Vechtende honden...wat doe je dan?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:21

Idd niet schudden..

Optreden, kordaat, niet schreeuwen enz, gewoon beide honden even wat korter nemen, minder privilege's! honden als honden behandelen, ze zijn aan het uitzoeken wie er boven wie staat, opzich helemaal niet erg en dat moet echt gebeuren, maar er wordt gewoon niet in huis geknokt klaaar, een schermutseling buiten okej, dat mag van mij dan weer wel, maar dat moet het opgelost zijn en de winnaar is gewoon de meerdere van je andere hond, en zo moet jij hem dan ook behandelen, enne als ze nou wel aan de knok gaan, water wil ook nog wel eens helpen Knipoog

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:46

Zijn het allebei reuen?

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 08:25

Nee.. een reu en een teef...

NaadFuryo

Berichten: 171
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Leidschendam

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:25

Lame schreef:
Nee.. een reu en een teef...



Teef en reu? Valt de reu de teef aan of andersom? Normaal gesproken als 2 honden vechten moet je iets van 10 sec wachten en meestal geeft 1 vd honden zich dan over maar als het langer duurt dan moet je ze uit elkaar halen. Maar in geval van reu teef zal een reu zich toch altijd over moeten geven.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 09:36

NaadFuryo schreef:
Lame schreef:
Nee.. een reu en een teef...



Teef en reu? Valt de reu de teef aan of andersom? Normaal gesproken als 2 honden vechten moet je iets van 10 sec wachten en meestal geeft 1 vd honden zich dan over maar als het langer duurt dan moet je ze uit elkaar halen. Maar in geval van reu teef zal een reu zich toch altijd over moeten geven.


Dat laatste snap ik niet? Hoezo moet een reu zich toch altijd overgeven? De reu valt de teef aan, maar niet voordat de teef duidelijke signalen heeft afgegeven (dus haren overeind en tanden laten zien..)

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:28

Ze zeggen altijd dat je nooit tussen 2 vechtende honden in moet springen. Maar je moet ze echt veel erger op hun kop geven. Geef ze een keer een TIK dit klinkt mischien zielig maar is het toch echt niet

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:36

doeraklover schreef:
Ze zeggen altijd dat je nooit tussen 2 vechtende honden in moet springen. Maar je moet ze echt veel erger op hun kop geven. Geef ze een keer een TIK dit klinkt mischien zielig maar is het toch echt niet

Wat je absoluut niet moet doen is ze een tik geven, als je ze wilt straffen. Ik zou ze helemaal niet straffen maar als je dat dan toch zo nodig wilt moet je ze in hun nek vel pakken, boos praten en ze tegen de grond duwen. Zo geven ze elkaar ook straf en dat snappen ze dan ook als straf. Slaan schiet je nix mee op, ze snappen het niet en je doet ze zeer, met op de grond duwen niet!
Als je honden heb moet je nou eenmaal rekening ermee houden dat je dieren inhuis hebt die zich anders gedragen. Jij bent de roedelleider, maar de rest van de trap moet nog gewoon verdeelt worden, je kan het uitstellen, maar niet tegenhouden.
NaadFuryo schreef:
Teef en reu? Valt de reu de teef aan of andersom? Normaal gesproken als 2 honden vechten moet je iets van 10 sec wachten en meestal geeft 1 vd honden zich dan over maar als het langer duurt dan moet je ze uit elkaar halen. Maar in geval van reu teef zal een reu zich toch altijd over moeten geven.

Waar heb je dat op gebaseerd? Een reu moet zich altijd overgeven? Als je een dominante reu heb en een wat onderdanige teef ligt de teef zo op de grond hoor. En 10 sec wachten? het kan duren van 1sec tot 20 minuten, hangt er vanaf hoe erg ze aan elkaar gewaagd zijn... Als honden echt agresief vechten haal je ze natuurlijk meteen uitelkaar, en zelfs dan zijn er vaak al grote bijt wonden dus ben je te laat. Bij rangorde vechten moet je het compleet negeren. Ga jij schreeuwen of proberen er tussen te komen voelen ze zich alleen maar sterker en gaan ze langer door. Negeer je ze dan laat je zien hoe dominant je wel niet bent, en dan vechten ze het zelf wel uit en is het over....

Nouja iig wel succes nog, je laat wel horen als het beter is geworden?

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:21

onze honden trek ik altijd van elkaar af en dan gooi ik er 1 in keuken of buiten en de ander laat ik gewoon los. De ene hond pakt daarna net zo vrolijk een ander, die word dus apart gezet. Straffen doe ik niet, voor hun is dit gewoon normaal dominant gedrag. Je kunt het ook niet voorkomen. Het geen wat je wel kunt doen is de situatie thuis gewoon zo normaal mogelijk houden. Als er bijv. iemand in een keer erg vaak over de vloer komt, is dat anders voor honden en sommige honden reageren daarop door bijv binnen te gaan plassen of zelfs vechten.

Niet tussen vechtende honden springen is misschien nog wel het stomste wat je niet kunt doen. Honden kunnen elkaar ernstig toe takelen...

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:25

Ik moet zeggen dat het nu al een week heel rustig in huis is..

Misschien vanavond... We wachten af.. ik laat het jullie weten als het volgende geharrewar is uitgevochten... Knipoog Knipoog

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:16

Joyckuh schreef:
Niet tussen vechtende honden springen is misschien nog wel het stomste wat je niet kunt doen. Honden kunnen elkaar ernstig toe takelen...

Ja maar er is een verschil tussen vechten en gewoon rangorde bepalen.
Bij rangorde bepalen wordt er alleen geduwt en getrekt, met vaak veel gegil en gegrom, en het kan er erg 'eng' uitzien maar ze zullen elkaar NOOIT (expres) doorbijten.

Als er honden aan het vechten zijn die echt agresief zijn, ja, dan spring je er natuurlijk tussen, als je dat teminste durft want als je het verkeerd doet heb jij zo ook een beet te pakken. Maar als het echt agresief is dan merk je dat vrijwel meteen want in de eerste secondes is er dan al doorgebeten en dan zijn ze al vrij gewond.

Dit onderscheid moet je echt maken, maar als het agresief is dan kunnen die honden ook nooit samen en wat ik hieruit begrijp is dat de honden wel gewoon in 1 huis leven, maar afentoe even een meningsverschil hebben.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:46

Toydoll schreef:
doeraklover schreef:
Ze zeggen altijd dat je nooit tussen 2 vechtende honden in moet springen. Maar je moet ze echt veel erger op hun kop geven. Geef ze een keer een TIK dit klinkt mischien zielig maar is het toch echt niet

Wat je absoluut niet moet doen is ze een tik geven, als je ze wilt straffen. Ik zou ze helemaal niet straffen maar als je dat dan toch zo nodig wilt moet je ze in hun nek vel pakken, boos praten en ze tegen de grond duwen. Zo geven ze elkaar ook straf en dat snappen ze dan ook als straf. Slaan schiet je nix mee op, ze snappen het niet en je doet ze zeer, met op de grond duwen niet!
Als je honden heb moet je nou eenmaal rekening ermee houden dat je dieren inhuis hebt die zich anders gedragen. Jij bent de roedelleider, maar de rest van de trap moet nog gewoon verdeelt worden, je kan het uitstellen, maar niet tegenhouden.


Denk je nouw echt dat je je hond met een klein tikje pijn doed Verward dus niet hoor. Ik ben met honden opgegroeid dus weet echt wel wat ik ermee moet doen ik heb al zo vaak zo'n situatie meegemaakt dus hoef je mij niet vertellen hoe het moet.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:48

Joyckuh schreef:
onze honden trek ik altijd van elkaar af en dan gooi ik er 1 in keuken of buiten en de ander laat ik gewoon los. De ene hond pakt daarna net zo vrolijk een ander, die word dus apart gezet. Straffen doe ik niet, voor hun is dit gewoon normaal dominant gedrag. Je kunt het ook niet voorkomen. Het geen wat je wel kunt doen is de situatie thuis gewoon zo normaal mogelijk houden. Als er bijv. iemand in een keer erg vaak over de vloer komt, is dat anders voor honden en sommige honden reageren daarop door bijv binnen te gaan plassen of zelfs vechten.

Niet tussen vechtende honden springen is misschien nog wel het stomste wat je niet kunt doen. Honden kunnen elkaar ernstig toe takelen...


Oke bij kleine honden kan het heel soms maar ik zou het bij echte terriërs niet doen weet je wel hoe'n scherpe tanden die hebben Verward

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 09:49

Mijn hondjes leven inderdaad bij elkaar in één huis. Gistermiddag was er wat onenigheid omdat ik de zak met voer in de keuken had laten staan.. (is ook niet slim).. Heb ze alle twee genegeerd en heb alleen de zak voer weggezet.. Toen was het klaar.. Haha! Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Vechtende honden...wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:33

Lame schreef:
Mijn hondjes leven inderdaad bij elkaar in één huis. Gistermiddag was er wat onenigheid omdat ik de zak met voer in de keuken had laten staan.. (is ook niet slim).. Heb ze alle twee genegeerd en heb alleen de zak voer weggezet.. Toen was het klaar.. Haha! Haha!



Mooi zo, honden hebben nou eenmaal wel eens onenigheid, dat hebben die van mij ook wel eens haha en dat is toch 90/100 kg wat dan even boos wordt, maar dat is een hoop blah blah verders niets.
Echt vechten is anders.
Goed opgelost toch zo? je moet ze idd ook geen reden geven om te knokken, voer is vaak een van de oorzaken.

@-->Doeraklover; terriers hebben geen scherpere tanden dan andere honden hoor Knipoog