Stomme Hond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Stomme Hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:39

Ik heb nog bij de meldingen gekeken, maar ze zat er nog steeds niet bij...

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:43

Nog steeds niet terug?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:51

Brechtje schreef:
Nog steeds niet terug?

Zelfde vraag hier!

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:20

Tjah ik kan maar 1 ding zeggen, Als je weet dat je hond weg loop.. laat er dan in ieder gaval niet los als je even met iets bijlangrijkers bezig bent ( je ouders geval " het nieuwe paard" ) ik kan het helemaal begrijpen dat je je hond ook wel is wil laten los lopen, maar al weten jullie dat het een weglopertje is.. laat haar dan niet los als je even geen oogje in het zijl kan houden, zet haar dan aan een hele lange paal ofzo vast ( je heb van die lange loop lijnen )
wij moeten ook erg met onze Cairn opletten, dat is ook een wegloper.. maar wij leten op en laten hem niet zomaar los als we even niet kunnen opletten.

In ieder gaval hoop dat ze ongedeert terug komt.

Greatz

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:40

Waar woon je want mijn ouders zitten bij de DIERENAMBULANCE en mijn moeder ook nog op het asiel dus

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:03

IvysToeter schreef:
@ daantjuhhh & Windhond, als die hond echt ver weg is dan vind je hem ook niet 's nachts terug, dan is het donker.
En bovendien, als je moe en radeloos bent is het minder makkelijk om te zoeken naar je hond.
Dan is het beter om een nachtje uit te rusten en de volgende dag verder te zoeken, want die hond slaapt 's nachts heus wel in een schuilplaats en het kan natuurlijk zijn dat de mensen daar niet of niet makkelijk bij kunnen.

En misschien is die hond wel ergens van geschrokken en ergens weggedoken, dan vind je hem echt niet makkelijk terug in het donker hoor!

Een van mijn honden is ook weleens s'avonds laat weggelopen (in het donker) We hebben met vier man een pikdonker park een halve nacht uitgekamt. het was ook nog eens een zwarte hond. Toen we haar vonden was ze door het dolle heen omdat ze ons waarschijnlijk ook niet terug kon vinden.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:08

is de hond alweer terug?

Ik kan me best voorstelle dat je hond best wel bang is. En vanwege de oude leeftijd 2 dagen zonder voer enz. is best lang.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:14

is ze nou inmiddels gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:32

Sorry dat ik even niets meer kon plaatsen, maar zoals ik al schreef: ik zit midden in m'n tentamens...

De hond is weer terecht. Pa heeft nog tot 2 uur 's nachts lopen zoeken (lopend, fiets én auto), maar het is daar één en al landbouw gebied en de maïs staat al hoger dan de hond.

's ochtends om 5 uur is hij weer gaan zoeken... en om 8.00 uur 's ochtends werden we thuis gebeld dat hij op een camping (waarvan we de eigenaars kennen) net was komen aanlopen. Dus hebben we haar opgehaald.

Dat 's nachts zoeken heeft inderdaad geen enkele zin. Het is al donker en de bosjes in de omgeving zijn te dicht om iets in te kunnen zien, evenals in de mais.

De dierenambulance werd geadviseerd, maar daar hebben wij zelf niet zulke goede ervaringen mee. Laatst vonden we 2 hele brave Setters (honden dus..) bij onze weide, niet aangelijnd, zonder halsband en doodop. Toen de dierenambulance gebeld, die wilde ze niet eens komen halen!
We hebben ze toen helemaal ergens naar een opvangcentrum in Weert (geloof ik) moeten brengen.... behoorlijk uit de richting.

Maar goed, ze is dus inmiddels weer terecht, ze heeft al 2 dagen ononderbroken op d'r matje liggen slapen ... ouwe tante.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:42

Pfft, wat een stommerd is het ook
Ben heel erg blij dat ze weer terecht is

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:54

Gelukkig

liekjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:58

echt gelukkig dat ze weer terecht is!!:D

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:11

Owh dan is het niet de dierenambu geweest bij mijn ma bij zit die zit onder hoofddorp uithoorn mijdrecht en nog paar plaatjes niet bij jou want dan hadden ze de honden wel komen halen hoor.
Wij zijn ook tot de mening dat sommige andere ambulances echt raar doen en niet rijden voor een aangereden kat ofzo! vet stom maar de dierenambu waar me ma bij zit doet dat wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:13

dierenambulance is natuurlijk grotendeels afhankelijk van vrijwilligers... Hier in de buurt werkt 't niet zo best

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:57

vervelend zeg..

Sja honden gaan ook een beetje op avonturen uit.. maar wij hebben hier ook eens een jkat op de stoep gehad die ook van ver kwam die had een epilepsie aanval gehad..
Verder is onze hond door weglopen aangereden en daarna ingeslapen het is maar net hoe voorzichtig zon beest is.
Onze hond vond dat altijd leuk want ze hield ook van wandelen maar ze kwam altijd terug na een tijdje alleen rende ze wel altijd overal en nergens het is maar wat honden leuk vinden..
Echt irritant is het wel als een hond graag wegloopt...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:57

vervelend zeg..

Sja honden gaan ook een beetje op avonturen uit.. maar wij hebben hier ook eens een jkat op de stoep gehad die ook van ver kwam die had een epilepsie aanval gehad..
Verder is onze hond door weglopen aangereden en daarna ingeslapen het is maar net hoe voorzichtig zon beest is.
Onze hond vond dat altijd leuk want ze hield ook van wandelen maar ze kwam altijd terug na een tijdje alleen rende ze wel altijd overal en nergens het is maar wat honden leuk vinden..
Echt irritant is het wel als een hond graag wegloopt...