Dominant/agressief hondje uit het asiel, doen..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: Dominant/agressief hondje uit het asiel, doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:48

Fritsiej--->> prachtige honden, Beaucerons?

en voor de TS, ik zou deze uitdaging alleen aannemen als je vaker met dit soort honden gewerkt hebt, deze hond zal een hoop tijd kosten en als je maar enigzinds de fout in gaat ben je het bokkie.
En het bestaat zeker niet alleen maar uit corrigeren, het gaat om goed gedrag belonen... dit soort honden verkeert corrigeren betekend echt problemen.
Laat dat alsjeblieft aan mensen over die het vaker doen of gedaan hebben, neem gewoon die hond die lief is en waar jij een hoop plezier aan kan beleven Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:53

Bedankt voor je reactie Cloris.

Ik denk met name dat het aan de omstandigheden ligt waarin de hond verkeert. Denk niet dat hij van zichzelf vals of wat dan ook is. En daarbij momenteel een fijne reu die aan het puberen is.

Ik weet zeker dat ik er mn best voor moet doen, en positief gedrag belonen en niet alleen afstraffen, maar toch vind ik wel dat bijterig gedrag heel duidelijk meteen afgeschaft moet worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:57

Koortje schreef:
Ja ik ga ze om 14.00 even bellen voor meer info, zowieso ook over die proeftijd. Vind dat niet meer als normaal voor een hond "met geschiedenis".... Scheve mond

Ze vinden het daar echt niet erg als je niet over een nacht ijs gaat hoor. Ze waarderen het eerder als je er goed over na denkt en advies wilt inwinnen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:09

Koortje schreef:
Bedankt voor je reactie Cloris.

Ik denk met name dat het aan de omstandigheden ligt waarin de hond verkeert. Denk niet dat hij van zichzelf vals of wat dan ook is. En daarbij momenteel een fijne reu die aan het puberen is.

Ik weet zeker dat ik er mn best voor moet doen, en positief gedrag belonen en niet alleen afstraffen, maar toch vind ik wel dat bijterig gedrag heel duidelijk meteen afgeschaft moet worden.

Yep das waar, maar het is ook voor de hond een stress situatie natuurlijk, en een hond die in het nauw gedreven wordt, zeker wanneer er een vorm van angst is, angst voor een situatie, angst voor verandering, ik zelf heb liever een zeer zelfverzekerde hond dan een angstige hond... vertrouwen opbouwen, negatief gedrag negeren, en dan idd de regeltjes van niet naar hem toe, niet op gelijke hoogte enz enz enz...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:20

ts:
als je er iemand bij hebt die je er mee helpt en zelf ervaring hebt
is het misschien wel een uitdaging

maar als je er verder weinig verstand van hebt zal ik nog maar eens alleproblemen en gevaarlijke dingen op een rijtje zetten die je kunt verwachten..

zoiets heeft wel tijd en training nodig Lachen
ik heb op de cursus een hond van 1 in de groep die
ook agressief is tegenover andere honden en mensen
komt ook uit het assiel
als ik die mensen er soms over hoor dan vraag ik me af of ze het nog steeds zo leuk vinden als voor ze ermee begonnen

persoonlijk zou ik zoiets nooit doen
puur omdat je niet weet wat zo'n hond heeft meegemaakt
en het een gevaar voor jezelf en anderen kan zijn Lachen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 18:48

Fijn om reacties van mensen met ervaring te lezen! Ja

Ik was van plan om Gehoorzaamheid met de eventuele hond te gaan volgen. Ik ken zelf de elementen van jachtcursussen, ook een groot deel gehoorzaamheid (volgen, naast, blijven liggen, apporteren, voorkomen etc), dus dat kan ik zelf al leren.

Ik hou jullie zeker weten op de hoogte, en alle tips zijn welkom! Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:54

Ik heb mijn hond ook uit het asiel en dat was ook een dergelijk probleemgeval. Was al twee keer geplaatst en weer terug gekomen en ze was agressief. Ik heb het toch gedaan en in het begin was het moeilijk maar tegenwoordig is het een geweldige hond.
In het asiel waar ik haar gehaald heb was er wel een soort proeftijd, geen geld terug maar je kunt dan wel een andere hond uitzoeken.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:34

Op zoiets hoop ik dus ook Katja...!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:36

Het viel me trouwens bij mijn zoektocht op dat niet alle asiels dezelfde regels hanteren. De een is duurder als de ander, en volgens mij gelden ook niet overal dezelfde regels mbt terug brengen cq vergoeding als het niet goed gaat.
En dat terwijl ze toch allemaal wel onder www.dierenasiels.com vallen.