Hond heeft mij geadopteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Hond heeft mij geadopteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:27

De meeste zwerfhonden is Góis hebben het redelijk goed. Ze leven in groepjes, gaan de restaurants langs voor restjes, krijgen elke dag op een vast uur op een vaste plek vleesafval van de slager enz.
Maar om een of andere reden hoort deze hond (nog) niet bij een groepje en weet ook duidelijk nog niet waar eten te halen.
Er wordt verschillend op zwerfhonden gereageerd. Sommigen vinden het leuk om ze te roepen om ze een schop te geven, of om ze expres aan te rijden. Maar er wonen ook veel buitenlanders hier die ze wel aanhalen en soms meenemen. Ik heb hem trouwens vandaag niet gezien. Had camera mee en voer. Misschien heeft een toerist hem meegenomen... Dan zal ik hem wel missen, ben toch wel aan hem gehecht geraakt.
Ik voer hem alle dagen wat als ik hem zie en ik heb hem al ontwormd.
Mijn eigen honden leven ook gewoon buiten hoor (mooi weer hier, he). Ze kunnen dus lekker hun eigen gang gaan. Ik woon een beetje afgelegen. Ik geef dieren graag vrijheid. Mijn papagaai hoeft ook niet in een kooi. Ik heb ook nog vijf katten en twee kittens buiten rondlopen. Dat zijn afstammelingen van een achtergelaten kat van de huisbaas. Ik wil er geen dieren meer bij, omdat ik misschien naar Amerika vertrek over een tijdje.
Maar ja, ik zie wel hoe het loopt... ik hou jullie op de hoogte...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:30

Foto´s van gisteravond. Geen idee waar hij overdag uithangt tegenwoordig. Misschien bij de rivier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, hij is er nog.
Ontzettend gelachen, want ik had gisteren ook hondenkoekjes voor hem, in de vorm van kluifjes. Hij at er een op, maar de volgende nam hij in zijn mond mee. Hij wist alleen niet waar het het moest laten. Liep er wat mee rond en kwam toen weer terug. Ik dacht dat hij hem opgegeten had, dus ik gaf hem een nieuwe. Spuugde hij eerst die andere uit om de nieuwe aan te pakken! Die heeft hij uiteindelijk bij een boom begraven en de andere heeft hij opgegeten. Hij had geen honger, want het maaltje al op wat je op de foto´s ziet, dus wilde hij wat bewaren voor later. Hij wordt nog wel eens slim...
Hij loopt niet zo vreselijk mank meer met zijn achterpoot.
Mensen beginnen nu over hem te grappen en hem leuk te vinden, gelukkig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 00:52

Ik heb ontdekt waar hij overdag uithangt. Bij de esplanada. Dat is een uitspanning bij de rivier. Hij heeft ontdekt dat de toeristen wel stukjes hotdog willen geven en zo. En Miguel, die de zaak runt, geeft hem ook wel eens een stuk ham enzo. En omdat iedereen denkt dat het nu een hond met baas is, doen ze liever tegen hem.
Miguel´s broer, die het café runt waar hij ´savonds rondhangt, jaagt hem nu ook niet meer weg.
Hij wordt al wat dikker en glimt.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:50

Oh, fijn zeg!
Zou er ook echt niet tegen kunnen om zwerfhonden te zien. En ik vind het al helemaal zielig dat hij geen 'vriendjes' heeft...
Maarja, je kunt moeilijk iets doen..
Maar iig fijn om te horen dat het al wat beter gaat enzo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 01:36

Vandaag moest hij nog rennen voor zijn leven omdat twee honden hem wilden grijpen, terwijl hij kwispelend op hen af ging. Geen idee waarom hij totaal niet geaccepteerd wordt terwijl de rest van de honden allemaal in vrede met elkaar leeft....
Hij kent trouwens nu het geluid van mijn scooter en komt meteen aan rennen als hij me aan hoort komen.
Een meneer zei dat hij gisteren heen en weer liep voor het café, op mij wachtend. En hoewel het café op zondag vroeg sluit, ben ik speciaal voor de hond naar Góis gegaan om hem eten te geven.
Vandaag had ik trouwens restjes kip uit een restaurant. Vond hij natuurlijk erg lekker!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:27

Aah wat lief dat jij hem verzorgt

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:14

hopelijk word ie zo snel mogelijk geaccepteerd!
fijn dat ji m eten geeft!