Het Hovawart Topic!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

Re: Het Hovawart Topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:47

Ods schreef:
Oe wat ziet Aristo dun in vacht! Was hij hier door de verharing heen of zag hij er altijd zo uit?

allebei Haha! ! zijn vacht is normaal al niet heel vol, maar hier was hij ook nog een keer pas uit de rui. daar stoor ik me echter in mijn keuze weinig aan (moet niet te gek worden natuurlijk Knipoog ) - voor de rest zit hij zowel qua lichaamsbouw (hij wint ook zowat alles wat er maar ergens te winnen is Vork ) als qua karakter zó ontzettend goed in elkaar dat ik hem persé wilde. dochtertje sette heeft én het hele goede, stabiele karakter van paps, maar ook zijn kortere vacht......maar ze was wel de enige in het nest die pappie's vacht had.

nu ben ik sowieso niet het type die op zo'n detailkenmerken wil selecteren, die vind ik van heel weinig belang. zo krijg je na verloop van tijd bij bepaalde rassen ook vaak zo'n ontzettend overdrijvingseffect : 'lang, langer, langst'....'dik, dikker, dikst'....groot, groter, grootst'.....enz. enz.

ik hou daar helemaal niet van : ik wil ze gezond, met een stabiel en leuk karakter, en als het even kan ook liefst mooi en harmonisch gebouwd zonder overdrijvingen.

zoiets Haha! .

Ods
Forumcoördinator

Re: Het Hovawart Topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 13:57

Ik zou ook het zwaarst tillen aan Karakter en Gezondheid. Dat boven alles. Uiteraard komt daar Conformatie bij! Maar zie toch graag een hond met een mooie vacht, ik zou daar een hond niet op afkeuren als die verder correct zou zijn.

Ik kan je dus weer beamen Knipoog Het viel mij gewoon op en vroeg me dat af Knipoog Toch lijkt jou Sette niet kort in vacht!

Iets waar ik wel op let is een te bol voorhoofd, daar ben niet kapot van, dan lijkt het helemaal een Dogachtige, ben nog steeds verontwaardigd over het feit dat Hovawarts bij de Dogachtige geplaatst zijn Boos!

Maargoed waar hebben we het over, ik fok niet eens Haha! Maar ik zou zo een pup bij je kiezen als ik jou 'eisen' zo lees!