Dwerkonijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PartTwo

Re: Dwerkonijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 14:55

Voor konijnen kan ik niet echt groente en fruit bedenken wat ze niet mogen hebben. Wees voorzichtig met wat je geeft bv sla, probeer t gewoon uit in beperkte mate wat je beesten lekker vinden en kijk naar hun ontlasting hoe ze op het voer reageren.
Mijn konijnen eten niet echt groente en fruit, laten ze gewoon liggen, het gras en de planten in de tuin vinden ze veel interessanter. Wat ze wel erg lekker vinden is oud brood, wel goed gedroogd en dit is ook nog eens heel goed voor, werkt als krachtvoer, verder vinden ze volkorenbeschuiten ook erg lekker. Ik kan je wel aanraden om je beesten (cavia's en konijnen) gras te voeren, maar dit mag NIET GEPLUKT, dus kijk eens voor een ren in de tuin, gras is een van de gezondste 'groentes' voor je beesten. Wees in het begin wel voorzichtig, ook weer met mate dus gewoon opbouwen en niet meteen een hele dag op het gras, want daar kunnen ze ook diarree en zo van krijgen.
Voor cavia's weet ik wel een paar giftige planten nl: boterbloem, nachtschade-achtige, de winde, de herik, vingerhoedskruid en alle bolgewassen.
Veel succes en plezier met je konijn[/quote]

Hoezo mag je het gras niet eerst voor ze plukken???

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:20

Tips van mij.. Tong uitsteken

Neem er idd nog een maatje bij; konijnen zijn echt sociale dieren en veel gelukkiger met een vriendje..

En ook een buitenren zou mooi zijn, je ziet ze dan ect 'opbloeien' Tong uitsteken
(mijn konijnen tenminste toen ze rond konden huppen daar in de ren)

Ik heb als speeltje in de ren een voetbal liggen.. (oude) en daar spelen ze echt mee Lachen heel leuk gezicht en leuk voor de konijnen natuurlijk Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PHFY7VDU

* edit; lees net dat het met een link moet Clown
Laatst bijgewerkt door Annemarie89 op 29-05-05 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:24

Oohh die hangoren zijn zooo lief Haha!
Alvast veel plezier ermee Lachen

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:32

@ _Mii_ wat een leuk konijntje Haha!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:46

MiiGurl schreef:

heeft jou pooltje ook blauwe ogen.?? de mijne wel:P

Mijn pooltje heeft ook blauwe ogen, maar op de foto zie dat niet want ze waren rood geworden van de flits ofzo dus heb ik ze maar zwart ingekleurd, maar hij heeft echt hele lieve blauwe oogjes Pling

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:51

PartTwo schreef:

Hoezo mag je het gras niet eerst voor ze plukken???

om eerlijk te zijn kan ik me niet meer herinneren waarom, maar dat zal ik je morgen wel even op zoeken. Ik weet wel dat ik in verschillende boeken heb gelezen dat je geen geplukt of gemaaid gras mag geven, omdat dat dit slecht is voor je konijn. Een ren is eigenlijk het beste en het leukste voor je konijn

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 10:17

ik ben zo blij Haha! ik kan niet wachten tot die komt nog een paar dagen en dan is die er Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:57

Cavia en konijntje worden ok echte maatjes, enige nadee met een mannetjes konijn en een vrouwtjes cavia is dat het konijn kan gaan rijden, komen gen kids uit *tot nu toe dan Knipoog * maar omdat konijntjes bezig blijven kan een cavia er nog wel eens het loodje bij leggen.

Andersom vroutjes konijn en mannetjes cavia* heb ik nooit problemen van gehoord, maar bij combi man konijn en vrouw cavia al wel meerdere keren om deze reden dus.

Dus misschien idd beter om het mannetjes konijn te castreren en vrouwtjes konijn er bij te zetten.

Mijn cavia en konijn zijn gek op kiwi Haha!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:29

Ik heb hem afgelopen woensdag gekregen en hij is nog wel erg schuw maar hij is erg leuk, hij kijgt volgende week zn enting en een nieuwe grotere kooi van 1 meter, hij is nog erg bang en hij gaat s'nachts als het stil is wel wat rommelen in zn hok maar hij vind het nog erg eng als er iemand is.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:21

Dit is mijn Snoes (ook wel Snoezebol genaamd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:24

Ahhh wat een lief konijn met die hangoren, en hij is echt op zn gemak daar.

Ik heb die van mij nu een dag en hij is 5 maanden maar best schuw ik hoop dat die ook zo op zn gemak word.