Jasje of toch bloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:33

love_pucky schreef:
Als je een hond in de winter binnen houd heeft hij het ook niet koud.

Lips are sealed
Wanneer moet je hond dan poepen en piesen? Wanneer moet je hond dan zijn energie kwijt kunnen. Je kunt een hond toch moeilijk de hele winter binnen houden. Mijn honden zijn dan echt diep ongelukkig hoor Gestoord

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 01:25

Serendipity1 schreef:
Elke hond heeft op een natuurlijke manier bescherming tegen koude en regen.
Wanneer ermee getrtokken en geknipt wordt, en daarna een deken op gedaan wordt, is het logisch dat die niet meer op de juiste manier teruggroeit...

Vertel dat maar eens aan Happy. Daar is nog nooit aan geknipt of geschoren maar het beestje heeft van nature een hele dunne vacht en een zeer blote buik. Met het weer van de afgelopen weken stond ze vreselijk te bibberen.
Ik vind zo'n jasje geen gezicht maar dan kies ik toch echt voor de hond en niet voor mijn eigen voorkeur. Het diertje zelf heeft geen last van zo'n jasje, alleen maar profijt.
Honden zijn nu eenmaal zeer verschillend, ook wat vacht betreft.

En soms is juist scheren heel hard nodig om de vacht op een goede manier terug te laten groeien. Sommige honden hebben vachtproblemen en moeten een handje geholpen worden.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:18

jasjes aandoen omdat dat leuk of schattig staat bij de hond, ik ben er helemaal tegen.

MAAR...

Er zijn nu eenmaal honden, die hebben zo'n dunne vacht (windhonden) of geen ondervacht (denk aan maltezers) of helemaal geen vacht (naakthonden). Voor zulke honden is het gewoon heel moeilijk om zichzelf warm te houden.

Moet je ze dan maar de hele winter binnenhouden??? Natuurlijk niet!!!
Dan doe je ze gewoon een jasje aan, en kunnen de honden lekker warm alsnog buiten wandelen.

Overigens kan je een wolvenvacht dus niet vergelijken met elke hondenvacht.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:12

voor de duitse staande van de pony's heeft me moeder een fleece jasje gemaakt. echt super gaaf!!! Kwijl maar dat is voor op de bok als ze stil zit, dan is het koud. voor derest heeft ze hem niet om want ze heeft 25 hectare om te rennen bij huis

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:27

In parijs was een hele winkel vol hondenkleren... Net-truitjes, skate-achtige teksten, zelfs gothicjurkjes met flappen en rijgveters Clown

Maargoed, ik vind dat je een hond geen jasje aan moet doen. In de natuur zouden ze ook zonder hebben geleefd. Het is wel leuk enzo, maar ik zou mijn hondje geen jasje aandoen!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:59

Een jasje of trui voor de mooiigheid of omdat het stoer is zou ik nooit kopen. Dat er honden zijn die het echt koud krijgen, ok, dan maar een dekje op, maar dan toch niet van die poppedingen, maar gewoon een dekje.
Mijn hond begon het met die vorst net lekker te vinden, hij liep lekker mee met de fiets en was met wandelen lekker blij. Nu het warmer is merk ik dat hij het al gauw warm krijgt, ook met wandelen is hij een stuk rustiger nu.
Het enige wat ik nog zoek is een goed ademend regendekje, want hij heeft er echt een hekel aan om nat te worden...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:42

Gunufje schreef:
Maargoed, ik vind dat je een hond geen jasje aan moet doen. In de natuur zouden ze ook zonder hebben geleefd. Het is wel leuk enzo, maar ik zou mijn hondje geen jasje aandoen!

In de natuur? Ooit een wilde Jack Russel gezien? Of misschien een Mathezer? Onze huishond komt leeft niet in het wild, die hebben wij mensen gefokt. En aangezien ze niet leven in de natuur is dat dus geen argument.

Omdat je iets zelf geen gezicht vind, voorbij gaan aan het belang van het dier, zie ik niet als dierenliefde, meer als egoïsme.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:47

Mijn hond heeft af en toe een jasje aan. Ik vind het vreselijk, maar anders zit ie te bibberen van de kou en voelt hij onwijs koud aan. Dat kan niet goed zijn. Hij heeft zn jasje alleen aan als hij stil moet zitten, als hij in beweging is houdt ie zichzelf prima warm. Wel heeft ie een stoer jasje: bruin leer met een wollen binnenkant Haha! Ik krijg er erg positieve reacties op, dat het niet zo'n truttig ding is. Liever zou ik het jasje niet aan hoeven doen, maar dan heeft ie het zo koud dat het zielig is.
Maar de jasjestijd is volgens mij nu wel weer voorbij hoor, de lente is in aantocht!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:12

Gelukkig wel ja maar we hebben er toch eentje besteld voor volgende winter. Een zwarte met reflecterende strepen, een beetje een stoer jasje dus zodat het hondje straks lekker mee op de kar kan als het koud is zonder zo te trillen van de kou. Zolang ze bewegen gaat het inderdaad meestal wel maar er valt niet veel te bewegen achterop de wagen.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:54

Percy schreef:
Gelukkig wel ja maar we hebben er toch eentje besteld voor volgende winter. Een zwarte met reflecterende strepen, een beetje een stoer jasje dus zodat het hondje straks lekker mee op de kar kan als het koud is zonder zo te trillen van de kou. Zolang ze bewegen gaat het inderdaad meestal wel maar er valt niet veel te bewegen achterop de wagen.

Nee precies, op een wagen kunnen ze weinig. Bink kan ook weinig wanneer hij mee is naar de paarden, hij moet dan vast omdat er veel mensen langskomen met andere honden en we zitten langs een drukke weg. Tja, je moet uiteindelijk de minst slechte oplossing kiezen, dan maar een stoere jas Haha!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:55

Mijn hondje is een kruising Whippet en heeft echt heel erg dun haar. Op zijn poten is hij bijna kaal, ook in de winter. Dus heeft hij een op maat gemaakte zwarte jas Haha! , die uit de dierenwinkel pasten niet goed. Zonder jas bibbert hij van de kou, maar krijgt hem alleen aan als hij ergens mee naar toe gaat. In het bos of tijdens het uitlaten houd ie zich wel warm door op zijn "turbo-stand" rond te rennen Clown

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:41

Mystica schreef:
Ik vind het er echt belachelijk uit zien. Bloos
Net als die teriers met die strikjes op hun hoofd... Haha!

dat laatste wou ik net zeggen Tong uitsteken:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:06

Ik vind het echt sneu... Bij een naakthond kan ik er nog inkomen maar een 'gewone' hond heeft al aan jasje van zichzelf daar hoeft echt niets overheen.