De meeste zwerfhonden is Góis hebben het redelijk goed. Ze leven in groepjes, gaan de restaurants langs voor restjes, krijgen elke dag op een vast uur op een vaste plek vleesafval van de slager enz.
Maar om een of andere reden hoort deze hond (nog) niet bij een groepje en weet ook duidelijk nog niet waar eten te halen.
Er wordt verschillend op zwerfhonden gereageerd. Sommigen vinden het leuk om ze te roepen om ze een schop te geven, of om ze expres aan te rijden. Maar er wonen ook veel buitenlanders hier die ze wel aanhalen en soms meenemen. Ik heb hem trouwens vandaag niet gezien. Had camera mee en voer. Misschien heeft een toerist hem meegenomen... Dan zal ik hem wel missen, ben toch wel aan hem gehecht geraakt.
Ik voer hem alle dagen wat als ik hem zie en ik heb hem al ontwormd.
Mijn eigen honden leven ook gewoon buiten hoor (mooi weer hier, he). Ze kunnen dus lekker hun eigen gang gaan. Ik woon een beetje afgelegen. Ik geef dieren graag vrijheid. Mijn papagaai hoeft ook niet in een kooi. Ik heb ook nog vijf katten en twee kittens buiten rondlopen. Dat zijn afstammelingen van een achtergelaten kat van de huisbaas. Ik wil er geen dieren meer bij, omdat ik misschien naar Amerika vertrek over een tijdje.
Maar ja, ik zie wel hoe het loopt... ik hou jullie op de hoogte...