Kun je niet op de paarden springen dan maar ...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonlight

Re: Kun je niet op de paarden springen dan maar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:20

"hoi sanex" die stoeltjes zijn helemaal niet hoog waar ze de hond over heen laat springen.... dus die ene keer dat ze dat doet maakt niks uit.
tuurlijk mag jij vinden dat het slecht is voor de hond, maar ik kan nog wel ergere dingn bedenken dan springen over een hindernisje van niks...
het is een hond geen paard, dus vergelijk het ook niet met elkaar.

ik heb het ook niet over springen op bevroren gras, het was simpel weg een voorbeeld....

verder is chico te groot voor behendigheid, en de meters tussen de sprongen op wedstrijd is nu eenmaal klein.... zeker als je een grotere hond hebt...daardoor moet hij tussen de sprongen in hele korte draaien maken om vervolgens over de hindernis te springen....

maar ieder zo zijn eigen mening, ik heb alleen maar honden voor de africhting (politiehonden)... en twee huishondjes waar ik behendigheid mee trainde....

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:09

Een hond is geen paard, dat klopt, maar de benen zijn precies hetzelfde. De pezen/botten en spieren vangen dezelfde klappen op.
Ookal zijn de stoeltjes niet hoog, zoals ik al zei: Elke klap is er een.
Het benenstelsel is voor iedereen belangrijk, voor zowel mens als dier. Ik geef haar alleen een waarschuwing i.v.m het springen op de stenen, het is gewoon een feit dat dat een belasting is, springen zowiezo, maar op stenen is de belasting groter. Dat heeft met een mening niks te maken. Ik zeg niet dat ze niet moet springen met haar hond, meld alleen dat ze beter een andere ondergrond kan kiezen de volgende keer in belang van de poten van de hond, wat ze daarmee doet is haar keuze, het is alleen maar een goedbedoelde tip. Want hoeveel honden hebben heupproblemen zonder al die poespas, al dan niet vererft ? Gewoon een beetje voorzichtig doen en je hebt langer plezier van je dier.

En ik heb ook honden, waar ik ook wel mee spring, of behendigheid doe, dus weet waar ik het over heb en waar ik mee bezig ben.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:17

Volgens mij is zijn ruggebruik goed, ook zijn voorbeengebruik (hoewel moeilijk te beoordelen door overhangend haar) is volgens mij goed. Tong uitsteken

Leuke hond!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:09

ik zie ook altijd hoe de bodem is Knipoog
een grote tip!!!!
ik heb meegemaakt dat ik mijn hond op een wandeling over een muurtje wou laten springen(op stenen dus)maar het was een beetje nat en toen hij een aanloop nam was het natter dan verwacht en bij de afzet schoof hij uit en was hij met zijn borst heel hard op de scherpe kant gevallen en met zijn kin op het platte stuk aan de bovenkant....
dus opgepast als het wat natter ligt
verder:
-springen op droog gras of zand is het beste(het zand mag niet te los zijn zodat ze er in zakken)
-springen op stenen kan maar niet te hoog dus maximum 40-50cm
-niet springen op bevroren gras,nat gras,natte stenen,sneeuw

deze tips zijn voor alle mensen die met hun honden springen of gaan springen
en mensen denk eraan dat een hond pas van 1 jaar licht mag beginnen springen!!!!
veel springplezier OK dan!