Kalfje van de zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Kalfje van de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:28

Objection! Vriendjes, niet aan beginnen. Ze zeuren, zijn lastig, zijn niet lief als dat moet en houden je 's nachts wakker.

Oh ja, je komt er niet meer vanaf ook nog niet Nagelbijten / Gniffelen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:28

Hmm, heb ik dan wel 'n vriendje Verward Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Of nee wacht, ik heb hem gewoon heel goed afgericht Ja Schijnheilig

Hij knuffelt als ik het wil, zeurt maar héél af en toe, houdt me 's nachts soms wakker, maar dan krijgt ie gewoon 'n knal en als ik genoeg van hem heb, dan stuur ik hem gewoon terug naar z'n ouders OK dan! Werkt perfect!
En het mooiste van al: hij begrijpt je ook nog als je 'n keer niet kunt of geen zin hebt...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:58

Sammm schreef:
assie schreef:
En ja, de hamster of het konijn, die kun je écht tam maken en oppakken om te knuffelen

Hamsters zijn geen knuffeldieren. Pling.

mijne wel Knipoog , die vindt het heerlijk als ze op je hand zit en je dr dan gaat aaien. (beetje offtopic)

Ik denk ook dat het een slecht idee is om een koe te nemen, een koe hoort in de wei in een kudde en niet als huisdier in de stal bij een meisje die per se een kalf van de slacht wil redden. Waarom red je dan geen shet ofzo van de slacht? gaan er per jaar ook genoeg heen hoor.

wij hebben zelf ook koeien, waronder 8 schotse hooglanders en 2 jersey koeien en ik vind er echt geen hol aan. En als je ervan af moet kost het je een hele hoop papier werk, om maar niet te beginnen wat er gebeurt als er eventuele ziektes uitbreken...

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:03

Citaat:
mijne wel Knipoog , die vindt het heerlijk als ze op je hand zit en je dr dan gaat aaien. (beetje offtopic)

Ik denk ook dat het een slecht idee is om een koe te nemen, een koe hoort in de wei in een kudde en niet als huisdier in de stal bij een meisje die per se een kalf van de slacht wil redden. Waarom red je dan geen shet ofzo van de slacht? gaan er per jaar ook genoeg heen hoor.

wij hebben zelf ook koeien, waronder 8 schotse hooglanders en 2 jersey koeien en ik vind er echt geen hol aan. En als je ervan af moet kost het je een hele hoop papier werk, om maar niet te beginnen wat er gebeurt als er eventuele ziektes uitbreken...

Ik heb al voor een kudde geregelt, wiej zegt dat ik hem als huisdier ga gebruiken?! houw daar nou is over op >.<;; :S een shetlander kost stukken meer in onderhoud dan een koe, vooral bij de stalling! en najah... smaken verschillen he, de ene houd van koeien en de ander vind er niks aan, ik vind het wel leuk Ach gut

Maar alsog allemaal thanks voor de tips enz, Ja ik denk dat ik de rest van de informatie wel op het inet kan vinden.
[/quote]

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:51

Als jij een shetlander niet kunt onderhouden qua kosten, begin dan NIET aan een koe!

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 16:52

Sylvia schreef:
Als jij een shetlander niet kunt onderhouden qua kosten, begin dan NIET aan een koe!

Lol daar ligt het niet echt aan Haha! ik denk niet dat ik super veel plesier met een shetlander zal hebben, ik heb al een verzorg pony als shetlander alleen ze eigenaar verwaarloost haar een beetje, ze is wel lief maar de eigenaar komt nooit, ze heeft wormen en alles, ze loopt ook wel erg achter op dingen zoals voetje geven wil ze eigelijk niet, terwijl we haar binnenkort al gaan beleren >;) Naja, ik zou er waarschijnlijk na een jaartje ofzo niet zoveel plezier meer aan hebben, aan een koe wel, don't get me wrong ^^.. maarja... i guess your right..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:55

Niet om het een of ander, maar hoe meer ik van je lees in dit topic hoe meer medelijden ik met die koe ga krijgen. Een shetlander is veel aanhankelijker en slimmer dan een koe. Als jij na een jaar al op een shetlander uitgekeken bent... Mijn god.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:52

Of een cavia Knipoog . Vriendjes kan je ook kwijtraken. En als jij je na een week al aan iemand hecht.... ga dan maar voor de cavia.
Of dat knuffelbeesten zijn weet ik niet echt, maar ze zijn hanteerbaarder dan een hamster en knuffeliger dan een konijn.

Maar een koe lijkt me inderdaad niet zo'n slim idee Koe . Ze zijn heel leuk hoor, maar als je een 'knuffeldier' van dit formaat wil, koop dan een paard, pony of ezel. Kan je meer mee doen en geeft minder gedoe. Of ene geit. Zijn ook cool.

Zoals je ziet; mogelijkheden genoeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:58

het is allemaal leuk en aardig van je dat je er een van de slacht wil redden..maar toch is het niet slim als je amper iets van koeien weet...wij hebben zelf een melkvee bedrijf...daar was een stiertje een maand te vroeg geboren..die deed ik iedere dag een halster om en dan ging ik er mee wandelen....dat ging 1,5 maand goed..maar dan word ie egt te sterk...je wil dan wel geen stiertje maar een vaarsje word ook zo sterk...dat duur wel eens waar wat langer maar dan nog....ik vind het niet egt slim van je...en zeker niet als je geen kudde hebt...als ik jou was zou ik er nog maar eens goed over nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:44

lonnie schreef:

Ja, die van mij ook, maar dan nog noem ik het nog niet direct knuffeldieren. Tong uitsteken

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 09:43

Sylvia schreef:
Niet om het een of ander, maar hoe meer ik van je lees in dit topic hoe meer medelijden ik met die koe ga krijgen. Een shetlander is veel aanhankelijker en slimmer dan een koe. Als jij na een jaar al op een shetlander uitgekeken bent... Mijn god.

:S je kan echt minder met een shetlander doen dan met een koe vind ik, ik weet dat ik erop uit gekeken zal raken, daarom neem ik ze niet Clown ik voel niet zoveel voor een shetlander, net zoals mensen zeggen wat moet je met een koe, mijn vraag is wat moet je met een shetlander, ik zou er niet op kunnen rijden ofzo, buiten wandelen, zou ik ook met een koe kunnen, en verder vrijheids dresuur... wacht... dit begint toch wel beter te klinken Vingers aflikken maar ik heb het trouwens gevraagt magk een shetlander maar ze vond het niet goed, maar ik zou het ook kunnen vragen of ik met de eigenaars haar shetlander die ik verzorg vrijheids dressuur mag doen als ik wil, ik mag er ook op rijden als ik wil, terwijl ik er toch echt te groot voor ben voor mij gevoel. Bloos!

0ojannekeo0 schreef:
het is allemaal leuk en aardig van je dat je er een van de slacht wil redden..maar toch is het niet slim als je amper iets van koeien weet...wij hebben zelf een melkvee bedrijf...daar was een stiertje een maand te vroeg geboren..die deed ik iedere dag een halster om en dan ging ik er mee wandelen....dat ging 1,5 maand goed..maar dan word ie egt te sterk...je wil dan wel geen stiertje maar een vaarsje word ook zo sterk...dat duur wel eens waar wat langer maar dan nog....ik vind het niet egt slim van je...en zeker niet als je geen kudde hebt...als ik jou was zou ik er nog maar eens goed over nadenken...

Ik zou een kudde hebben, de boer vind het goed Haha! en idd, ik zou geen stiertje willen, zou ook niet mogen.

Ik heb nog genoeg tijd om me te bedenken maar ik weet niet zeker meer of ik het wel wil.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:37

Je kunt buiten wandelen met een koe? Erop rijden?

Een koe, die dermate tam is dat je ermee kunt wandelen en erop kunt rijden (en die zijn al vrij weinig te vinden) is een koe die je vanaf dag 1 in de hand moet hebben. Een koe die bij een boer staat, vergeet het maar. Onze koeien lieten zich ook amper vangen.

Heb je aan de eigenaresse van die shetlanders gevraagd of je er één mag hebben? Verward Gek he, dat ze nee zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:38

Sylvia schreef:
Een koe, die dermate tam is dat je ermee kunt wandelen en erop kunt rijden (en die zijn al vrij weinig te vinden) is een koe die je vanaf dag 1 in de hand moet hebben. Een koe die bij een boer staat, vergeet het maar.

En dan echt ELKE dag, vanaf de geboorte moet je ermee bezig zijn, onze koeien zijn wel tam, van kleins af aan mee bezig geweest, maar niet elke dag. Ze zijn aan ons gewend, maar als we ze bijv. op de trailer willen krijgen, (dus uit hun stal, en dan niet de wei in Knipoog Haha! ). Dan is het toch echt een persoon die de koe voorruit probeert te leiden, een erachter die hem voortduwt, een die eromheen loopt, om desnoods in te grijpen als koe niet meer mee wilt werken. En geloof me, we hebben genoeg beesten de trailer op moeten duwen en trekken.

Onze koeien zijn goed aan mensen gewend, maar niet echt enorm handmak, en dat is omdat we niet elke dag meerdere uren ermee bezig zijn geweest...

Je moet het zelf weten, maar ik raad het je sterk af, ik denk niet dat jouw verwachtingen gaan uitkomen... Echt niet meid Lachen Het is goed van je dat je het beestje dan in een kudde wilt houden, heel goed, maar verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:42

ik ben het er niet mee eens dat je een koe vanaf de 1e dag in de hand moet hebben...zelf heb ik toen ik klein was ook een koe gehad die in haar eerste levens jaren niet egt in de hand is geweest...maar ik kan me nog goed herrinneren en ik heb er ook foto´s van dat ik op die koe heb gereden toen ik een jaar of 5/6 was....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:49

Ik liep al twee jaar te roepen, dat als ik de ruimte en geld had ik een koe zou kopen. Ben ook helemaal koe fan (heb zowat alles in koe of koeienprint).
Vorig jaar hadden we het geld en de ruimte. Dus heb ik samen met mijn zus een stierkalfje gekocht. Dit omdat stieren wat groter worden, en als je hem op tijd castreerd (1 jaar oud) hij net zo makkelijk, dan wel niet makkelijker is dan een koe. We willen als hij oud genoeg is er op rijden, en hem voor de kar zetten. Nu vinden jullie dat misschien een beetje apart, maar in India en al die landen doen ze niet anders. En wat dacht je van al die ossen wagens vroeger. Ze gebruikte daar gewoon gecastreerde stieren voor.

Voordat je een kalf kunt aanschaffen, moet je een UBN nummer hebben. Dit kun je zo aanvragen. Ze zeiden tegen mij dat het zo´n €6,- per jaar kost, maar heb nog niets hoeven te betalen. Je moet binnen drie dagen dat je een kalf gekocht hebt, dit doorgeven. Als je maar 1 koe houdt, kom je niet in de mestboekhouding, dus dit is ook geen probleem.

Over dat tam maken. We kregen Billy (ons stierkalf) pas toen hij drie maanden oud was. Al die tijd had hij bij zijn moeder gelopen, en je kon hem met geen vinger aanraken. We hebben met zijn drieën toch een halster om gekregen, en hem in de trailer gekregen. Vanaf het begin liep hij redelijk aan het halster mee.
We hebben hem toen 2 dagen op stal gehad, en hem daar een beetje vertroeteld. Daarna hebben we hem op het land gezet met 2 veulens, en hem met de emmer blijven bijvoeren. Hij komt nu op je af gegallopeert als je met een emmer de wei in loopt, en vorige week zijn we nog met zijn drieën (de 2 veulens en Billy) in het bos wezen wandelen.

Hoop dat je wat aan deze informatie hebt, je wilt ongeveer wat ik wou, en wat ik nu dus heb samen met mijn zus.

Als je nog wat te vragen hebt, Vraag gerust!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:51

Oja, er vergeten bij te zetten, Billy staat dus samen met een 10 maand oud tinker veulen, een 7 maand oud belg veulen, en een bejaard schaap. En hij heeft het prima naar zijn zin!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:57

Foto van Billy toen hij voor het eerst naar de wei mocht (we hadden hem hier dus twee dagen, en hij was dus pas twee dagen in handen geweest):
Afbeelding

Paar dagen later:
Afbeelding

En een foto van Billy hoe hij nu ongeveer is:
Afbeelding

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:13

hoi
ik heb verzorgkalfje 'Remie'

En Het Lukt dus niet om em vanbij de andere Koeien te halen ..
We zijn Al ong 1 jaar bezeg om haar Tam te Krijgen . En het lukt dus niet :d
Ze is nu bijna 1jaar .. De Eerste maanden Ging wel
MAAR NU Vork

Ohja .. een Kalf heeft NIX aan een Paard . en een paard ook nix aan een kalf Tong uitsteken

Hebben we wel gemerkt met Skippy & Remie ...

En ik zou tog wel een andere koe erbij zetten .
als je het alleen zet gaat het goed om haar mak te krijgen
maar gaat ze haar eenzaam voele