Desiree schreef:En als ze zo'n beest echt zullen bijten, dan is dat het risico van de eigenaar van die kat.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar die hond weet niet beter dan z'n instinct te volgen. Mensen zijn toch wel wat verder, hoop ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:En als ze zo'n beest echt zullen bijten, dan is dat het risico van de eigenaar van die kat.
Desiree schreef:Heel vervelend maar het is niet anders? Dat is ook voor het eerst dat ik dat hoor.
En het is misschien een naar idee voor je, maar het gebeurt. In hoogeloon bijvoorbeeld. Lees dat verhaal van Renske20 maar eens over die weeskatjes. Zij heeft katten onder zeer vreemde omstandigheden teruggevonden...... Dood en wel.
Als je nu WERKELIJK om je kat geeft, stel je hem niet bloot aan dergelijke gevaren. JE lijnt hem dan maar aan of zo. of een hele goede omheining.
Desiree schreef:Nee, mensen zijn niet verder. Dat hoor je wel. Want ik moet mijn hond bij me houden, maar dat zij hun kat bijhouden vinden ze niet nodig.
Sylvia schreef:Span anders wat stroomdraadjes zodat ze jullie tuin niet meer in kunnen of zo.
Sammm schreef:Desiree schreef:Heel vervelend maar het is niet anders? Dat is ook voor het eerst dat ik dat hoor.
En het is misschien een naar idee voor je, maar het gebeurt. In hoogeloon bijvoorbeeld. Lees dat verhaal van Renske20 maar eens over die weeskatjes. Zij heeft katten onder zeer vreemde omstandigheden teruggevonden...... Dood en wel.
Als je nu WERKELIJK om je kat geeft, stel je hem niet bloot aan dergelijke gevaren. JE lijnt hem dan maar aan of zo. of een hele goede omheining.
Als je werkelijk van je kat houdt lijn je hem niet aan!! Behalve dat hij het vreselijk vindt heb je ook nog het gevaar dat hij zichzelf ophangt.
Dat jij niet van katten houdt, ok, daar kan ik mee leven. Maar ik vind het wel een béétje overdreven dat jij een kat direct naar het asiel brengt als hij bij je in de tuin loopt..
Onze poes is 15 jaar, loopt vrijwel altijd bij ons in de tuin en komt eigenlijk nergens anders. Ze jaagt ook nooit, loopt er een vogel 10 cm voor haar neus langs? Dan kijkt ze er mooi naar. Maar pakken, echt niet. Zelfs toen de hamsters hie rde hele nacht los hebben gelopen deed ze niks, ze zat er alleen mooi naar te kijken. Stel dat onze poes nu toevallig even bij iemand anders in de tuin liep en die zal hem naar het asiel brengen, dat is toch belachelijk? En het liefst een kat willen doodslaan, nou sorry maar als je zulke gedachten hebt ben je in mijn ogen geen enkel dier waard.
Lenn schreef:Desiree schreef:Nee, mensen zijn niet verder. Dat hoor je wel. Want ik moet mijn hond bij me houden, maar dat zij hun kat bijhouden vinden ze niet nodig.
Je hoeft je hond helemaal niet bij je te houden.
En verder, gooi er dan gewoon een emmer water overheen voor mijn part, dan komen ze ook niet meer terug. Je hoeft er toch niet gelijk je kattenagressie op af te reageren. Doe ik toch ook niet bij andermans honden.
En een kat VALT niet bij te houden. Verdiep je eerst eens in het wezen 'kat'. Aanlijnen of omheining heeft geen zin. Als je werkelijk om je kat geeft gun je hem gewoon een leven, en dat heeft hij niet als hij niet naar buiten kan. En als hij dan op terrein komt wat niet mag, laat hem een keer goed schrikken (water) en het is opgelost.
Desiree schreef:als aanlijnen niet gaat, doe je toch gewoon een stroomdraad om je tuin zodat ze er niet uit gaat. En dan kan je kat gewoon buiten lopen zonder enige gevaar.
het wordt echt eens tijd dat katteneigenaren verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun dieren hoor. Het feit dat een kat niet binnen kan zitten zijn gewoon flauwe smoesjes. Als het bij honden kan (en ook voor honden is het niet leuk hoor), kan het bij katten net zo goed.
Desiree schreef:Verder wordt er op het platteland nu gemakkelijk gedacht over doden van katten. Jonge poesjes worden nog steeds verdronken (ik vind dat ook belachelijk en mij ergert dat ook), en een kat die de boel terroriseert wordt gewoon doodgemept. En diezelfde mensen die dat doen, zijn voor hun eigen dieren gewoon goed hoor.