Herken jij een pitbull?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Re: Herken jij een pitbull?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:41

Gwen schreef:
In 1x, maar ik moest wel even goed kijken Lachen .

Idem

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 01:06

kimmie261 schreef:
zover ik me ooit eens verdiept heb in het fenomeen pittbull(met zelf 5 honden hebbende die op de lijst van de 5 gevaarlijke hondenrassen voorkwamen, heb ik me er enigsinds in verdiept),
weet is dat alles wat je kruist met een stafford is een pitt....

dus ook een boxer X stafford is een pittbull....
mensen die er meer vanaf weten moeten het maar zeggen als dit niet zo is...

het gaat om een aantal uiterlijke kenmerken zoals een pittbull die heeft... zelf uit bv een dogo en een boxer kan een pittbull achtige komen en ja die zijn verboden en lopen in nederland dus gevaar...

en het word niet omschreven als het is een pittbull,maar als een pittbull achtige... er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:17

Ik had het in twee keer goed. Ik had eerst foto 3 aangeklikt. Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:59

baroen schreef:
kimmie261 schreef:
zover ik me ooit eens verdiept heb in het fenomeen pittbull(met zelf 5 honden hebbende die op de lijst van de 5 gevaarlijke hondenrassen voorkwamen, heb ik me er enigsinds in verdiept),
weet is dat alles wat je kruist met een stafford is een pitt....

dus ook een boxer X stafford is een pittbull....
mensen die er meer vanaf weten moeten het maar zeggen als dit niet zo is...

het gaat om een aantal uiterlijke kenmerken zoals een pittbull die heeft... zelf uit bv een dogo en een boxer kan een pittbull achtige komen en ja die zijn verboden en lopen in nederland dus gevaar...

en het word niet omschreven als het is een pittbull,maar als een pittbull achtige... er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)

ja,maar eigenlijk is het toch wel een pitt??alleen zonder de uiterlijke kenmerken??
zo ken ik een bourdeaux dog X stef,maar dat was sportuitvoering bourdeaux dog,dus iedereen vond hem lief,zover ik weet was dat "eigenlijk" een pittbull,die dus inderdaad die kenmerken niet had,en dus veilig was..

ik heb hier kruisingen dogo argentino X rottweiler rondlopen,dat zijn eigenlijk bandogs,maar omdat ze er erg leuk uitzien,is niemand er bang voor,terwijl iedereen een straatje omgaat voor mijn 2 dogo's..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:15

kisjuh schreef:
nummer 7 dat is de pitbull mijn oom heeft er 1 gehad en nummer 7 lijkt daar heel erg op

fout. als je het plaatje aanklikt zie je dat het een dogo argentino is Haha!

ik had hem na 4x...
twijfelde tussen 22 (alano espagnol),17 (patterdale terrier), en 7 (dogo argentino) Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:17

baroen schreef:
er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)

Echt niet. Want een kruising tussen een lab en een boxer bijvoorbeeld lijkt veel op een pitbull. En omdat hun afkomst niet te traceren is, worden ze zonder pardon afgemaakt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:07

Desiree schreef:
baroen schreef:
er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)

Echt niet. Want een kruising tussen een lab en een boxer bijvoorbeeld lijkt veel op een pitbull. En omdat hun afkomst niet te traceren is, worden ze zonder pardon afgemaakt.

nee hoor, ik ken toevallig wat kruisingen van deze twee en die lijken dud het meest op een lab... die zijn dus veilig... zodra ze idd uiterlijke kenmerken van een pitje hebben, dan niet, maar goed dat schrijf ik toch ook? het was maar een vb dat het niet alleen om welke kruising gaat, het gaat er dus om hoe ze eruit zien

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:09

in 4 keer Vork

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:40

Woooh gewoon in 1x Vork *trots* Tong uitsteken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:44

Gelijk de eerste keer. die dogo argentino vind ik helemaal geweldig Haha! echt super mooie beesten, pit bulls trouwens ook. en die cane corso wow Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:59

ik twijfelde tussen 2 en had het fout Bloos
terwijl ik er zelf 1 heb Tong uitsteken
nummer 25 lijkt er veel op maar nummer 16 is het Tong uitsteken prachtig ding trouwens.
En de wetgeving, als ze een slechte dag hebben (die agenten)
en je hebt een hond die verdomd veel op een pitbull lijkt en je kunt geen papieren of wat dan ook laten zien , Nemen ze je de hond zonder pardon af en zullen er niet lang over doen om hem een spuit te geven dit beslist namelijk een rechter voordat jij al wat hebt kunnen doen.
Veel mensen denken ook indd hoe breeder de hond hoe meer pittbull het is Haha!
dit klopt wederom niet zo helemaal:P
ik heb zelf een staff zonder papieren (dus pitje voor de wet )
en ben met hem bij een fokker geweest, Om mijn twijfel te beantwoorden, het bleek dus dat er bij de staffords 2 bloedlijnen zijn, 1 Met is het bully type dus de forcere staffords en de andere bloedlijn
is die met de pitbull erin en deze honden zijn zeer rank gebouwd en zullen ook niet gauw dik worden beide rassen zijn toegestaan mits ze een
FCI stamboom hebben, hebben ze dat niet tja en ze houden je aan op een slechte dag dan ben je je hond kwijt,
Zo op zich zullen ze je niet snel aanhouden of wat dan ook maar zorg altijd dat je je hond wat erop lijkt een beetje in bedwang houd, en niet agresief overkomt of wat dan ook dan zit je meestal wel veilig Bloos
Hoop dat dit een beetje opheldering heeft gegeven Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:14

in 5 x... best moeilijk hoor

als ik het goed begrepen heb,mogen er in nederland er dus geen staff. of kruisingen daarvan zonder papieren rondlopen, dus als je bv. op straat wandelt met je hond, je komt een paar agenten tegen, je kan geen papieren voorleggen en het is afgelopen met je hond...

wat een wetgeving...

en dan te bedenken dat hier in belgië (voor zover ik weet) zelfs geen verbod is op fokken van pittbulls (ook niet zonder papieren), laat staan op het houden ervan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:46

brave_spots schreef:

als ik het goed begrepen heb,mogen er in nederland er dus geen staff. of kruisingen daarvan zonder papieren rondlopen, dus als je bv. op straat wandelt met je hond, je komt een paar agenten tegen, je kan geen papieren voorleggen en het is afgelopen met je hond...

wat een wetgeving...

en dan te bedenken dat hier in belgië (voor zover ik weet) zelfs geen verbod is op fokken van pittbulls (ook niet zonder papieren), laat staan op het houden ervan.

zo is de wetgeving hier in nederland Bloos helaas maar,
Ik heb onderhand nu mijn 3 de staff wederom zonder papieren want de honden met papieren zijn mega duur tel maar vanaf zo een 600 euro Clown dus duur zat.
Ik heb mijn staff gekocht in belgie op de luikse markt zonder spijt leef wel in een kleine angst.
en het is de wetgeving maar ze zijn ermee bezig om de te veranderen omdat er gewoon in nederland meer staffs lopen zonder papieren dan met papieren Knipoog
ik wil een foto plaatsen maar dit lukt niet kom niet in mijn album :| dus efe geduld hebben Koe

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 02:49

onley schreef:
brave_spots schreef:

wat een wetgeving...

zo is de wetgeving hier in nederland Bloos helaas maar,
Ik heb onderhand nu mijn 3 de staff wederom zonder papieren want de honden met papieren zijn mega duur tel maar vanaf zo een 600 euro Clown dus duur zat.
Ik heb mijn staff gekocht in belgie op de luikse markt zonder spijt leef wel in een kleine angst.
en het is de wetgeving maar ze zijn ermee bezig om de te veranderen omdat er gewoon in nederland meer staffs lopen zonder papieren dan met papieren Knipoog
ik wil een foto plaatsen maar dit lukt niet kom niet in mijn album :| dus efe geduld hebben Koe

of ik het nou eens ben met de wet of niet, omdat een bepaald ras "te duur'is, maar een hond van de markt afhalen? nou super joh, heb je wel enig idee dat je hiermee juist het fokken van zulke honden in stand houd? en dat het meerendeel van die gefokte honden echt niet zo goed terrecht komt? dat van dat er meer staffs zonder papier rondlopen dan met is regelrechte onzin, en zeker dat ze daarom een wet willen aanpassen, je hebt werkelijk geen idee waarover je praat... juist door mensen zoals jou word dit in stand gehouden, verdiep je eens wat beter in zaken.. ongelofelijk zeg... ik kan als honden liefhebber en rasliefhebber alleen maar vreselijk kwaad worden op mensen zoals jij!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:07

of ik het nou eens ben met de wet of niet, omdat een bepaald ras "te duur'is, maar een hond van de markt afhalen? nou super joh, heb je wel enig idee dat je hiermee juist het fokken van zulke honden in stand houd? en dat het meerendeel van die gefokte honden echt niet zo goed terrecht komt? dat van dat er meer staffs zonder papier rondlopen dan met is regelrechte onzin, en zeker dat ze daarom een wet willen aanpassen, je hebt werkelijk geen idee waarover je praat... juist door mensen zoals jou word dit in stand gehouden, verdiep je eens wat beter in zaken.. ongelofelijk zeg... ik kan als honden liefhebber en rasliefhebber alleen maar vreselijk kwaad worden op mensen zoals jij!!
[/quote]

Dan word jij maar lekker kwaad op mij Bloos lig ik niet wakker van Vork
Ik vind het onzin dat deze honden over 1 kam worden getrokken en worden beschouwd als pittbull Boos!
En dat terwijl het mega lieve honden ongeacht of er een papier een vast zit of niet de verstandhouding van mensen zoals jouw Haha! daar word het mij slecht van Slapen
Ik ga mijn paard zonder papieren toch ook niet wegbrengen naar de slachter, omdat het geen papier heeft en mischien wel gevaarlijk kan zijn Ach gut of een poedel zonder papieren Verward nou is dat een poedel of een pittbull Ach gut
DE MENS MAAKT DE HOND, NIET HET PAPIER WAT ERBIJ ZIT!
Slapen[/quote]

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:42

baroen schreef:

nee hoor, ik ken toevallig wat kruisingen van deze twee en die lijken dud het meest op een lab... die zijn dus veilig... zodra ze idd uiterlijke kenmerken van een pitje hebben, dan niet, maar goed dat schrijf ik toch ook? het was maar een vb dat het niet alleen om welke kruising gaat, het gaat er dus om hoe ze eruit zien

Laatst nog in "hart van nederland" op SBS 6, Zenga, een kruising met een boxer door de AID afgemaakt nog voor die mensen de kans hadden gehad om in beroep te gaan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:52

de wetgeving hier in Nederland over die honden is niet om naar huis te schrijven en ik vind het triest.
Mijn hond komt van de *zwarte markt* en als ik hem niet had gekocht wat ik eigenlijk helemaal niet van plan was,
Was die wel ergens anders terecht gekomen.
De mensen willen huisdieren en er niet veel voor betalen, waarom?
Omdat het geld op is van veel mensen.
Maar sommige kopen een staff met de bijbedoeling om te fokken of te kruisen of wat dan ook deze bijbedoeling heb ik dus niet,
Ik ben al 4 x aangesproken of ik met mijn hond wilde fokken:( ja nou dus niet.
En ik kan je zo al 50 staffords laten zien die GEEN papieren hebben en mischien net 10 met papieren.
De mensen doen het toch, alleen voor het geld....
heel triest maar je doet er niet veel tegen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:59

Ik kan m niet vinden? Blond

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:23

haha,als je op het plaatje klikt zie je wel ras het is...

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:47

Ik moest ook even kijken, maar had hem wel in 1 x goed Knipoog

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:51

In 1 x... Had er een keer een documentaire over gezien..

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:55

12 Schijnheilig

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:57

in 1x na alles 2 keer goed overgekeken te hebben Knipoog
onze hond stond er ook tussen Haha! (het ras dan)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:15

de eerste keer raak