mijn hond heeft een kitten gevonden *foto´s*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn hond heeft een kitten gevonden *foto´s*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:03

wat moet ik ermee in huis als de rest van de katten nooit binnen komt? ik bedoel hij is bij mij huis in de schuur gevonden...me moeder vind een hond in huis wel genoeg. we zijn pas verhuisd hier heen en willen graag dat alle nieuwe stofering heel zal blijven.

en dat een kater hem dood gebeten kan hebben: dat kan ook gebeuren als de moeder aan het eten is...

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:47

Dan nog is de moeder in de beurt. En is hij in het nest. Een kater zal niet zo gauw de nest vinden van de kittens. Maar alleen in een emmer laten liggen nee dat kan niet. Je weet nooit.

Het is voor de rest geen aanval. Maar denk een beetje na.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:01

Als je m nog vindt, dan heb ik interesse Ja Maakt niet uit of dat dat nu is of over een aantal weken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:51

ik heb het nestje vandaag per toeval gevonden...en jahoor..de eerder gevonden kitten die zat er ook bij Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:33

0ojannekeo0 schreef:
ik heb het nestje vandaag per toeval gevonden...en jahoor..de eerder gevonden kitten die zat er ook bij Lachen

En? hoeveel zijn t er? Zijn ze mooi Tong uitsteken?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:48

Pfoe jeetje wat een typische bokt-situatie hier.... maar goed...

wat een droppie zeg.. Ik heb ook ooit zo'n grijsje gevonden, ook nog zo super klein, is opgehaald door het dierenasiel, mocht hetm jammer genoeg niet houden met onze 2 honden.....

Maar je hebt goed gehandeld hoor, niks aantrekken van dat eeuwige gezeur hier!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:55

Dat eeuwige gezeur heeft wel het beste voor met dat kitten...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:57

Sylvia schreef:

Tja...maar iedereen denkt t hier beter te weten!

Het gaat nou eenmaal anders bij Huiskatten en Boederijkatten!
Ik weet dat je t beste hebt gedaan janneke! Gelukkig heb je nu ook heeel t nestje gevonden... ik ben benieuwd hoe ze eruit zien Haha! en of ze mooier zijn dan mijn kleintjes op t moment!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:08

Sylvia schreef:

ik ben het met jou eens. zit dit verhaal echt met kromme tenen te lezen. Laat ik me maar inhouden, want anders ben ik niet zo aardig.

(ooh ik kan het niet....grrr...we vinden een kitten, pleuren het in een emmer, laten het daar een paar uur in zitten(ipv gelijk zoeken waar het nest is), alleen tussendoor even eruit om een foto te maken, neeeeeeee want binnen mag hij niet want we hebben dure meubels.....) Misselijk

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:15

ooooooeeeeww wij hebben zo'n kat, thans iets dat r op lijkt, (kartuizer) weet je hoe lief!!! en in combi met jou hondje helemaal!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:17

Femke, ik heb zowel met huiskatten als raskatten als boerderijkatten ervaring, en mijn ervaring met boerderijkatten is dat die het kwetsbaarst van allemaal zijn als ze jong zijn. Een huiskat en vooral een raskat blijft in huis als kitten zijnde. Een boederijkat staat overal, aan álles, bloot. In een emmer is het beest des te kwetsbaarder... Voor katers, vossen, alles. Een boerderijkat zal een kitten ook veel minder snel 'terugnemen' als hij uit het nest verdwijnt. Huiskatten zijn mensen gewend, een boerderijkat is vaak wat schuwer, vooral met jongen.

Plus dat een boerderijkat met het nest gaat slepen als jij ze vind cq stoort. Een huiskat zal dat niet doen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:19

Sylvia schreef:
Femke, ik heb zowel met huiskatten als raskatten als boerderijkatten ervaring, en mijn ervaring met boerderijkatten is dat die het kwetsbaarst van allemaal zijn als ze jong zijn. Een huiskat en vooral een raskat blijft in huis als kitten zijnde. Een boederijkat staat overal, aan álles, bloot. In een emmer is het beest des te kwetsbaarder... Voor katers, vossen, alles. Een boerderijkat zal een kitten ook veel minder snel 'terugnemen' als hij uit het nest verdwijnt. Huiskatten zijn mensen gewend, een boerderijkat is vaak wat schuwer, vooral met jongen.

Plus dat een boerderijkat met het nest gaat slepen als jij ze vind cq stoort. Een huiskat zal dat niet doen.

+ plus de nestgeur is verdwenen...kitten ruikt naar mens....kans dat het niet meer geaccepteerd wordt....

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:20

BarbaLala schreef:
en in combi met jou hondje helemaal!!!

heb je het over een nieuw paar oorbellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:21

Marye78 schreef:
Sylvia schreef:

ik ben het met jou eens. zit dit verhaal echt met kromme tenen te lezen. Laat ik me maar inhouden, want anders ben ik niet zo aardig.

(ooh ik kan het niet....grrr...we vinden een kitten, pleuren het in een emmer, laten het daar een paar uur in zitten(ipv gelijk zoeken waar het nest is), alleen tussendoor even eruit om een foto te maken, neeeeeeee want binnen mag hij niet want we hebben dure meubels.....) Misselijk

veel plezier met zoeken tussen zo´n 400 pakken hooi/stro...
en nu schuif je het op mij af dat de kitt niet binnen mocht. ik snap het best maarja....

als bokt emaal begint met zeuren kan het niet ophouden. Slapen Dromen

@ Sylvia:
ik weet niet wat voor boerderij katten jij hebt...(als je ze überhoud hebt) maar als ik bij de nestjes kan dan kan ik de kittens altijd aanraken ook als mams erbij is. dat is nu al ruim 9 jaar zo bij mij. en ze zijn in al die 9 jaar nog nooit versleept (nouja...vorig jaar..omdat ze in de zomer geboren waren en het 1 week laten een het hozen was)

k snap niet waar jullie nu nog over door zeuren als ik de kitt gister gezien heb..en femke_l vandaag is geweest en het staarte uit het nest heeft zien komen Verward

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:28

0ojannekeo0 schreef:

als je niet tegen het gezeur van BOKT kan, plaats het dan niet. Je weet dat je op een forum meningen van anderen kan verwachten. Wil je alleen zoete praat als agossie wat een lief poesje, wat past hij goed bij je hondje Vork moet je het helemaal niet plaatsen.

Ik zeg niet dat het makkelijk is om het nest te vinden, maar de manier waarop het vervolgens gaat (een paar uur in een emmer stoppen) komt erg dom over. Hoe denk je dat dat beest zich voelt? een klein kitten kan je best even in huis nemen, en zorgen dat het warm blijft, (tegen je lichaam aanhouden o.i.d.) die krabt heus niet je mooie meubels gelijk aan gort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:32

dat er wat over gezegt word ala...maar als ik vervolgens netjes meld dat ik het nest incl. kitten gevonden heb dan vind ik het echt stom dat je erop door blijft hameren.
de kitten lag warm...in de emmer lagen diverse handoeken en de plek waar de emmer stond scheen de zon door naar binnen dus dt die het kou zou hebben vind ik ook vreemd..

makkelijk he..oordelen over een situatie die je niet gezien hebt

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:32

Tevens vind ik het onnodig dat je mij gaat PB' en dus reageer ik in je topic.

Ik:
heb je het over een nieuw paar oorbellen?

jij:
waar slaat dat op?

mijn reactie:

tja, dat grijs staat wel erg goed bij de vlekken van de hond he.... Doei, doei

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:34

0ojannekeo0 schreef:
dat er wat over gezegt word ala...maar als ik vervolgens netjes meld dat ik het nest incl. kitten gevonden heb dan vind ik het echt stom dat je erop door blijft hameren.
de kitten lag warm...in de emmer lagen diverse handoeken en de plek waar de emmer stond scheen de zon door naar binnen dus dt die het kou zou hebben vind ik ook vreemd..

misschien kun je het de volgende keer dan op een andere manier vertellen, en niet belangrijke aspecten weglaten. Mensen reageren op feiten die ze onder ogen krijgen. Wil je een eerlijke reactie, dan moet je een duidelijk bericht plaatsen.

en het maakt niet uit wat er daarna is gebeurt, ik reageer op het feit wat je als eerste heb gepost.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:37

0ojannekeo0 schreef:

waarom plaats je het dan in godsnaam!?

en je kunt gewoon een normaal lettertype gebruiken hoor, het hoeft niet gefluisterd te worden..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:40

Marye78 schreef:
0ojannekeo0 schreef:

waarom plaats je het dan in godsnaam!?

en je kunt gewoon een normaal lettertype gebruiken hoor, het hoeft niet gefluisterd te worden..........

ik plaatste het omdat ik het knap vond van mex dat ze de kitten gevonden had en heel had "bezorgd" aan ons...mag ik daar niet trots omzijn en die beelden delen Verward

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:43

0ojannekeo0 schreef:
ik plaatste het omdat ik het knap vond van mex dat ze de kitten gevonden had en heel had "bezorgd" aan ons...mag ik daar niet trots omzijn en die beelden delen Verward

tuurlijk mag dat!! maar mogen wij dan ook in een openbaar topic reageren?

welterusten Dromen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:46

wat een schatje zeg! vind m wel vrij groot zeg! die van ons(weeskittens, ook stalkatten maar moeder is verdwenen toen ze 2 weken oud waren, kattenhater in de buurt Lips are sealed ) zijn ook vrij groot voor hun leeftijd en zijn nu 1 maand oud en kleiner dan deze kitten!

maar idd in een emmer zetten was niet heel verstandig, kauwen en kraaien nemen jonge diertjes ook graag mee, of pikken er de oogjes uit(doen ze bij onze kuikens en eerdere kittens op stal ook Scheve mond )
ook denk ik niet dat de moeder de kitten is koen halen, maar dat ie zelf terug is gegaan, ze zou dr nestje nml niet zomaar alleen laten, en al helemala niet in een emmer zoeken Knipoog
als de kitten zelf weg is gelopen is ie wrsch ook weer zelf teruggelopen

heb je ook foto's van t hele nestje toevallig? vind het iig echt een schattig beestje Lovers

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:47

Wat een gezeur. Ik zie dit liever dan dat die katjes hun nek word omgedraaid om het zo te zeggen.

Jullie zijn daar toch niet geweest.
En Marye78 het gaat om de foto's dat plaatst ze niet om commentaar op iets anders te krijgen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:48

Janneke, ik ben 18 jaar wilde en redelijk tamme boederijkatten gewend en ik heb zelf ook 2 straatkatten. Gevonden, moederloos nest, compleet ondervoed, onder de vlooien etc. Ik heb ze ook in huis genomen en met de fles groot gebracht.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:01

ik ben het er ook mee eens, dat katten niet in huis hoeven, ik kan mij niet voorstellen dat een kat het in huis leuker vindt dat lekker buiten te zijn, nee huiskatten vindt ik een belachelijk zielig idee. Het zijn jacht dieren, die graag buiten zijn en daar vanalles ontdekken, als je iets in huis wil houden, neem dan een knuffeldier.

Katten af en toe in huis oke.. Maar constant, vre-se-lijk..

maargoed on-topic.. Leuk poesje, en die heeft vast zijn nest wel weer gevonden. Hier lopen ook een stuk of 20 boerderijkatten van de buren, en als wij een jong poesje zien lopen gaan we hem ook niet in huis opsluiten terwijl zijn nest misschien 20m verderop is. Katten hebben zulke goede zintuigen dat ze hun jong op zo'n afstand echt nog wel weer vinden..