Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammm schreef:Bij witte katten kun je gemakkelijk zien of ze doof zijn; Hebben ze groene ogen dan zijn ze niet doof, hebben ze blauwe ogen dan zijn ze wel doof. Die van jullie heeft blauwe ogen, dus dan is het vrij waarschijnlijk dat ie doof is.
Een dove kat zou ik niet buiten laten, dat vind ik veel te gevaarlijk.
laurae schreef:En het mauwen idd. Hij hoorde zichezelf niet waardoor hij ontzettend veel lawaai maakte.
laurae schreef:Groot verschil met de andere kat was ook dat hij bijzonder hardleers was. Of dat nu kwam omdat hij doof was, of omdat hij gewoon stront eigenwijs was weet ik natuurlijk niet, maar ik heb het van meer mensen gehoord.
Als je hem bv corrigeerde werd hij alleen maar boos/beledigd. Na 25.000 keer bij het nekvel pakken, klap op de kont geven , natspuiten enz. als hij bv op de tafel zat ging hij het nog rustig doen als je er naast stond.
En het mauwen idd. Hij hoorde zichezelf niet waardoor hij ontzettend veel lawaai maakte.
Nicolletje schreef:Bij mijn ouders is het de ervaring dat bij zo'n kattenluikje met zo'n zendertje de katten die geen zendertje omhebben (en dus ook niet geleerd hebben om door het luikje te gaan) ook daadwerkelijk binnenblijven totdat je ze leert hoe het moet.
Da's een idee dus.