Gwen schreef:In 1x, maar ik moest wel even goed kijken.
Idem
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gwen schreef:In 1x, maar ik moest wel even goed kijken.
kimmie261 schreef:zover ik me ooit eens verdiept heb in het fenomeen pittbull(met zelf 5 honden hebbende die op de lijst van de 5 gevaarlijke hondenrassen voorkwamen, heb ik me er enigsinds in verdiept),
weet is dat alles wat je kruist met een stafford is een pitt....
dus ook een boxer X stafford is een pittbull....
mensen die er meer vanaf weten moeten het maar zeggen als dit niet zo is...
baroen schreef:kimmie261 schreef:zover ik me ooit eens verdiept heb in het fenomeen pittbull(met zelf 5 honden hebbende die op de lijst van de 5 gevaarlijke hondenrassen voorkwamen, heb ik me er enigsinds in verdiept),
weet is dat alles wat je kruist met een stafford is een pitt....
dus ook een boxer X stafford is een pittbull....
mensen die er meer vanaf weten moeten het maar zeggen als dit niet zo is...
het gaat om een aantal uiterlijke kenmerken zoals een pittbull die heeft... zelf uit bv een dogo en een boxer kan een pittbull achtige komen en ja die zijn verboden en lopen in nederland dus gevaar...
en het word niet omschreven als het is een pittbull,maar als een pittbull achtige... er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)
kisjuh schreef:nummer 7 dat is de pitbull mijn oom heeft er 1 gehad en nummer 7 lijkt daar heel erg op
baroen schreef:er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)
Desiree schreef:baroen schreef:er zijn bv ook kruisingen am staff X labrador die toevallig meer weg hebben van een lab... die zijn "veilig" ( qua wetgeving dus he)
Echt niet. Want een kruising tussen een lab en een boxer bijvoorbeeld lijkt veel op een pitbull. En omdat hun afkomst niet te traceren is, worden ze zonder pardon afgemaakt.
brave_spots schreef:in 5 x... best moeilijk hoor
als ik het goed begrepen heb,mogen er in nederland er dus geen staff. of kruisingen daarvan zonder papieren rondlopen, dus als je bv. op straat wandelt met je hond, je komt een paar agenten tegen, je kan geen papieren voorleggen en het is afgelopen met je hond...
wat een wetgeving...
en dan te bedenken dat hier in belgië (voor zover ik weet) zelfs geen verbod is op fokken van pittbulls (ook niet zonder papieren), laat staan op het houden ervan.
onley schreef:brave_spots schreef:in 5 x... best moeilijk hoor
als ik het goed begrepen heb,mogen er in nederland er dus geen staff. of kruisingen daarvan zonder papieren rondlopen, dus als je bv. op straat wandelt met je hond, je komt een paar agenten tegen, je kan geen papieren voorleggen en het is afgelopen met je hond...
wat een wetgeving...
en dan te bedenken dat hier in belgië (voor zover ik weet) zelfs geen verbod is op fokken van pittbulls (ook niet zonder papieren), laat staan op het houden ervan.
zo is de wetgeving hier in nederlandhelaas maar,
Ik heb onderhand nu mijn 3 de staff wederom zonder papieren want de honden met papieren zijn mega duur tel maar vanaf zo een 600 eurodus duur zat.
Ik heb mijn staff gekocht in belgie op de luikse markt zonder spijt leef wel in een kleine angst.
en het is de wetgeving maar ze zijn ermee bezig om de te veranderen omdat er gewoon in nederland meer staffs lopen zonder papieren dan met papieren![]()
ik wil een foto plaatsen maar dit lukt niet kom niet in mijn album :| dus efe geduld hebben
baroen schreef:
nee hoor, ik ken toevallig wat kruisingen van deze twee en die lijken dud het meest op een lab... die zijn dus veilig... zodra ze idd uiterlijke kenmerken van een pitje hebben, dan niet, maar goed dat schrijf ik toch ook? het was maar een vb dat het niet alleen om welke kruising gaat, het gaat er dus om hoe ze eruit zien