Oh ja, je komt er niet meer vanaf ook nog niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammm schreef:assie schreef:En ja, de hamster of het konijn, die kun je écht tam maken en oppakken om te knuffelen
Hamsters zijn geen knuffeldieren..
Citaat:mijne wel, die vindt het heerlijk als ze op je hand zit en je dr dan gaat aaien. (beetje offtopic)
Ik denk ook dat het een slecht idee is om een koe te nemen, een koe hoort in de wei in een kudde en niet als huisdier in de stal bij een meisje die per se een kalf van de slacht wil redden. Waarom red je dan geen shet ofzo van de slacht? gaan er per jaar ook genoeg heen hoor.
wij hebben zelf ook koeien, waronder 8 schotse hooglanders en 2 jersey koeien en ik vind er echt geen hol aan. En als je ervan af moet kost het je een hele hoop papier werk, om maar niet te beginnen wat er gebeurt als er eventuele ziektes uitbreken...
Sylvia schreef:Als jij een shetlander niet kunt onderhouden qua kosten, begin dan NIET aan een koe!
lonnie schreef:
mijne wel, die vindt het heerlijk als ze op je hand zit en je dr dan gaat aaien. (beetje offtopic)
Sylvia schreef:Niet om het een of ander, maar hoe meer ik van je lees in dit topic hoe meer medelijden ik met die koe ga krijgen. Een shetlander is veel aanhankelijker en slimmer dan een koe. Als jij na een jaar al op een shetlander uitgekeken bent... Mijn god.
0ojannekeo0 schreef:het is allemaal leuk en aardig van je dat je er een van de slacht wil redden..maar toch is het niet slim als je amper iets van koeien weet...wij hebben zelf een melkvee bedrijf...daar was een stiertje een maand te vroeg geboren..die deed ik iedere dag een halster om en dan ging ik er mee wandelen....dat ging 1,5 maand goed..maar dan word ie egt te sterk...je wil dan wel geen stiertje maar een vaarsje word ook zo sterk...dat duur wel eens waar wat langer maar dan nog....ik vind het niet egt slim van je...en zeker niet als je geen kudde hebt...als ik jou was zou ik er nog maar eens goed over nadenken...
Sylvia schreef:Een koe, die dermate tam is dat je ermee kunt wandelen en erop kunt rijden (en die zijn al vrij weinig te vinden) is een koe die je vanaf dag 1 in de hand moet hebben. Een koe die bij een boer staat, vergeet het maar.