Rare vis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

Re: Rare vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:34

sluierstaarten hangen op de kop om te "ontluchten". Er zijn vele sluierstaarten een porceleinenpot onnodig tegen gekomen (waaronder bij ons Bloos ). Lekker laten hangen, pas als de oogjes troebel worden leven ze niet meer.......

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 13:37

maar die van mij is geen sluierstaart Haha!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:57

Raar, zo is het bij onze sluierstaar vis van 6 jaar (zo'n oude vis hadden we daarvoor nog nooit gehad...) ook gebeurt, maar na een paar dagen was hij toch uiteindelijk wel dood Verward

We hebben ook een vis gehad die nog leefde maar die op z'n kop in de kom dreef en die dus ook neit kon eten. Die moest ik elke keer met de hand voeren maar uiteindelijk ging die ook dood.

Vissen zijn gewoon raar. Tong uitsteken

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:29

valiente schreef:
maar die van mij is geen sluierstaart Haha!

jij hebt gewoon een raar geval Haha!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 12:08

Zo baasje zo vis Clown
maar ik heb dat beest al 10 jaar maar heeft nog nooit zoiets raars gedaan Verward

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:11

crazy_funky schreef:
dat ligt bij sluierstaarten aan het voer, die vlokken kunnen ze niet goed pakken en nemen dan wat lucht mee naar binnen dat gaat dan in het buikje zitten en dan kruigen ze een zogenaamt "luchtbuikje"
en daardoor drijven ze naar boven op de kop Tong uitsteken
meestal word er dan geadviseerd om bij sluierstaart vissen korreltjes te voeren, die zakken naar beneden en kan de vis het zonder lucht opeten Vork

Klopt inderdaad, is mij ook verteld... alleen is mij ook verteld dat lucht in de buik ontzettend pijn doet bij de vis Verward vraag me alleen af of vissen pijn kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:49

Rhiannon schreef:
crazy_funky schreef:
dat ligt bij sluierstaarten aan het voer, die vlokken kunnen ze niet goed pakken en nemen dan wat lucht mee naar binnen dat gaat dan in het buikje zitten en dan kruigen ze een zogenaamt "luchtbuikje"
en daardoor drijven ze naar boven op de kop Tong uitsteken
meestal word er dan geadviseerd om bij sluierstaart vissen korreltjes te voeren, die zakken naar beneden en kan de vis het zonder lucht opeten Vork

Klopt inderdaad, is mij ook verteld... alleen is mij ook verteld dat lucht in de buik ontzettend pijn doet bij de vis Verward vraag me alleen af of vissen pijn kunnen hebben?

Waarom zouden vissen geen pijn kunnen hebben, het zijn levende dieren hoor. Verward

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:58

jawel maar wel levende dieren met een hersentje kleiner dan een speldenknop... Die hersenen kennen waarschijnlijk het begrip "pijn" niet... Een krab heeft bijvoorbeeld ook geen pijngrens..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:22

toch denk ik dat vissen wel pijn kunnen hebben!!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:34

mij best, wat jij wilt....

wat ik bedoel te zeggen is alleen maar dat ik mij afvraag of het zielig is om een sluierstaartvis vlokken te voeren omdat hij zijn buik dan opblaast en dan "pijn" zou hebben...

maar ik heb het even voor je opgezocht:

animalfreedom.org schreef:
Ervaren vissen en wormen pijn?
Dit is een vraag waarover niet alleen vissers en dierenvrienden van mening verschillen, maar ook wetenschappers. Het definitieve antwoord, als we het al ooit zullen vinden, kan nog lang op zich laten wachten. Voorlopig zullen we het moeten doen met een speculatie op basis van bestaande kennis.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:30

Vissen hebben toch maar een geheugen van 3 seconden Verward

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 23:37

Citaat:
Vissen hebben toch maar een geheugen van 3 seconden

Zolang? Clown

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:18

valiente schreef:
Vissen hebben toch maar een geheugen van 3 seconden Verward

Totdat je er met een netje in komt..... ze weten namelijk altijd dat 1 bepaalde vis moet hebben..... de rest zwemt namelijk rustig verder >;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:50

Als vissen echt maar een geheugen van 3 seconden hebben, hoe komt het dan dat wanneer ik 's avonds naar boven kom ze helemaal gek worden ('s avonds is voedertijd) en de rest van de dag gewoon rustig blijven als ik op m'n kamer kom?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:02

Och dat hebben wij met onze Guppies ook wel eens hoor Haha! Clown
Wij hebben in de vijver een Diamantbaars zitten als je vinger in het water doet dan heb je hem zo aan de vinger zitten hoor }>