Iemand ervaring met het uitkiezen van een asielkat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Re: Iemand ervaring met het uitkiezen van een asielkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:06

Ik ben vandaag even in het kattenverblijf geweest en moet zeggen dat Ben een ontzettend leuk beest is Haha! Leuk knuffelig, zonder gigantisch opdringerig te zijn en niet dominant tegen andere katten, eerder verlegen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 01:15

Tjah het meeste is al beetje her en der gezegd.

Ik help bij een asiel op dinsdag de hele dag. Ik ben gek op katten dus ken de katten dan ook verder allemaal goed (kom er soms wel vaker dan die 1e dag, maar dat is mijn vaste) Wat ik mensen altijd aanraad is gewoon rustig bij ze te gaan zitten en geen overbehaaste beslissing te nemen gewoon rustig erbij zitten kijken en echt kijken naar wat je zoekt niet kleur of uiterlijk. Zo zit er bij ons een cyper vrij doorgaande kleur bij ons. Zo lief zo'n schat echt niet normaal... maar hij zit er alweer het langst. Een echt goedzak een knuffelbeer die je zo mee naar huis neemt, maar ipv hem gaan de jongere lappen eerder weg. Ik zelf zou persoonlijk echt op het dier zelf letten niet blind staren op kleur Knipoog

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:37

Nie om ongeduldig te zijn hoor, maarehh... het is zaterdag geweest!
Enig nieuws?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:22

Craignethan schreef:
Ik ben vandaag even in het kattenverblijf geweest en moet zeggen dat Ben een ontzettend leuk beest is Haha! Leuk knuffelig, zonder gigantisch opdringerig te zijn en niet dominant tegen andere katten, eerder verlegen.

*Zet Ben op het lijstje* Haha!

Anneliesss:
Gisteren kon ik helaas niet langs een asiel, gisteren was die dagtocht uit m'n onderschrift Knipoog
Volgende week wordt het waarschijnlijk ook niet en de week daarop ook niet (wegens wedstrijden), ik hoop dat ik eens een vrije dag tussendoor kan nemen.... Jammer dat asiels niet op zondag open zijn... Scheve mond

Tessebes:
Geen idee hoe ze op andere katten reageert. We weten niets van haar, ze is gevonden. Verder is ze hier altijd binnen. Het enige dat ik ervaren heb, is dat de buurkat voor haar geschreeuw op de vlucht sloeg, toen ik de transportkooi buiten de auto zette na een DA-bezoek. Hij kwam nieuwsgierig aangelopen, zij zette een gigantische keel op en Tommie wist niet waar ie het zoeken moest Haha! Maar dat is een momentopname geweest, ik denk dat ie nog nooit een poes zo hard heeft horen brullen en zich gewoon een hoedje is geschrokken Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:19

Het asiel in eindhoven is op dinsdags tot 20u open.
En ze zitten in eindhoven in hokjes, komen dus niet los helaas.
Verder zou ik ook zeker de 'angstige' katten bekijken.
Ik heb 2 katten (niet uit het asiel) maar als ik een daarvan, de knuffeligste, in zo'n hokje zou zetten zou ze in een hoekje gaan zitten blazen naar alles wat in haar buurt komt. En ze is echt super lief! Dus laat je daarom niet misleiden!
Succes...

Ps bij een gecastreerde poes werken kittens vaak alleen maar ergenis op. Ze hebben immers geen moedergevoelens meer, en de kittens begrijpen niet dat ze een plaats moeten aannemen. Ik zou dus voor een oudere rustige kater gaan Ja