Bjarni schreef:Bedankt voor het meedenken en de ervaringen. Ben voor een aantal rassen aan het rondkijken op sites van fokkers en rasverenigingen en hoop dat ik dan op een ras uitkom wat me echt aanspreekt.
Op het moment vind ik Maine Coons erg leuk (een vriendin heeft er 2 dus ook al beetje ervaring mee) ook Noorse boskatten spreken me aan en de Turkse Angora lijkt me ook niet verkeerd. Heilige Birmanen vind ik ook waanzinnig mooi, die heeft een nicht van me.
Pfff wordt nog een lastige keus denk ik zo.
Was inderdaad niet van plan om via marktplaats iets te kopen, ik denk dat als ik er echt uit ben welk ras het wordt dat ik dan via de rasvereniging naar aangesloten fokkers ga om te kijken.
Nou alleen voor mezelf dus nog de keus of ik dus ga voor een kat met showkwaliteiten en dus later mee kan fokken, of voor het als huisdier gehalte.
Die 3 rassen die jij noemt zijn dus 3 rassen die heel erg dicht bij de natuur staan en dus wel of soms ook niet jagen.
Jammer dat sommige mensen ineens zo reageren terwijl ik toch echt weet waar ik het over hebt. Ik had het dus NIET over de Maine Coon maar over de Ragdoll en de Heilige Birmaan. Bij Brits Korthaar hebben sommige het wel en andere het niet.
Ze hebben nog nooit in de kooi gehangen en ik heb de kooi in 4 jaar nog nooit hoeven weg zetten of opsluiten voor de katten. Ook als we niet thuis zijn of 2 dagen weg zijn.
Groetjes Barbara