54

Wat leuk, Mhepo heet voluit Thandiwe Shamwari Mhepo en Shamwari betekent ook vriend. Khemosabi is een naam die mij ook opgevallen was
Ze zijn geweldig hé?
De vorige die we hadden was ook een herplaatser, helaas is hij plotseling overleden toen hij net 5 jaar was.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:42

HEEY! JULLIE WAREN VANDAAG IN HET LAND VAN OOIT!!

Ik dacht al! jeee...die pup komt me bekend voor heb ik al eens gezien!
Maar durfde en kon het jammergenoeg niet vragen of jullie het echt waren!

Ik ben daar actrice te paard en ik heb jullie meerdere malen gezien!
Was helemaal weg van de pup, maar had 2x een rol waar ik hem niet kon benaderen.

Wat leuk om te zien!! haha

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 02:46

Ahhh wat een scheetje!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 23:41

Maaikietje schreef:
HEEY! JULLIE WAREN VANDAAG IN HET LAND VAN OOIT!!

Ik dacht al! jeee...die pup komt me bekend voor heb ik al eens gezien!
Maar durfde en kon het jammergenoeg niet vragen of jullie het echt waren!

Ik ben daar actrice te paard en ik heb jullie meerdere malen gezien!
Was helemaal weg van de pup, maar had 2x een rol waar ik hem niet kon benaderen.

Wat leuk om te zien!! haha

Dat klopt helemaal, wij waren daar vrijdag met Mhepo

Ik dacht nog dat er een bokker werkte maar ja, welke ook alweer, en hoe herken je die?
Wie was jij? Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar. Onze honden hebben daar nog een bijrol gespeeld toen Rak? en de kapitein met elkaar op de vuist gingen ging dat gepaard met een hoop geblaf en gegrom van verontwaardigde hondjes Mhepo kreeg daar nogal veel aandacht van mensen

Later hebben we maar een deel van de hondjes in de bus gezet en ze af en toe gewisseld, ze raakten helemaal doorweekt want het was helaas pestweer.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 00:05

Haha, eerst was ik een soort Clown, Pier, op een bont paard zonder zadel alleen met halster en ik stond echt naarst jullie bij de boot. Hij sloeg zn bijl in de boom en liep achter Dekzwalker aan. Toen de honden blaffend achter rak aan gingen, dat was prachtig, heb toen zijn bijl teruggegeven en ben daarna weg gegalopeerd

Daarna was ik uhm...Glendoria, de vrouw van Rak, op de koe.
Met enorme punttieten en toen heb ik jullie ook gezien, jullie zaten aan een tafeltje.

En daarna was ik . . . even denken... ik weet het niet meer,..Lucretia volgens mij met een rode jurk en rode hoed op. kan ook een andere rol geweest zijn.
Ik liep in ieder geval langs jullie met het Shire veulentje. Toen zaten jullie bij sjiek de friek trimpaleis.

Je hebt me vast wel gezien.
Heb je toevallig een dochtertje? Er kwam elke keer een meisje op me af die alles van paarden wist en me allemaal tips gaf. Toen ik bij jullie in de buurt stond.

Mevrouw, de eeltwratten van dat paard zijn te lang, moet je even afsnijden. Mevrouw hoe oud is het veulen? Hoe heet hij? mijn moeder heeft ook een paard enz. Vond het zo'n grappig en slim meisje!

Wat vond je van de riddershow?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 00:16

ik las net dat Percy zei dat de pup het niet echt geweldig vond als mensen zig op de pup storten als ware en dat mensen dat gek vinden.
Nou bijna ALLE mensen reageren fout als ze een vreemde hond willen aanhalen.
Wat alle mensen doen ik met die hand over die kop aaien.
NOOIT DOEN bij een vreemde hond. Aaien over de kop is een uiting van dat je de baas over de hond bent (ik weet even die de juiste woorden te vinden). De meeste honden duiken weg omdat ze je niet kennen en dat niet willen. Maar sommige honden kunnen er heel agresief op reageren omdat je gewoon niet de baas van die hond bent.
Dat betekent het zelfde voor over een hond heen buigen.
NOOIT DOEN. Om dezelfde redenen en je kunt het zelfde verwachten.

Hoe haal je een vreemde hond dan wel aan:
Natuurlijk eerst vragen aan de baas of je de hond mag aanhalen. (zelfs puppy kunnen evt. agresief reageren)
Als je de hond dan wil aanhalen hou je hand dan open met de handpalm naar boven. Aai de hond dan onder zijn kin en over zijn borst en dan over de rug. Niet over de kop!
Als de hond niet naar je toe komt ga dan niet naar de hond toe van 'oo ik wil je aaien' maar ga gewoon ff op je hurken zitten en vraag de aandacht van de hond.

ik hoop dat hier een heleboel mensen iets van opsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 00:23

Dan heb ik jou inderdaad ook meerdere malen gezien en dat klinkt helemaal als mijn oudste dochter, kan niet missen
Wij moesten nog zo lachen om die koe met een trens in, dat zag er heel apart uit.

De riddershow was best leuk, heel anders dan vroeger. De oudste is buiten gebleven met Mhepo, die had er niet zo'n zin in.
Er waren ook mensen die zich na de schermutseling van Rak en de ander beklaagden bij mij over de hoeveelheid geweld daar en later begonnen ze daarover tegen mijn vriend en zijn ze vertrokken

Ik heb nog uitbreid staan praten met mensen die ook over een tijdje een RR wilden. Dat was wel leuk.

Tja, Annepaardoes, natuurlijk is het niet handig om zo een pup te benaderen maar dat weten de meeste mensen hier wel.
Waar ik me over verbaasde was dat er in het land van ooit een moeder haar zoontje aanmoedigde om mijn andere hondje op zijn kop te kussen. Dat hondje doet niets naar kinderen maar als dat knulletje dat bij Mhepo had gedaan was dat iets anders afgelopen vrees ik.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:57

bij ons op de hondensportschool zeggen ze ook, nooit een vreemde hond over de kop aaien, want je weet niet hoe ze daar op reageren.
En als mensen dat dan niet weten en ze aaien een hond over de kop en die hond valt agressief uit jah jah dan heeft de hond het gedaan.
Zelfs mensen met honden weten dit vaak niet, dat je een vreemde hond nooit over de kop mag aaien. Maja doe je het wel dan kun je wel risico's lopen.
Gelukkig loopt mijn hond vaak weg. MKaar als er een vreemde in huis is en hij begint daar al naar de blaffen en grommen en die gene wil heb dan ook nog is over de kop aaien, tja dan ben je fout bezig. mijn hond zal dan wel agresief (nou meer boos) reageren door te happen.
sommige mensen weten dat niet en weten ook de risico's niet. Ik probeer het altijd zo vaak mogelijk door te geven aan mensen die bijv. mijn hond willen aaien. Zelfs bij kleine kinderen. MIjn hond doet dan niets tegen kleine kinderen maar ik ken genoeg honden die kinderen niet uit kunnen staan.
Zo ook was er is zo kindje en die kon echt heel goed met een herder op schieten. Maar toen dat kindje ta vaak over de kop had geaait. HAP.
Ik weet nie wat er met de hond is gebeurt. Hij leeft volgensmij nog wel (dus niet afgemaakt) maar die hond word nou agressief bij kleine kinden

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:07

Ja, en vooral als je er dan iemand op ziet zitten met een westernzadel erop.
Ja, er zijn veel mensen die na acties van Rak, Glendoria of Stor de Bostor het land uitvliegen. Daarom moeten we ook goed kijken wie we benaderen.
Maar wat leuk dat er ook bokkers komen, zal eens een topic openen met Foto's misschien zijn er wel geiintereseerde.
Wie weet

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:44

de pup is een Rhodesian Ridgeback ofnie

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 21:33

Ik ben wel benieuwd naar foto's, geef maar een seintje als je een topic hebt geopend

Het is inderdaad een Rhodesian Ridgeback, volgens mij staat dat ook in het eerste berichtje.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:24

heb ik niet gezien. maar het is wel een sgatjuh

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:12

Percy schreef:
Wat leuk, Mhepo heet voluit Thandiwe Shamwari Mhepo en Shamwari betekent ook vriend. Khemosabi is een naam die mij ook opgevallen was
Ze zijn geweldig hé?
De vorige die we hadden was ook een herplaatser, helaas is hij plotseling overleden toen hij net 5 jaar was.

sneu als je hond al op zo jonge leeftijd overlijd.

toen wij Khemo kregen was hij net een jaar en erg verwaarloosd. hij was mager, had wormen, eczeem en totaal geen opvoeding gehad. het heeft een paar maanden geduurd voordat hij helemaal gezond was. wel heeft hij het gelijk goed met Tambi kunnen vinden en ook met onze katten. in het begin liet hij zich moelijk weer pakken en wilde niet komen als je hem riep want voor hem betekende dat bij zijn vroegere baas altijd dat hij weer urenlang ergens vastgebonden werd. dat probleem is inmiddels verholpen. hij is nu alweer een paar jaar bij ons.

ik vind ridgebacks inderdaad geweldige honden. misschien wel niet de ideale hond voor iemand die geen honden gewend is (mega eigenwijs ) maar weel erg leuk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 23:18

Niet alleen mega-eigenwijs maar ook mega-hardleers af en toe

Wat zonde dat Khemo zo verwaarloosd is geweest. Gelukkig heeft hij nu een goede plek gevonden!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:37

Percy schreef:
Niet alleen mega-eigenwijs maar ook mega-hardleers af en toe

Wat zonde dat Khemo zo verwaarloosd is geweest. Gelukkig heeft hij nu een goede plek gevonden!

we doen ons best
Afbeelding

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:55

Wat een prachtige honden zijn ze toch. Telkens ik er 1 zie, staat vast dat ik er later ook 1 wil. Alleen zijn ze zo duur hé. Maar ik denk toch dat de investering het waard is. Veel plezier met de pup! en die blik is echt super!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:10

Tja, wat is duur? Voor de meeste rashonden betaal je een aardig bedrag en voor die aanschaf kan je sparen. Daarnaast zijn er soms pups met een foutje (geen ridge, verkeerde kronen) die voor een paar honderd euro minder naar een nieuwe baas mogen. Die zijn net zo leuk en lief maar je kan er natuurlijk niet mee naar shows of mee fokken.
En dan is er ook nog altijd de mogelijkheid om via de rasvereniging een herplaatser te krijgen. Je hebt dan wel geen pup maar je geeft wel een hond een nieuwe kans en op het moment is de standaard vergoeding voor zo'n hond 200 euro.

Veel belangrijker is dat je weet of het ras bij je past want het zijn niet de allergemakkelijkste honden en je moet er wel mee om kunnen gaan. Hun blik is super maar ze zijn zo eigenzinnig, daar moet je behoorlijk sterk voor in je schoenen staan.

Maar wie weet zien we over een paar jaar hier foto's van jouw RR verschijnen

Wat een prachtfoto Jackie!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:26

Ja, ik heb ook al veel boeken gelezen waarin de RR redelijk eigenzinnig beschreven staat, maar ik heb el ervaring met zo'n honden int asiel waar ik en mijn zus vaak naar toe gaan om te helpen. Omdat als je zo ééns rondkijkt op de sites, sommige wel 1000 euro vragen, en dat kan ik er jammergeneog niet aan geven. Wat je zegt over sommige 'foute' honden is wel een goede tip. Ik wil toch geen tentoonstellingen enzo doen, dan is dat wel de ideale oplossing, bedankt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:05

Een correcte pup kost vanaf 1000 euro. Soms zie je ze op marktplaats voor minder staan maar dat soort adressen zou ik zelf niet vertrouwen.
Maar een pup met een "foutje" zou voor jou dan de ideale oplossing zijn. In het nest van Mhepo zaten er een paar zonder ridge, ik weet dat die ook voor minder weg zijn gegaan en die waren net zo leuk en mooi. Alleen wilden wij er graag wel een met ridge en werden we verliefd op Mhepo.

Als je zover bent kan je contact opnemen met de pupbemiddeling van de rasvereniging, die kunnen je dan vast wel verder helpen want goede fokkers zoeken ook voor de niet perfecte pups goede baasjes.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:14

Khemo was helemaal gratis. We hebben hem via via als afdankertje gekregen. Heb zijn exbaasje nooit ontmoet. Iemand die hem weleens meenam om te wandelen heeft hem aan ons overhandigd. Hij heeft weliswaar geen papieren. navragen bij de rasvereniging heeft niet veel opgeleverd. ze vermoeden dat de fokker met een oudere teef gefokt heeft en geen papieren voor het nest gekregen heeft. was wel wat centen aan de dierenarts kwijt om hem op te kalfateren.