Hondje doodgereden en gewoon doorgereden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yindey

Re: Hondje doodgereden en gewoon doorgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:09

Het is heel naar dat het hondje is aangereden, ik hoop ook dat het nooit met een van mijn honden gebeurd.

Vandaag had ik met mijn eerste autorijles ook bijna een hondje aangereden. Deze was los buiten het erf en maakte aanstalte om de weg over te rennen. Gelukkig zijn we optijd gestopt zodat er niks gebeurd is!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:36

Tja zo is het dus ook met de onze gegaan Scheve mond Alleen die stopte wel maar Tara ging niet gelijk dood.

Dat arme beest!! Vreselijk gewoon dat ze doorrijden.
Natuurlijk is het dom van die hond maar ik kan je wel vertellen dat de meeste die weglopen omdat ze een gat vinden ofzo niet aan de kant van de weg blijven maar overal rondrennen!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 01:11

Ik vind het eigenlijk maar raar dat een automobilist niet aansprakelijk gesteld kan worden omdat hij een beest doodrijdt. Ik kan me wel herinneren dat als je bijvoorbeeld een ree aanrijdt, je verplicht bent, dit te melden.
In Zweden ben je wel aansprakelijk als je een dier aanrijdt. Je merkt dit gelijk aan het gedrag van de automobilisten ten opzichte van bijvoorbeelde ruiters langs de weg. Het zou hier ook ingevoerd moeten worden vind ik.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:38

Indd behoorlijk asociaal van die automobilist om gewoon door te rijden.
Dan heb je echt geen hart zeg Boos!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:57

@Huisvrouw: je bent idd verplicht om het te melden, heeft met de wildpopulatie en het jagen te maken. Maar een telefoontje naar het landelijke politienummer is voldoende, je hoeft niet te blijven oid.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:01

Huisvrouw schreef:
In Zweden ben je wel aansprakelijk als je een dier aanrijdt. Je merkt dit gelijk aan het gedrag van de automobilisten ten opzichte van bijvoorbeelde ruiters langs de weg. Het zou hier ook ingevoerd moeten worden vind ik.

Als dat inderdaad de veiligheid van ruiters ten goede zou komen, zal dat zeker moeten ja. wel typisch, dat mensen het niet erg vinden als anderen gevaar lopen door hun gedrag, maar dat ze er wel mee zitten als ze zelf aansprakelijk worden gesteld.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 23:38

Desiree schreef:
Als dat inderdaad de veiligheid van ruiters ten goede zou komen, zal dat zeker moeten ja. wel typisch, dat mensen het niet erg vinden als anderen gevaar lopen door hun gedrag, maar dat ze er wel mee zitten als ze zelf aansprakelijk worden gesteld.

Een mensenwezen zit vreemd in elkaar en is uiteraard egoistisch. Jammer vind ik dat

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:55

Zo kwam er een keer keihard een auto langs gesjeezed.
Soms en de laatste tijd steeds vaker gaan mensen ietsje vaart minderen als ik met mijn shetter langs de weg loop maar toen kwamen mijn nichtje en ik, allebei met pony een groepje paardrijdende meisjes tegemoet. Op het moment dat we elkaar passeerden kwam er een auto keihard tussendoor geraced. Echt levensgevaarlijk! Scheve mond

Mijn ma was er ook bij en die heeft meteen een hand grind gepakt om tegen de volgende te hardrijdende auto aan te smijten Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:38

Huisvrouw schreef:
[
Een mensenwezen zit vreemd in elkaar en is uiteraard egoistisch. Jammer vind ik dat
[/quote]

Zeg dat wel, en dat heb je nog maar heel zacht uitgedrukt! Boos!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:53

tja er zijn van die mense die zo diep zijn gezonke dat ze doorrijden Boos! . is vandaag ook met m'n kat gebeurd Huilen . Met katten komt dan misschien wel vaker voor, maarja t slaat gewoon nerges op Boos! !
IK bedoel een hond en een kat zijn net kleine kindere, ze snappe niet dat je niet op een weg moet lopen zonder te kijken of er wat aan komt. Alleen is een kind wel een leven en een hond of kat niet volges sommige mense, of t is nix waard wat er zijn al zo veer van die stink beeste. Zal k es zegge hoeveel stink mense er rond lopen? nou dan valt het wel mee hoeveel honden en katten er zijn.
ik ben boos Boos! vandaag dus als je nix van m'n babbels snapt, kan ik me dat voorstelle.