Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:43

Als mensen zo dom willen zijn om te geloven dat het echte Jack Russell Terrier zijn, dan zijn ze maar zo dom.
Het zijn mensen die alleen maar kijken naar uiterlijk en zich absoluut niet verdiepen in karakter of waar een hond oorspronkelijk voor gefokt is. Ook zijn het vaak mensen die zogenaamd iets apart willen hebben.
Dat soort mensen gaat toch hun eigen gang en luistert toch niet als je ze wat wil vertellen. Dat heb ik al jaren geleden opgegeven.

Wij hebben een kruising Jack Russell Terrier/Teckel (wij noemen zoiets JackTeck Haha! ), die we ook echt gekocht hebben als kruising en we hebben er ook niet teveel voor betaald.
Als iemand aan ons vraagt: Is dat nu zo'n black and tan Jack Russell Terrier? zeg ik gelijk nee hoor die bestaan helemaal niet.
Dit is gewoon een kruising. Haha!

Als ik een Jack Russell Terrier ga kopen ga ik echt wel naar de rasvereniging of naar een mij bekende goede fokker Knipoog

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:13

Op zich hebben jullie helemaal gelijk, het kwam alleen een beetje hard over in een topic waarin iemand heel trots zijn pup presenteert.
Ik had zelf ook geen idee van het black and tan verhaal maar dat komt ook omdat ik me nooit verdiept heb in de JR en ik zie ze eigenlijk alleen maar met veel wit.
Maar als je bezig bent met een bepaald ras gaat het je heel erg aan het hart als mensen er onverantwoord mee fokken. Krijg zelf altijd kippenvel als ik weer "Rhodesian Ridgeback" pups zie staan op internet die met een ander ras gekruisd zijn.

Zou mijn Droopy kunnen doorgaan voor een black and tan JR? Knipoog
Hij is het resultaat van een ontsnapping van mijn dwergpincher en de daaropvolgende ontmoeting met een boerenfox.
Een ongelukje dus.
Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:36

nee Haha! alles behalve een jack russell, sommige black and tans lijken dan qua type nog wel wat op een jack, maar deze niet Knipoog

en ja ben het met je eens hoor dat dat in dat andere topic niet leuk overkomt, het is vaak ook gewoon frustrerend als je weer zoiets leest...maar dit is beter, gewoon een eigen topic waar men mag reageren wanneer men wilt en niet gebasseerd op foto's van iemand die ongetwijfeld trots is op zijn hondje...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:06

Black and tan zijn geen jackrussels, zo simpel is het. Het is een soort modehondje geworden, maar ze horen simpelweg niet bij het ras.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:55

baroen schreef:
nee Haha! alles behalve een jack russell, sommige black and tans lijken dan qua type nog wel wat op een jack, maar deze niet Knipoog

Hé verdikkie, kan ik hem zelfs daar niet voor laten doorgaan Knipoog Hij wordt inderdaad vrijwel nooit aangezien voor een Jack Russel.

Maar het klopt toch dat de Jack Russel pas een ras is sinds eind jaren '80, begin jaren '90? Er staat me bij dat ze toen pas erkend zijn als ras?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:02

Percy schreef:
Hé verdikkie, kan ik hem zelfs daar niet voor laten doorgaan Knipoog Hij wordt inderdaad vrijwel nooit aangezien voor een Jack Russel.

Maar het klopt toch dat de Jack Russel pas een ras is sinds eind jaren '80, begin jaren '90? Er staat me bij dat ze toen pas erkend zijn als ras?

Dat is toch ook niet erg Ach gut . Als ie maar leuk en lief is toch Ja .

Officiele erkenning door de Raad van Beheer is volgens mij van nog veel later. Halverwege jaren 90 dacht ik.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:18

Er word idd veel gerommeld met die JR. Mijn tante heeft er een en die is gewoon gek(ik bedoel niet dat alle kruisingen zo zijn, maar heb het over doorfokken). Mooi voorbeeld van een fokfoutje. Ik denk zelf dat er iets van een pincher doorheen zit ofzo.Echt geen goede combinatie geweest iig.
Kijk er is helemaal niks met mixjes maar verkoop ze dan idd niet voor een jack!!

RoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:46

Ik ben het helemaal met Biepmiep eens! Jack Russells komen niet voor in de kleur black en tan! En ik las dan ook met verbazing in Bit nr 115 in het artikel 'in en uit op het wedstrijdterrein' dat de hippe Jack Russells niet meer in zijn als ze wit met vlekken zijn maar black en tan kleurig! Ik was dan ook blij dat een vrouw die 12 jaar een erkende kennelnaam heeft en af en toe een nestje met stamboompapieren fokt in Bit nr 116 reageerde.
ik citeer: De historie van dit leuke kruisingshondje met vlekken en de benamingen korten en hoogpotig ligt ver achter ons als je de offiële erkenning van het ras Jack Russell teriër bij de FCI van november 2000 bekijkt. De Jack Russells wordt nog steeds gezien als een mixje en de meeste mensen zullen tegen een klein krompotig hondje wat wit en vlekken is roepen dat het een Jack Russell is. En dit is vervelend als je zo lang bezig bent met de opbouw van een ras en door zorvuldig fokken en selecteren sinds 4 jaar een officiële rashond hebben die wereldwijd erkend is met de specifieke raskenmerken. En daar hoort dus niet de kleur black en tan bij! Dit is een kleur die onmogelijk kan voorkomen binnen deze rashondenfokkerij en zal dan ook nimmer de naam Jack Russell mogen dragen!

En deze vrouw weet echt wel waar ze het over heeft hoor als iemand 12 jaar een erkende kennel heeft! Dus ik hoop dat iedereen door heeft dat de Jack Russell teriers niet voor komen in deze kleur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:05

Ik denk dat het wel duidelijk is, TS heeft gelijk.

RS zijn overwegend wit, 1/5 moeten ze wit zijn, de borstopvang is ook nog in max aantal cm aangeven, de oren moeten knikken en niet zoals ik ook vaak zie omhoog staant.

Helaas voor de dure Blacke en Tan bezitters, maar je hebt een dure neppert.

Net zoals ikke: een dure nepper. Had dus 9 jaar geleden een pup gekocht in een kennel, is uitgegroeid tot een reuze russel. Wij noemen hem dus ook reuze russel, super russel of neprussel Haha! Heb er toen 450 gulden voor betaald, is gewoon een ordinaire kruising van een JR met de boerenfox van de hoek Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:37

Dezelfde kruising als Happy, het hondje van mijn vriend Haha! Overigens is dat een heel klein en nogal fijn hondje. Iedereen ziet wel dat er JR in zit. Ik twijfel nog steeds aan die boerenfox, ze lijkt uiterlijk en innerlijk op mijn dwergpincher, de moeder van Droopy. Het zusje van Happy kon wel voor een originele JR doorgaan, volgens mij is de moederhond door meerdere reuen gedekt want die twee leken niet erg op elkaar. Happy staat ergens op een foto in mijn profiel.

Ik vind het helemaal niet erg dat Droopy niet op een JR lijkt Wiepie Knipoog Droopy is Droopy uit een totaal ongewenste zwangerschap waarbij de vader een boerenfox bleek te zijn waar ik een pesthekel aan had en als onze Shet niet op hem was gaan staan en hij daarbij zijn knie niet had gebroken was hij indertijd net als broer en zusjes weggegaan. Mijn hondje tegen wil en dank Haha!
Ik ben wel gek op hem hoor, hij hoort al negen jaar bij mij en hij wordt naarmate hij ouder wordt eigenlijk alleen maar liever. Zijn moeder is helaas doodgereden dus ik ben heel zuinig op hem.

Ik wist dat de JR een jong ras was maar zo jong wist ik niet. Ik denk dat het voor veel mensen niet geheel duidelijk is wat nu precies wel en wat niet JR is. Ik zie ook lang niet altijd het verschil tussen een kruising en een echte. Er worden natuurlijk ook heel erg veel kruisingen gefokt.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 22:28

russel schreef:
Ik
Net zoals ikke: een dure nepper. Had dus 9 jaar geleden een pup gekocht in een kennel, is uitgegroeid tot een reuze russel. Wij noemen hem dus ook reuze russel, super russel of neprussel Haha! Heb er toen 450 gulden voor betaald, is gewoon een ordinaire kruising van een JR met de boerenfox van de hoek Haha!

Het kan ook zijn dat jouw hond gewoon de Parsonhoogte heeft, af en
toe komt er uit een Jack toch nog een Parson omdat dit nou eenmaal nog in de genen aanwezig is.

De laaste pup van mijn hond is ook veel groter geworden, meer dan 32 cm en wordt niet voor de fok gebruikt.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 22:29

russel schreef:
Ik

Het kan ook zijn dat jouw hond gewoon de Parsonhoogte heeft, af en
toe komt er uit een Jack toch nog een Parson omdat dit nou eenmaal nog in de genen aanwezig is.

De laaste pup van mijn hond is ook veel groter geworden, meer dan 32 cm en wordt niet voor de fok gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:37

Nee, dan zit hij tussen de parson en de normale jack in. Zijn neus is iets te lang en zijn schedeltje iets te plat. Een gekrompen boerenfox met korte kromme pootjes, kort staartje, iets te lang lijfje. Op een afstand ziet hij er uit als een pup van een voor een leek onbekend ras Haha! Ze vragen me nl vaak of hij nog een pup is..... Best een schattig hondje om te zien, dat huppelen.

Maarrrr dubbel zo fel en flink dominant. We zijn er gek mee, maar wel ADHD, eigenlijk een beetje gestoord.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:53

Komt vast niet aardig over maar ik vraag me even af hoe je al 12 jaar stamboekhondjes kunt fokken als het ras pas 5 jaar erkend is??

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:46

ik heb even een stuk van Jolanda (hunterspride) van een ander forum gehaald, ik neem aan Jolanda dat dat ok is? tis een mooie duidelijke uitleg over het hoe en wat over de jack, is het niet oke, dan zal ik hem weg halen .. ( dit scheelt mij weer erg veel typen Lachen Lachen )

Sinds 1988 is het al mogelijk via de RvB een stamboom aan te vragen voor een Jack Russell.

Toen kon je middels het schrijven van een briefje en uiteraard betaling een 'look-a-like' opgeven en deze werd dan getatoueerd en kreeg een geel afstammingsbewijs.
Hierop stond niet meer dan de naam van de hond, de geboortedatum en de kleur.
Het was een papier waarop uitdrukkelijk stond dat het een afstammingsbewijs was en geen stamboom.
Bij de 'ouderdieren' stond dan niet geverifieerd, wat betekend, vader en moeder onbekend.
Dit papier werd een vr-papier genoemd, en dat staat voor Voorlopige Registratie

Wanneer er gekruisd werd met 2 Jacks die dus zo'n VR-papier hadden, kon je na betaling van de benodigde afdrachten de volgende generaties, dus de pups hiervan, laten registreren op dezelfde manier. Alleen kwam dan wel de naam van de vader en moeder erop, immers deze waren 'al' bekend bij de RvB.

Nadat de toemalige rasvereniging, de JRTCN, vond dat er wel erg makkelijk een wit hondje met vlekjes kon worden opgenomen als Jack Russell, werden er keuringen georganiseerd waar 2 keurmeesters naar de hond keken en als deze er uitzag als een jack Russell dan kon deze opgenomen worden in het VR-register.
Dat was het begin.

Uiteraard waren er mensen die hun hond voorbrachten en die niet opgenomen werden in het VR. Veel hiervan bleven toch met deze hondjes fokken en riepen dan heel luid dat er geen afstammingsbewijzen bij de Jack's waren omdat het ras niet erkend was, en dat terwijl hun hond gewoon niet aan de uiterlijke kenmerken voldeed.
Ook werden alle hondjes opgenomen onder de naam 'Parson Jack Russell' ook al was er duidelijk sprake van een kleine (kortbenige) Jack.
Dit werd nl. gedaan omdat er in Engeland GEEN Jack Russell 'bestond' maar wel een Parson Jack Russell. Door deze naam te gebruiken dacht men toen dat men daardoor dichter bij een FCI erkenning kon komen. Voor het gemak werd er toen gesproken over 'kortbeen-' en 'hoogbeen-type' om de verschillen aan te geven. Ook werd gepromoot om de (kromme) kortbeen met de hoogbeen te kruisen om zo te selecteren op kleine 'Parson types' met rechte beentjes die ook toen al veel populairder waren dan de grote Parson.

In 1992 werden de 'stamboeken' gescheiden, de rasstandaard voor de Parson werd door Engeland voor erkenning aangevraagd bij de FCI en accoord bevonden.
De kleine, langer in de rug type die kortbeen genoemd werd viel buiten de rasstandaard van de Parson. Toch kon de toemalige JRTCN het bij de RvB gedaan krijgen dat deze als voorlopig 'ras in opbouw' in het VR register bleven. De Parson typische honden werden gekeurd en als deze voldeden aan de FCI rasstandaard kregen die een nieuwe stamboom met daarop het FCI logo en een Bijlage register. Zo bleven de kleinere, kortbenige in het 'VR' en werden daarna Jack Russell terrier genoemd.
Tot 1996 mocht er nog steeds onderling gekruisd worden en ook konden zowel Parson's als Jack Russell's zonder stamboom nog steeds voor aankeuringen aangeboden worden.

In 1996 werden de beide stamboeken 'gesloten' dit hield in dat het niet meer mogelijk was honden zonder erkende stamboompapieren in het register te brengen.
Vanaf dat moment mocht er ook niet meer onderling gekruisd worden.

De Jack Russell was daarmee ineens niet meer een Engelse hond. Immers de parson was erkend in Engeland en de rest van de FCI wereld, maar de Britten wilde niets van die kortbeen weten en ook Nederland was op dat moment het enige land met een zeer grote populatie toch wel aardig uniforme groep Jack Russell's en een registratie bij de RvB.

Daarna werd duidelijk dat deze kortbeen in Australie daar al enkele jaren erkend werd en ook een officiele stamboom van de Australische Kennel Club had.
Deze konden wel naar Nederland komen en ook hier een stamboom bij de RvB krijgen.

Na heel veel jaren is het in 1999 gelukt om het ras Jack Russell terrier een Nationale erkenning te laten krijgen (dus deze hond was als officiele rashond alleen in Nederland erkend en kon in Nederland naar shows, maar niet in het buitenland), en in november 2000 heeft de FCI alsnog besloten het ras Jack Russell terrier ook 'wereldwijd' te erkennen.

resume:
De Jack Russell heeft al papieren van de RvB sinds 1988, sinds 1996 is het niet meer mogelijk om een niet geregistreerde Jack Russell te laten keuren voor stamboom registratie. En sinds 2000 worden de pups die geboren zijn uit vr-registratie voorzien van een officiele stamboom van de FCI.

Je kunt dus met honden die lijken op Jack Russell's nooit meer stamboom papieren aanvragen als je dit niet binnen 7 dagen nadat het nest geboren is bij de RvB doet en dan nog ALLEEN!!! als beide ouderdieren voorzien zijn van een stamboom en/of vr-registratie.

Dus opmerkingen als beide ouders hebben wel papieren, maar de fokker heeft geen papieren aangevraagd maar dat kan je later nog doen..........is dus niet waar!
Jack's geboren na 1996 kunnen nooit meer een stamboom krijgen als de fokker deze al niet voor die datum heeft laten registreren door de Jack aan te bieden op een keuring.
Loze opmerkingen van 'fokkers' dat er pas na 1999 of 2000 papieren bij zitten is dus (ook) niet waar

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 00:07

misschien ga ik nu iets heel doms zeggen hoor, maar waarom zouden de back&tan's niet gefokt mogen blijven wroden?
vind het juist superleuke hondjes om te zien,w eer eens wat anders dan al die jack russels met al hun wit

dat ze geen jack russels zijn snap ik, en vind ook dat ze niet zo genoemd mogen worden!

maar om nou het fokken van black&tans's te stoppen zou ook zonde zijn

heb zelf overigens een erg leuke kruising uit het asiel(komt bij belgische broodfokker vandaan) en vind juist kruisingen superleuk!

verder nog 2 ridgebacks, compleet met stamboom en alles, ook hardstikke leuke honden, maar niets belangrijker of meer bijzonder dan mn leuke lieve kruisng(zit labrador in en iets van herder/flatcoat, wrsch kruising uit 2 kruisingen dus beetje onherleidbaar)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 00:35

Renske20 schreef:
misschien ga ik nu iets heel doms zeggen hoor, maar waarom zouden de back&tan's niet gefokt mogen blijven wroden?
vind het juist superleuke hondjes om te zien,w eer eens wat anders dan al die jack russels met al hun wit

dat ze geen jack russels zijn snap ik, en vind ook dat ze niet zo genoemd mogen worden!

maar om nou het fokken van black&tans's te stoppen zou ook zonde zijn

heb zelf overigens een erg leuke kruising uit het asiel(komt bij belgische broodfokker vandaan) en vind juist kruisingen superleuk!

verder nog 2 ridgebacks, compleet met stamboom en alles, ook hardstikke leuke honden, maar niets belangrijker of meer bijzonder dan mn leuke lieve kruisng(zit labrador in en iets van herder/flatcoat, wrsch kruising uit 2 kruisingen dus beetje onherleidbaar)

nee hoor je zegt niks doms, en ja als er mensen zijn die een black and tan hondje leuk vinden is dat hun goed recht natuurlijk, het gaat mij er in eerste instantie om dat het niet onder de noemer jack russell terrier gefokt moet worden en niet als zo verkocht moet worden, niet de l*l praatjes van o o o een exclusieve kleur jack russells, dat het dus gewoon geen jack russells zijn mag duidelijk zin ondertussen Knipoog

ten tweede... maar dat is natuurlijk ook persoonlijk, ik vind het bewust fokken van kruisingen niet oke, 9 van de 10 keer weet men niks of erg weinig van de achtergrond van zo'n hondje, karakter technisch maar ook zeker qua gezondheid, ik vind niet dat je zo moet "spelen"met levende wezens, daarbij moet de broodfok stoppen, dat heeft niks meer te maken met dierenliefde, maar met liefde voor de portemonnee en dat mag en kan niet goedgekeurd worden...

je hoort mij ook nergens zeggen dat mijn honden met stamboom, beter, liever of mooier zijn dan mijn kruising, ja ik heb ook een kruising hier lopen... en nee ook geeft een stamboom geen 100 % garantie op een gezonde hond, daar zijn het levende wezens voor, je kunt niks 100 % zeggen, het enige wat je kan doen is er alles aan doen om de risico's zo klein mogelijk te maken, door bewust en goed te fokken dus,
helaas zijn er ook echt wel fokkers, die stamboom honden fokken , die maar wat aan klooien, die ook echt niet goed zijn voor hun honden etc etc. gelukkig ken ik een heleboel fokkers die wel erg goed zijn, die werkelijk wat bijdragen aan rasbehoud en zeer veel respect hebben voor een ras..en uberhaupt voor een hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:10

Topcob schreef:
Komt vast niet aardig over maar ik vraag me even af hoe je al 12 jaar stamboekhondjes kunt fokken als het ras pas 5 jaar erkend is??

Die stamboomboekjes die 12 jaar oud zijn, zijn ook niet echt. Dat kon toen nog niet, er waren toen wel regels waar de hondjes uiterlijk aan moesten voldoen om JR te mogen zijn. Een officieel ras is het pas en daar zijn dan ook de stamboompjes. Wellicht was er toen iets van een certificaatgebeuren dat je een volgens de norm een JR gefokt hondje had. Maar een 12 jaar oud JR-tje met een officiele stamboom bestaat niet. Ik weet wel dat er toen al heel veel werd gesjoemeld, want die hondjes waren toen al populair, maar dat was niet correct. Mensen geloven graag alles als het om bv dit soort hondjes gaat.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:47

Wat ik nooit begrijp is als je nu zo graag een apart hondje wil kopen voor een hoop geld dan verdiep je je toch even in het ras? Tenminste ik wel, dan weet je ook waar je op moet letten.

Ik verbaas me ook altijd over de zogenaamde "boomerhondjes" die te koop aangeboden worden, mensen hebben de film Boomer zeker nooit gezien want de hondjes lijken er niet eens op. Het zijn wel schatjes om te zien, maar kosten vaak meer dan een pup van het ras waar ze mee gekruist zijn.

Heb zelf twee kruisinghondjes, niks mis mee hoor.

hunterspride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:41

RoRo schreef:
Ik ben het helemaal met Biepmiep eens! Jack Russells komen niet voor in de kleur black en tan! En ik las dan ook met verbazing in Bit nr 115 in het artikel 'in en uit op het wedstrijdterrein' dat de hippe Jack Russells niet meer in zijn als ze wit met vlekken zijn maar black en tan kleurig! Ik was dan ook blij dat een vrouw die 12 jaar een erkende kennelnaam heeft en af en toe een nestje met stamboompapieren fokt in Bit nr 116 reageerde.
ik citeer: De historie van dit leuke kruisingshondje met vlekken en de benamingen korten en hoogpotig ligt ver achter ons als je de offiële erkenning van het ras Jack Russell teriër bij de FCI van november 2000 bekijkt. De Jack Russells wordt nog steeds gezien als een mixje en de meeste mensen zullen tegen een klein krompotig hondje wat wit en vlekken is roepen dat het een Jack Russell is. En dit is vervelend als je zo lang bezig bent met de opbouw van een ras en door zorvuldig fokken en selecteren sinds 4 jaar een officiële rashond hebben die wereldwijd erkend is met de specifieke raskenmerken. En daar hoort dus niet de kleur black en tan bij! Dit is een kleur die onmogelijk kan voorkomen binnen deze rashondenfokkerij en zal dan ook nimmer de naam Jack Russell mogen dragen!

En deze vrouw weet echt wel waar ze het over heeft hoor als iemand 12 jaar een erkende kennel heeft! Dus ik hoop dat iedereen door heeft dat de Jack Russell teriers niet voor komen in deze kleur!

Hihi!!! Dat was ik!! Haha!

Met kromme tenen las ik dat artikel in de BIT.
Ik vond gewoon dat ik hierop moest reageren en hoewel ze het stukje op sommige punten een beetje onzorgvuldig hebben ingekort is het toch bij de ingezonden stukken gekomen. Pling

12 jaar fokbeleid op mijn homepage zien??
(p.s. ik maak wel reclame voor het ras, maar niet voor mijn pups omdat ik in 2005 EN 2006 GEEN puppies fok)
http://www.ofthehunterspride.com

hunterspride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:45

russel schreef:
Topcob schreef:

Die stamboomboekjes die 12 jaar oud zijn, zijn ook niet echt. Dat kon toen nog niet, er waren toen wel regels waar de hondjes uiterlijk aan moesten voldoen om JR te mogen zijn. Een officieel ras is het pas en daar zijn dan ook de stamboompjes. Wellicht was er toen iets van een certificaatgebeuren dat je een volgens de norm een JR gefokt hondje had. Maar een 12 jaar oud JR-tje met een officiele stamboom bestaat niet. Ik weet wel dat er toen al heel veel werd gesjoemeld, want die hondjes waren toen al populair, maar dat was niet correct. Mensen geloven graag alles als het om bv dit soort hondjes gaat.

correctie:

Weldegelijk zijn die echt!!!!

Ik heb hier een reu van 15 jaar oud lopen!!!!!!!! MET stamboompapieren.
Deze zijn welliswaar vanuit Australie omdat ik deze reu geimporteerd heb, maar ook daar is het ras al jaren officieel erkend.

Mijn oudste hond hier thuis MET stamboom geboren IN Nederland is Jacky, zij is geboren op 10 oktober 1991!!!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:54

hey die Jolanda ! topic gevonden Lachen Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:56

baroen schreef:
dat zijn geen jack russell terriers... hebben ook geen officiele papieren, maar ze hebben zelf een soort standaard verzonnen, zijn niet erkend... wat ze dan dus gewoon de ierse b & t jrt noemen, tja zo kan iedere gek ergens een naampje aan geven, ik heb bv een kruising die wat lijkt op een friese stabij, die kan ik bv wel Goorse Stabij noemen (ik woon in Goor Knipoog ) ( beetje simpele vergelijking maar oke )

Volgens mij is de "gewone" Jack Russel ook niet erkend.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:58

Mistic schreef:
baroen schreef:
dat zijn geen jack russell terriers... hebben ook geen officiele papieren, maar ze hebben zelf een soort standaard verzonnen, zijn niet erkend... wat ze dan dus gewoon de ierse b & t jrt noemen, tja zo kan iedere gek ergens een naampje aan geven, ik heb bv een kruising die wat lijkt op een friese stabij, die kan ik bv wel Goorse Stabij noemen (ik woon in Goor Knipoog ) ( beetje simpele vergelijking maar oke )

Volgens mij is de "gewone" Jack Russel ook niet erkend.

misschien het hele topic lezen? dan hoef je niet zulke overbodige opmerkingen te maken Knipoog

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:03

hunterspride schreef:
Ik heb hier een reu van 15 jaar oud lopen!!!!!!!! MET stamboompapieren.
Deze zijn welliswaar vanuit Australie omdat ik deze reu geimporteerd heb, maar ook daar is het ras al jaren officieel erkend.

Hey, is dat Royal Maximus?? Of hoe heet hij ook alweer... Bloos