Hoe krijg ik kattepieslucht weg?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Hoe krijg ik kattepieslucht weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:04

Ylana schreef:
Maar hoe weet je dan dat het er zo erg stinkt?

Ik ben er woensdag met m'n vader geweest om te bespreken hoe we het gaan doen. Mijn stiefbroer heeft een huurachterstand en er moeten nog wat dingen gedaan worden in huis. Hij is bouwvakker, dus hij kan dan wat klusjes doen in ruil voor een gedeelte van de huur. Ik was woensdag niet echt in een spraakzame bui, ik wilde hem ook niet beledigen. Pas later bedacht ik dat het nog niet zo eenvoudig zou zijn om die lucht eruit te krijgen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:08

Ik heb van Vitakraft een flesje, dat heet "Fleck raus" (ik denk dat het in Ned. iets van "vlek weg" heet ofzo Knipoog ).

Dat is speciaal voor vlekken van dieren (pies, poep en kots). Op het tapijt heb ik er een kattepies-vlek goed mee weggekregen.
De kat van mijn vriendin had op de bekleding van de auto geplast en die heeft er helaas niet echt goed mee uitgekregen Scheve mond ...

Je kan het iig proberen, zo´n flesje kost geen kapitalen Knipoog . Sterkte ermee!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:12

Murru schreef:
Ik zou idd je broer vragen of hij hier iets aan kan doen, en je weet het als je 2 katten heb moet je 3 bakken in je huis hebben staan.
Dit is gewoon een gedrachtsprobleem van de katten.
Er is een boekje in de handel geschreven door een kattenpsycholoog en daar staan heel veel tips in vwb het feit als je kat in huis plast.

Hij heeft pas weer een nieuwe en ik weet dat hij niet zo vlot is met castreren, dus daarin ligt waarschijnlijk de oorzaak.

Bedankt voor de tips iedereen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:12

Nee, dat klopt.
Ik vind kattenpies erg hardnekkig. Mij heeft het al twee bankstellen gekost die door mijn (5!) katten ondergepiest was.
Ook kleding namen ze te pakken. Dat moets ik echt wel 5 keer wassen wilde dat er een beetje uitgaan.
Op de plekken waar ze bij mij op het laminaat gezeten hebben, is de kattenpies door de naden getrokken en staat het bol.
Echt vreselijk!

Als je broer eruit is kan je het best (samen) bekijken waar de stank zit en waar ze tegenaan/ op gepiest hebben.
Kijk, behang zou je er eventueel af kunnen halen, laminaat op de plekken weghalen waar het het ergst is, vloerbedekking er uit en vergeet vooral je gordijnen niet.
Wat je zeker miet doen is straks veel luchten! Alles tegen elkaar open zetten.
Ik wens je héél véél succes!!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:30

Kattenpies is al hardnekkig maar katerpies van ongecastreerde katers is een ramp. Met chloor krijg je het wel weg maar dat kan je op de meeste plekken niet gebruiken. Schoonmaakazijn wil ook wel wat helpen.
Met Vanish Oxigel heb ik een vrij goede ervaring maar dat moet je er opspuiten, heel lang laten inwerken, met veel water uitspoelen en blijven herhalen, zeker een keer of drie, vier.
Het is te hopen dat het niet op je laminaat zit want je krijgt er gegarandeerd lelijke plekken in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:08

Tessebes schreef:
Ik ga echt geen nieuw laminaat leggen, dat is het me niet waard. Dit ligt er net 2,5 jaar in.

Dat hoeft ook echt niet. Toen ik in mijn huidige flat kwam wonen, lag er ook laminaat in van een jaar of 2 en dat was zoooooo smerig, echt niet normaal meer. De plafonds waren zwart en de hele flat stonk, echt een hel Boos!.

Voordat we aan de schoonmaak gingen en tijdens de schoonmaak, hebben we alle ramen tegenover elkaar open gezet. We hebben alle plafonds en muren laten witten en het houtwerk laten schilderen. Badkamer en douche hebben we met grof geschut schoongemaakt (stoomreiniger, daarna afnemen met sopje en vervolgens nog een lading chloor er doorheen).

Laminaatvloeren hebben we met speciale laminaatcleaner gedaan. Dit maakte echt smetteloos schoon. Na het drogen moest er nog een ander laminaatspul overheen (ik zal de namen eens terugzoeken) en toen was toch echt de flat stankvrij.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:19

Het houtwerk ga ik sowieso verven en de hal en de kamer boven ga ik nog sauzen. Verder heb ik wel het idee dat het redelijk schoon gehouden wordt, dus ik hoop niet dat het in het laminaat getrokken is. Ik zag alleen al wel dat het laminaat bij de naden iets omhoog komt in de keuken, door vocht van bovenaf of zo. *baal, baal, baal*

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:44

Wij hebben *Hg Air care* (beschrijving: alle nare geurtjes weg uit textiel) maar nu is het zo dat het gewoon overal werkt...

En ja... wij gebruiken dit nu al geruime 2 jaar voor onze katten.. (voor bij de kattenbak, etc.)

Wij kopen het bij de Boerenbond.. Staat bij een van de huishoud rekken..

Wij zijn echt blij met dit middel... voor ons werkt het Super goed... Misschien voor jou ook.. Knipoog

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:04

Schoonmaakazijn. Tenminste, dat werkte bij ons goed maar dat ging om een betrekkelijk klein oppervlakte op laminaat.

Dat beest van ons had achter de wasmachine gepiest (dat krijg je als de daar stukken krant neerlegd). Eerst gewoon schoongemaakt en toen met schoonmaakazijn er overheen. Had al heel wat geprobeerd, maar dat was echt het enige wat de stank verwijderde.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:00

Schoonmaakazijn werkt heel goed. Ik heb ook gehoord dat talkpoeder ook goed helpt. Chloor zou ik niet doen want dat vinden ze alleen maar lekker ruiken, worden ze helemaal hitsig van Haha!

=^.,.^=

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 01:38

Zelf heb ik twee ook katers, castreren heeft niet altijd zin hoor, die van mij plast soms in de gootsteen en de ander soms op ons bedje Verdrietig .
Gelukkig kun je dat goed reinigen door te wassen, maar vloerbedekking en tapijt etc. kun je niet wassen en blijfje de lucht stiekem altijd een beetje ruiken.
Er komt een soort amoniakdamp vanaf.
Je kunt het grondig gaan boenen met een zachte borstel en een sopje met een flinke lekkere geur, dat is echt even een hele klus, het wondermiddel "Vanish" wil ook nog wel eens helpen.
Maar het blijft lastig.
Geurkaarsjes en geurspray etc, daarmee kun je het even verbergen maar dat is maar van zeer korte duur.
Katte pies is echt heel hardnekkig en sterk van geur, heeft ook weet het een en ander met terretorium gedrag etc. te maken, maar dat verhaal zal ik je besparen, daar heb je natuurlijk niks aan.
Oma's hebben vaak ook wondermiddeltjes en weten bijna alles te reinigen
In ieder geval veel succes ermee. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:02

Tsja, als ik jou was zou ik gewoon vlak voor de kopers komen een liter febreze spuiten... Kattenpies is idd hardnekkig! Boos! Onze kat had in de auto geplast, en dat rook je maanden later nog...

Succes ermee! En wellicht dat je broer ook een handje kan helpen!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:58

Ghehehe vloerbedekking er uit, kussens in de was en gewoon alles grondig afnemen en schoonmaken!
Katten goed zindelijk maken door ze in de gaten te houden en als ze dan ook maar ergens neerpiesen, oppakken en in een kattenbak zetten...
Als er dan ergens gepist is DIRECT opruimen, zorg dat het niet in kan trekken!