Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annechien schreef:cavia's bijten zelden..... een konijn bijt sneller (yup ervaring!)
Chichiba schreef:Ik had dus 1 konijn heb toen een poging gedaan er een cavia bij te zetten...De cavia vond het helemaal geweldig liep de hele tijd achter het konijn aan...Het konijn vond hjet vreselijk...dus begon hem af te duwen...Toen heb ik er dus een cavia bij gedaan...dus 2 cavia's...en daarna een konijn bij het andere konijn...
De cavia's zijn inmiddels herplaatst...bij een goede vriendin...omdat we toch een soort van allergie bleken te hebben...We hadden ook geen optie om ze buiten te houden...wat ik graag gewild had...Vind het echt enorm leuke diertjes...
Heb nu dus nog 2 nijnen...Ze hebben dus echt nog nooit gebeten...Maar moet er bij zeggen dat voornamelijk het mannetje een super lieve nijn is...Het vrouwtje heeft haar buien en wil nog weleens met haar voorpoten naar je slaan...als het haar niet aanstaat...Maar bijten heeft ze nog nooit gedaan...
Mijn zusje had dus een Franse Hangoor...dat is echt zo'n geweldig ras...komt naar je toe...komt bij je op de bank liggen...Door zijn grootte (uitgerekt liggend bijna een meter) en gewicht (ruim 7 kilo) is hij idd bijna niet op te tillen en echt te knuffelen...maar wel dus net als een kat die bij je komt liggen op de bank en de hele tijd achter je aan huppelt...Echt heel erg leuk...
Zo'n konijn vind je meestal niet in de opvang...omdat mensen serieus en weloverdacht kiezen voor een Franse hangoor...je kunt ze dus ook alleen bij echte fokkers kopen...Als het een goede fokker is hebben ze ook een oortatoeage...
Het zijn beide hele leuke diertjes...ook allebei erg aanhankelijk en lief...Een konijn is alleen gewoon veel meer dier...Als zou ik best een cavia van 4 kilo willen hebben...die bestaan helaas niet![]()
Groetjes ChiChiBa
Cowgirl schreef:Ze zijn gewoon lachen en ze praten met je.
v0sj schreef:De cavia natuurlijk
Ik vind Konijnen stinken, kan aan mij liggen hoor en ik vind cavia's veel knuffeliger
dragonforce schreef:v0sj schreef:De cavia natuurlijk
Ik vind Konijnen stinken, kan aan mij liggen hoor en ik vind cavia's veel knuffeliger
Dan heb je niet goed verzorgde konijnen gezien
v0sj schreef:
Nee joh![]()
Ik vind ze gewoon stinken ik kan er niks aan doen
v0sj schreef:Ik heb heel vroeger konijnen gehad, maar telkens als ik bij iemand een konijn ofzo vast houd dan vind ik ze stinken
Esmeralda schreef:ik heb een cavia met hok die mag gratis worden opgehaald, hij is kortharig en 3 jaar oud. De kinderen kijken helaas niet veel meer naar hem om, dus tja, vind ik het gewoon beter dat hij naar een iemand gaat die hem wel de nodige aandacht geeft. Dus wie o wie
dragonforce schreef:Esmeralda schreef:ik heb een cavia met hok die mag gratis worden opgehaald, hij is kortharig en 3 jaar oud. De kinderen kijken helaas niet veel meer naar hem om, dus tja, vind ik het gewoon beter dat hij naar een iemand gaat die hem wel de nodige aandacht geeft. Dus wie o wie
ik woon in barendrecht wat dus wel dichtbij is. Maar ik weet niet of mijn broer nog interesse heeft in een cavia.
Ik stuur je een pm zodra ik het weet.