Konijn of cavia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

Re: Konijn of cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:33

cavia's bijten zelden..... een konijn bijt sneller (yup ervaring!)

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:47

Annechien schreef:
cavia's bijten zelden..... een konijn bijt sneller (yup ervaring!)

Mijn konijn heeft mij nooit gebeten. Welleens aan mijn handen gelikt. Maar meestal ruikt hij eraan Tong uitsteken

Dus ga voor de konijn! Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:44

Ik ga ook voor konijn.... Ik heb er zelf 5... Ze zijn ontzettend grappig en speels (ze kunnen vaak van die geweldige sprongen maken, zijn heel erg nieuwschierig enzo)zijn goed zindelijk te maken , en ook erg knuffelbaar. Maar dat ligt vooral aan de opvoeding. Als ze van jongs af aan veel in handen zijn geweest zullen ze niet snel bijten. Als je er eentje neemt zal ik er wel een halen van een konijnenopvang. Daar zitten er heel veel te wachten op een nieuw baasje. Kijk eens op www.konijnen.nl daar vind je als het goed is een lijst met allemaal opvangen. Daar kennen ze die beestjes ook een beetje dus dan kunnen ze ook wel wat over het karakter vertellen. En idd. een konijn hoort niet alleen!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:49

Ik ben zelf een konijnenmens, met cavia's heb ik helemaal niks.

Ik zou er alleen wel 2 nemen (of t nou cavia's, konijnen of ratten zijn), want die dieren leven in het wild ook in groepen, alleen zetten vind ik zielig.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:20

Ik had dus 1 konijn heb toen een poging gedaan er een cavia bij te zetten...De cavia vond het helemaal geweldig liep de hele tijd achter het konijn aan...Het konijn vond hjet vreselijk...dus begon hem af te duwen...Toen heb ik er dus een cavia bij gedaan...dus 2 cavia's...en daarna een konijn bij het andere konijn...

De cavia's zijn inmiddels herplaatst...bij een goede vriendin...omdat we toch een soort van allergie bleken te hebben...We hadden ook geen optie om ze buiten te houden...wat ik graag gewild had...Vind het echt enorm leuke diertjes...

Heb nu dus nog 2 nijnen...Ze hebben dus echt nog nooit gebeten...Maar moet er bij zeggen dat voornamelijk het mannetje een super lieve nijn is...Het vrouwtje heeft haar buien en wil nog weleens met haar voorpoten naar je slaan...als het haar niet aanstaat...Maar bijten heeft ze nog nooit gedaan...

Mijn zusje had dus een Franse Hangoor...dat is echt zo'n geweldig ras...komt naar je toe...komt bij je op de bank liggen...Door zijn grootte (uitgerekt liggend bijna een meter) en gewicht (ruim 7 kilo) is hij idd bijna niet op te tillen en echt te knuffelen...maar wel dus net als een kat die bij je komt liggen op de bank en de hele tijd achter je aan huppelt...Echt heel erg leuk...
Zo'n konijn vind je meestal niet in de opvang...omdat mensen serieus en weloverdacht kiezen voor een Franse hangoor...je kunt ze dus ook alleen bij echte fokkers kopen...Als het een goede fokker is hebben ze ook een oortatoeage...

Het zijn beide hele leuke diertjes...ook allebei erg aanhankelijk en lief...Een konijn is alleen gewoon veel meer dier...Als zou ik best een cavia van 4 kilo willen hebben...die bestaan helaas niet Clown

Groetjes ChiChiBa

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:23

Chichiba schreef:
Ik had dus 1 konijn heb toen een poging gedaan er een cavia bij te zetten...De cavia vond het helemaal geweldig liep de hele tijd achter het konijn aan...Het konijn vond hjet vreselijk...dus begon hem af te duwen...Toen heb ik er dus een cavia bij gedaan...dus 2 cavia's...en daarna een konijn bij het andere konijn...

De cavia's zijn inmiddels herplaatst...bij een goede vriendin...omdat we toch een soort van allergie bleken te hebben...We hadden ook geen optie om ze buiten te houden...wat ik graag gewild had...Vind het echt enorm leuke diertjes...

Heb nu dus nog 2 nijnen...Ze hebben dus echt nog nooit gebeten...Maar moet er bij zeggen dat voornamelijk het mannetje een super lieve nijn is...Het vrouwtje heeft haar buien en wil nog weleens met haar voorpoten naar je slaan...als het haar niet aanstaat...Maar bijten heeft ze nog nooit gedaan...

Mijn zusje had dus een Franse Hangoor...dat is echt zo'n geweldig ras...komt naar je toe...komt bij je op de bank liggen...Door zijn grootte (uitgerekt liggend bijna een meter) en gewicht (ruim 7 kilo) is hij idd bijna niet op te tillen en echt te knuffelen...maar wel dus net als een kat die bij je komt liggen op de bank en de hele tijd achter je aan huppelt...Echt heel erg leuk...
Zo'n konijn vind je meestal niet in de opvang...omdat mensen serieus en weloverdacht kiezen voor een Franse hangoor...je kunt ze dus ook alleen bij echte fokkers kopen...Als het een goede fokker is hebben ze ook een oortatoeage...

Het zijn beide hele leuke diertjes...ook allebei erg aanhankelijk en lief...Een konijn is alleen gewoon veel meer dier...Als zou ik best een cavia van 4 kilo willen hebben...die bestaan helaas niet Clown

Groetjes ChiChiBa

Nooit een cuy gezien, die kunnen namelijk de 4 kilo wel halen Haha!

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:01

Kijk eens; hier zie je het verschil tussen een cuy en cavia jong. Haha!

Afbeelding

Een cuy heeft ook veel meer tenen dan een cavia.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:39

Nee idd nooit gezien...wel eens van gehoord...Heb je misschien ook een foto van een volwassen exemplaar? en hoe groot worden die dan? (in cm?)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:27

Ik ga voor de cavia, maar dan moet je er wel 2 nemen anders vind ik het zielig (konijnen ook hoor) Ik heb twee cavia's en ze zijn geweldig, ze gaan steeds piepen als je langs komt en soms rennen ze als een gek achter elkaar aan. Ze zijn gewoon zo grappig en zodra de koelkast open gaat krijg je een caviaconcert Haha! Heb ook een konijn maar die is veel saaier, die piept niet enzo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:04

Ik heb al ruim 15 jaar cavia's .

Vroeger nog wel een stuk of 6 nu nog maar 2.
Helaas liggen deze 2 elkaar niet altijd en is er wel eens ruzie.

Eerste keer dat ik dit meemaak in al die jaren.

Ik ga dus ook de rest van mijn leven voor cavia's.
Ze zijn gewoon lachen en ze praten met je.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:58

Cowgirl schreef:
Ze zijn gewoon lachen en ze praten met je.

Ja idd, dat is zo leuk. Ze gaan al piepen als je de koelkast open doet. En dan ga ik terug doen en hun nog harder piepen, zo schattig. Eerst deden ze dat niet zo, maar ik vind het zo leuk dat als ze gaan piepen ze iets lekkers krijgen, nu hebben ze het door en beginnen ze om alles te piepen.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 05:49

en de arme konijnen dan?

Alleen maar omdat ze niet kunnen piepen betekent niet dat ze niet lief zijn Boos!

Wat is het trouwens geworden? Is er al een keuze gemaakt? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:15

HA; ik vind cavia's liever. Maar mijn konijn was dan ook een krengetje hoor Clown

Cavia's zijn meer aaibaar volgens mij vooral &zo. Meer van die knuffelbeesten. HAHA en ze zijn aanhankelijk en ze leren je herkennen (Wat Anouar15 al zegt van dat piepen Clown )

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:34

Mijn konijnen zijn anders ook heel erg knuffelbaar hoor. Ze springen zelfs bij je op schoot als je ze los laat lopen en je zit bijvoorbeeld op de bank. Een vriendin van mij heeft ook 2 cavia's en die zijn echt heel erg schuw. Maar je zal ook best knuffelcavia's hebben maar dat verschilt net als bij konijnen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:07

De cavia natuurlijk *LOL*
Ik vind Konijnen stinken, kan aan mij liggen hoor en ik vind cavia's veel knuffeliger

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:08

v0sj schreef:
Ik vind Konijnen stinken, kan aan mij liggen hoor en ik vind cavia's veel knuffeliger

Dan heb je niet goed verzorgde konijnen gezien Tong uitsteken

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:09

Kijk trouwens even op www.devosjes.cjb.net Haha!
De Cuy cavia zal ik niet zo snel kiezen, Cuys zijn heel moeilijk tam te maken

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:09

dragonforce schreef:
v0sj schreef:

Dan heb je niet goed verzorgde konijnen gezien Tong uitsteken

Nee joh Tong uitsteken
Ik vind ze gewoon stinken ik kan er niks aan doen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:45

v0sj schreef:

Nee joh Tong uitsteken
Ik vind ze gewoon stinken ik kan er niks aan doen

Dan ligt het echt aan de konijnen die jij hebt gezien...
Konijnen ruiken namelijk echt nergens naar... Rook je niet het hok?
Konijnen zijn een van de schoonste dieren, ik geloof zelfs nog schoener dan katten....

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:12

Ik heb heel vroeger konijnen gehad, maar telekens alsi k bij iemand ene konijn ofzo vast houd dan vind ik ze stinken

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:17

v0sj schreef:
Ik heb heel vroeger konijnen gehad, maar telkens als ik bij iemand een konijn ofzo vast houd dan vind ik ze stinken

Mijn konijn stinkt juist helemaal niet eens. Het hangt echt af hoe je hem verzorgt. Je gaat toch ook stinken als je jezelf niet dagelijks schoonmaakt en in een schone omgeving zit?

Mijn konijn likt zich gewoon telkens schoon. en je ruikt niks van hem. alleen soms zijn kooi. (zijn "toilet")

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:46

ik heb een cavia met hok die mag gratis worden opgehaald, hij is kortharig en 3 jaar oud. De kinderen kijken helaas niet veel meer naar hem om, dus tja, vind ik het gewoon beter dat hij naar een iemand gaat die hem wel de nodige aandacht geeft. Dus wie o wie

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 07:15

Esmeralda schreef:
ik heb een cavia met hok die mag gratis worden opgehaald, hij is kortharig en 3 jaar oud. De kinderen kijken helaas niet veel meer naar hem om, dus tja, vind ik het gewoon beter dat hij naar een iemand gaat die hem wel de nodige aandacht geeft. Dus wie o wie

ik woon in barendrecht wat dus wel dichtbij is. Maar ik weet niet of mijn broer nog interesse heeft in een cavia Lachen.

Ik stuur je een pm zodra ik het weet.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:07

Ik vind ze allebei eigenlijk wel leuk!
Maar ik zou voor een konijn gaan, die zien er liever uit vind ik
Die kun je ook nog zomers in een ren doen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:31

dragonforce schreef:
Esmeralda schreef:

ik woon in barendrecht wat dus wel dichtbij is. Maar ik weet niet of mijn broer nog interesse heeft in een cavia Lachen.

Ik stuur je een pm zodra ik het weet.

Vind het prima hoor, het heeft niet direct haast
Joepie is prima gezond en best lief.