Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
valiente schreef:maar die van mij is geen sluierstaart
crazy_funky schreef:dat ligt bij sluierstaarten aan het voer, die vlokken kunnen ze niet goed pakken en nemen dan wat lucht mee naar binnen dat gaat dan in het buikje zitten en dan kruigen ze een zogenaamt "luchtbuikje"
en daardoor drijven ze naar boven op de kop
meestal word er dan geadviseerd om bij sluierstaart vissen korreltjes te voeren, die zakken naar beneden en kan de vis het zonder lucht opeten
Rhiannon schreef:crazy_funky schreef:dat ligt bij sluierstaarten aan het voer, die vlokken kunnen ze niet goed pakken en nemen dan wat lucht mee naar binnen dat gaat dan in het buikje zitten en dan kruigen ze een zogenaamt "luchtbuikje"
en daardoor drijven ze naar boven op de kop
meestal word er dan geadviseerd om bij sluierstaart vissen korreltjes te voeren, die zakken naar beneden en kan de vis het zonder lucht opeten
Klopt inderdaad, is mij ook verteld... alleen is mij ook verteld dat lucht in de buik ontzettend pijn doet bij de visvraag me alleen af of vissen pijn kunnen hebben?
animalfreedom.org schreef:Ervaren vissen en wormen pijn?
Dit is een vraag waarover niet alleen vissers en dierenvrienden van mening verschillen, maar ook wetenschappers. Het definitieve antwoord, als we het al ooit zullen vinden, kan nog lang op zich laten wachten. Voorlopig zullen we het moeten doen met een speculatie op basis van bestaande kennis.
Citaat:Vissen hebben toch maar een geheugen van 3 seconden
valiente schreef:Vissen hebben toch maar een geheugen van 3 seconden