Hondenvoer vraagje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:15

Soraya92 schreef:
Onze hond krijgt Eukanuba , en afentoe een blikje nat erbij.Voor de rest krijgt ze elke dag zo’n Denta Stick voor de tandjes Lachen en natuurlijk een snoepje *LOL*

onze kirjgen af en toe een goed doorgekookt kipfilétje. Denta stick is wel leuk en aardig maar is eingelijk ook gewoon snoep voor de hond. en hopa is ook zo'n brok dat je van begins af aan kan voeren.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:17

die van ons krijgt een amerikaans merk Tong uitsteken en 1 in de week pens Verward en snoepiess!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:18

oo enne hij krijgt 2x per dag 100 gram en het is een bouvier kruising

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:58

Wat ik wel weet is dat ik nooit hoop dat ik les krijg met mijn pup v/e trainer die adviseert om mijn 9 weken oude pup gelijk maar op volwassen hondenvoer te zetten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:08

Tinkermuts schreef:
Wat ik wel weet is dat ik nooit hoop dat ik les krijg met mijn pup v/e trainer die adviseert om mijn 9 weken oude pup gelijk maar op volwassen hondenvoer te zetten
Dat mag je gerust denken, is jouw mening! en dat mag

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:59

Tinkermuts schreef:

dan moet je je eerst zelf eens wat beter in voer en honden gaan verdiepen, pup voer, junior voer is commercieel, niet meer en niet minder.. een pup krijgt in de eerste weken alles wat hij dringend nodig heeft via de moeder mee, zodra hij/zij zelfstandig kan eten is het gelijk aan wat een hond zowiezo nodig heeft. tuurlijk zijn er uitzonderingen, een pup met een probleem oid, daar zul je wat extra's moeten doen, maar we hebben het hier over een gezonde hond..

felicity: om op je vraag over vers vlees terug te komen, er is een boel mogelijk, er zijn mensen die hun hond volledig op versvoer hebben zitten, ook botten e.d ... das een goede wijze, maar hoeft niet hoor, wanneer je dus een brok voert kun je zo nu dan ipv brok ook volledig versvoer bij de dierenspeciaalzaak halen (bv rodi, energique, duck ) ook kun je bv af en toe vuile pens halen, die zijn er ook bij de supermarkt, in de vriezer... die kun je prima mengen met brokken, de volledige vleesvoeren (of het volledig is, staat op de verpakking) liever niet mengen met brokken, laat tussen de brok en een volledig vers voer een uur of 8 (dit ivm met de vertering)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:14

kijk wel uit als je met een pup vlees wilt gaan voeren(en brokken) dat je dat vlees langzaam opbouwd. ze kunnen er nml snel van aan de diaree raken!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:49

Ze kunnen allebei gewoon aan hetzelfde volwassenenvoer.
Eukanuba en Royal Canin zijn kwalitatief hoogwaardige voeders, maar ook behoorlijk duur. Bij de overige merken kun je niet echt zeggen welke goed zijn en welke slecht. Elke hond is anders, en de ene hond doet het prima op merk A, maar raakt aan de diarree van merk B, en bij de andere hond kan dat net andersom zijn. Je moet dus gewoon even uitzoeken waar jou hond het goed op doet. Je kunt op de verpakking zien of het voer wel/geen kunstmatige kleur/geur/smaakstoffen ed bevat, voer met zo weinig mogelijk onnodige toevoegingen heeft de voorkeur.
Meestal ligt het verschil in prijs niet alleen de kwaliteit van de voedingsstoffen, maar ook aan de bron hiervan. Goedkopere merken halen meestal hin voedingsbronnen de ene keer hier, en de andere keer daar. Waar het op dat moment het goedkoopst is, zodat zij hun prijs ook laag kunnen houden. De dure kwaliteitsmerken hebben hun vaste bron, en garanderen zo dat het voer altijd precies hetzelfde is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:34

felicity schreef:
Oke bedankt. Dat lijkt me dan ideaal. Ik heb net een nieuwe zak voor mijn 8 maanden jack gekocht. En een zak puppyvoer wat hij ook bij de fokker kreeg voor de pup. Als ik dan nog een halve zak daar van heb kan ik het toch gaan mengen met Farmfood?

En ik las dat heel veel mensen daar naast ook vers vlees gaven. Is dat beter voor de hond om naast de brokken vers vlees te voeren?
En hoe geven jullie dat verse vlees en welk merk?

Nou liever niet mengen, wat wel het allerbeste is, is om een dikke week alleen versvlees te geven, dus bijvoorbeeld Rodi hamburgers, en DAN overstappen op FarmFood, lees heel goed hun site daar staat dit ook allemaal op Knipoog
Mijn honden krijgen versvlees (diepvries zoals AHV/Duck/Rodi) maar ook echt Rauw vlees en botten, dit is iets waar je je eerst eens even goed in moet verdiepen en je hond aan moet laten wennen Knipoog En verse vuile pens is helemaal perfect voor je hond, daar zitten bacterieen in die juist zo goed zijn voor de darmflora van een hond, juist het commerciele voer zorgt voor luie darmen bij de hond, waardoor juist zoveel honden vandaag de dag zo snel allergie hebben of voedselintollerantie.

Suc6 en bij vragen roep je maar hoor
Laatst bijgewerkt door cloris op 17-01-05 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:37

Tinkermuts schreef:

Jouw mening maar als ik jou was zou ik toch eens even mezelf gaan verdiepen in hondenvoer en het hoe en wat.
Puppie- junior- en seniorvoer is een commerciele uitvinding en dat heeft weinig meer te maken met het welzijn van je hond hoor, maar wat ik al zei ga je er maar eens flink in verdiepen, je zal nog dingen tegenkomen van en over bepaalde merken en dingen waar je niet vrolijk van wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:20

cloris schreef:
Nou liever niet mengen, wat wel het allerbeste is, is om een dikke week alleen versvlees te geven, dus bijvoorbeeld Rodi hamburgers, en DAN overstappen op FarmFood, lees heel goed hun site daar staat dit ook allemaal op Knipoog
Mijn honden krijgen versvlees (diepvries zoals AHV/Duck/Rodi) maar ook echt Rauw vlees en botten, dit is iets waar je je eerst eens even goed in moet verdiepen en je hond aan moet laten wennen Knipoog En verse vuile pens is helemaal perfect voor je hond, daar zitten bacterieen in die juist zo goed zijn voor de darmflora van een hond, juist het commerciele voer zorgt voor luie darmen bij de hond, waardoor juist zoveel honden vandaag de dag zo snel allergie hebben of voedselintollerantie.

Suc6 en bij vragen roep je maar hoor
ik denk dat de farmfood ongeveer het zelfde is de hopa brok!

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:33

wij gaven onze hond toen die pup was Pro Plan en daar ziijn we goed tevreden over we geven het hem nu nog steeds *LOL*

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:59

Tinka15 schreef:
wij gaven onze hond toen die pup was Pro Plan en daar ziijn we goed tevreden over we geven het hem nu nog steeds *LOL*

Dat ken ik niet. Heb je daar meer info over?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:15

Ik heb mijn honden op Hills staan.
Bij Hills vershillen de prijzen van puppy, adult en seniorbrokken nauwelijks van elkaar, wat mij betreft is dat ook geen argument om wel of geen puppyvoer te geven.
Volgens de verpakking mag je puppyvoer geven tot ze ongeveer een jaar oud zijn. Ik heb voor mezelf besloten dat ze overgaat op adult zodra de groei er uit is.

Ik zie bij mijn eigen beesten wel degelijk verschil tussen goedkoper voer en het Premium voer; ze doen het er echt wel beter op.

Ik geef ze geen vlees, maar af en toe vul ik een Kong met (goed) blikvoer en wat brokjes, gewoon voor het lekker.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:16

Kanzi schreef:
Volgens de verpakking mag je puppyvoer geven tot ze ongeveer een jaar oud zijn. Ik heb voor mezelf besloten dat ze overgaat op adult zodra de groei er uit is.

Hihi mijn honden zijn pas uitgegroeit met 3 jaar Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:17

pubelia schreef:
ik denk dat de farmfood ongeveer het zelfde is de hopa brok!

Is het ook een geperste brok dan? ik heb er alleen van gehoord van Hopa, maar ben verder niet zo in to brokken Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:20

Ik geef Meradog, 40 gr. per kilo hond en ze is kerngezond. Ik heb het adives v.d fokker.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:54

cloris schreef:
Is het ook een geperste brok dan? ik heb er alleen van gehoord van Hopa, maar ben verder niet zo in to brokken Knipoog

je hebt de hopa brok zowel geperst(zoals konijnen voer) en je hebt de kruidenbrok die hebben wij.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:27

pubelia schreef:
je hebt de hopa brok zowel geperst(zoals konijnen voer) en je hebt de kruidenbrok die hebben wij.

Aha okej thanx voor de info Lachen

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:36

felicity schreef:
Dat ken ik niet. Heb je daar meer info over?

neej niet echt PRO PLAN is een goed merk
als je er meer over wilt weten moet je dat maar aan een dierenspecialzaak vragen maar wij zijn er goed tevreden over

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:45

Ik voer ook versvlees (Prins, Rodi) in combinatie met Prins Puppybrokken. Mijn pup heb ik nu 2 weken alleen maar versvlees gegeven, om de darmflora weer in orde te brengen (en het lichaam te "ontgiften"). Nu krijgt ze nog 2 dagen in de week compleetversvlees en de rest Prins Puppyvoer (geperst). Dit puppyvoer is hetzelfde als de volwassenvoer van Prins, alleen het formaat van de brokjes is kleiner. Mijn pup wordt een grote meid, dus belangrijk dat ze goed en niet te snel opgroeid.
Honden die geen versvlees krijgen, die hebben tekorten. Daarom zie je ook heel vaak van honden die geen versvlees krijgen, dat ze mest gaan eten, omdat die tekorten aan te vullen. Die tekorten krijgen ze, omdat brokken tot zoveel graden verhit worden en daardoor dingen verloren gaan.
Maar hieronder staat dat allemaal precies uitgelegd.
(bron: www.farmfood.nl)

WAAROM MAAR EEN SOORT VOEDER VOOR ALLE HONDEN ??

Wanneer de NRC-normen worden gehanteerd bij de bereiding van hondenvoer,
dan is dit voer geschikt voor ALLE honden, ongeacht leeftijd of omstandigheden.
Doordat honden zoveel eten als nodig is om in hun ENERGIEBEHOEFTE te voorzien, krijgen ze bij een goed samengesteld voer ook alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid en verhouding binnen.
Jonge honden, lakterende teven en honden die prestaties moeten leveren eten MEER dan de gemiddelde volwassen hond, en daardoor wordt aan de totale behoefte aan de verschillende voedingsstoffen voldaan. Hetzelfde geldt voor de oudere honden waaraan geen bijzondere eisen worden gesteld, deze eten MINDER dan de gemiddelde volwassen hond.
Omdat honden in verhouding een zeer kort darmkanaal hebben, moet het voer per kg droge stof veel energie bevatten opdat de stofwisseling niet nadelig wordt beïnvloed door teveel ballaststoffen.
Hoe meer hoogwaardig vet een voer bevat, des te meer energie is in de droge stof van dat voer aanwezig.
Kompleet Versvleesvoer heeft per kg. droge stof meer energie dan FARM FOOD HE omdat het meer vet bevat.

WAAROM COMPLEET VERSVLEESVOER NAAST FARM FOOD HE ??

ALLE droogvoeders ondergaan bij de productie een bepaalde verhitting (FARM FOOD HE ca 72 ° C) Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd.
Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond, hebben wij de ervaring dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegaande enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvleesdagen. Met versvlees bedoelen wij de diepvries complete versvlees op basis van vuile pens. Vuile pens bevat voor de darmflora van de hond alle noodzakelijke bacteriën en enzymen. Zoals u zult begrijpen geeft u het ontdooide versvlees rauw om het gewenste effect te krijgen. Koken, verhitten of ontdooien in de magnetron is daarom uit den bozen. Tevens is het van belang om na elke antibioticakuur en darminfectie de hond een aantal dagen versvlees te voeren. De darmflora kan zich dan op een natuurlijke manier herstellen.
100 gram FARM FOOD HE komt overeen met 230 gram versvlees.

VOEDINGSADVIES;

Hoeveel voer dient men per dag te verstrekken? Zoveel de hond lust of zoveel als goed is volgens de eigenaar?.
De ervaring heeft geleerd dat niet alle honden bij onbeperkt eten maat kunnen houden.

Kleine hondenrassen kunnen tijdens de groeiperiode meestal wel zoveel eten als ze lusten, maar wanneer ze volwassen zijn worden ze makkelijk te dik.

Grote rassen groeien tijdens de groeiperiode soms te snel wanneer ze onbeperkt te eten krijgen, hetgeen afwijkingen kan veroorzaken. Daarentegen wordt wanneer ze volwassen zijn de voedingsbehoefte meestal bepaald door hun energiebehoefte en deze is weer sterk afhankelijk van hun prestaties.

Ten allen tijde geldt: VOER MET UW OGEN, want niet één hond is gelijk aan de andere.
De hoeveelheden voer, die in de tabel van dit voedingsadvies zijn opgenomen,
zijn bedoeld als uitgangspunt om de behoefte van uw hond te bepalen.

ZORG DAT ER ALTIJD VERS DRINKWATER TER BESCHIKKING VAN DE HOND(en) STAAT!!

A. 1e. GROEIFASE: (tot een leeftijd van ca. 3 maanden.)

In deze fase ontwikkelt de hond zich zeer snel. Goede voeding is zeer
belangrijk om een stevige basis te leggen voor de verdere ontwikkeling van de hond.

"Zonder een goede darmflora, geen goede gezondheid" is een slogan die, naar onze ervaring, steeds belangrijker wordt. Steeds vaker zien we diarree en andere darmproblemen (en niet alleen bij puppies) tengevolge van een te schrale darmflora. We spreken van een te schrale darmflora wanneer er te weinig verschillende bacteriekolonies in de darm aanwezig zijn. Is dit het geval, dan wordt het voedsel niet voldoende afgebroken en vindt er rotting en gisting plaats in de dikke darm, met als gevolg diarree. Dus een eerste vereiste is, dat er in een zeer vroeg stadium een stabiele darmflora wordt opgebouwd.

Hierbij verdienen 3 feiten extra aandacht!

A. Puppies worden geboren zonder enige vorm van darmflora!
B. Tijdens de puppyfase moet d.m.v. opname van (goedaardige) bacteriën, via de voeding, deze darmflora zich vormen!
C. Droogvoer (ook Farm Food HE) is per definitie steriel en bouwt dus geen darmflora op!

Met de bovenstaande feiten als uitgangpunt, hebben we reeds jarenlang een standaard advies, hoe om te gaan met puppyvoeding. Namelijk; naast het leveren van voedingstoffen moet de voeding vooral gericht zijn op de opbouw van een stabiele darmflora.
Zeer vele fokkers volgen ondertussen ons advies en zijn daar niet meer vanaf te brengen.

Voedingsadvies puppy’s

1. Vanaf een leeftijd van 3 - 4 weken begint u met de bijvoeding van de pups. Behoudens uitzonderingen, is het geven van pap is niet aan te bevelen (bedenk dat er in de natuur ook geen “papboompjes” staan). Mocht het nodig zijn (bijv. wanneer de teef te weinig melk heeft), geef dan pap van rijstebloem, deze heeft de ideale calcium-fosfor verhouding.
2. Tot ca. 6 weken geeft u, tenminste 5 keer per dag, enkel en alleen compleet versvleesvoer (diepvries) met als basisgrondstof vuile pens.
3. In de periode 6 tot 8 weken gaat u geleidelijk over op Farm Food HE.
Gedurende deze 2 weken wordt het complete versvleesvoer langzaam verminderd en geeft u steeds meer Farm Food HE (nog steeds verdeeld over tenminste 5 maaltijden per dag).
4. Van 8 weken tot ca 6 maanden vervangt u 1 dag per week Farm Food HE door het
vooromschreven complete versvleesvoer (diepvries met vuile pens). Dit, om een stabiele darmflora te behouden.

NB. Het verdient de voorkeur om te beginnen met een complete versvlees maaltijd op basis van rund en vuile pens. De ervaring leert dat de combinatie versvlees op basis van rund met Farm Food het beste resultaat oplevert.
Mocht een pup niet de gewenste consistentie van de ontlasting hebben, dan verdient het de voorkeur om de pup wat langer versvlees te voeren en later de pup geleidelijk op Farm Food over te schakelen.

Overgang naar de nieuwe eigenaar

Puppies die naar een nieuwe eigenaar gaan krijgen veel te verwerken. Ze ondergaan veel stress door het gemis van hun moeder en nestgenoten, de nieuwe omgeving met de bijbehorende vreemde luchtjes en geluiden, de nieuwe “roedel” enz. Deze stress is van grote invloed op de spijsvertering. Het advies is dan ook om hier terdege rekening mee te houden en de pup de eerste dagen “voorzichtig” te voeren. De nieuwe eigenaar kan doorgaan met de door de fokker voorgeschreven combinatie van Farm Food/Versvlees, maar dan wat minder dan de hoeveelheid die de pup de laatste dagen bij de fokker heeft gehad. Verstandig in deze is ook, om verdeeld over de dag, zo vaak mogelijk kleine hoeveelheden te geven. Na een aantal dagen kan dan de normale hoeveelheid voer gegeven worden, verdeeld over tenminste 4 maaltijden per dag.
Ter ondersteuning van een zo gelijkmatig mogelijke overgang naar de nieuwe eigenaar, kunt u de pup een paar keer per dag een paar druppels “Bach Bloesem Rescue Remedie” door het voer geven.

B. 2e GROEIFASE: (tot een leeftijd van 5 - 7 maanden.)

De pup heeft aan het eind van deze periode de helft van zijn/haar volwassen gewicht bereikt.
U geeft 6 dagen per week FARM FOOD HE en de 7e dag Kompleet versvleesvoer.
Het voer wordt over 4 maaltijden per dag verdeeld.

C. 3e. GROEIFASE: (tot de pup volwassen is; leeftijd 15 - 24 maanden).

In deze periode krijgen we te maken met het feit dat, bij het stijgen van de leeftijd, de voedingsbehoefte per kg. lichaamsgewicht afneemt, zodat in deze groeifase de voedingsbehoefte per dag vrijwel constant blijft. Afhankelijk van de activiteit van de hond (en/of de baas) is de dagelijkse
hoeveelheid, in deze periode, ongeveer gelijk aan de hoeveelheid welke de hond ook later als volwassen hond nodig heeft.
Tot een leeftijd van 9 maanden geeft U naast FARM FOOD HE nog een keer per 14 dagen een dag Kompleet versvlees. Na 9 maanden nog een keer per maand. Tot 9 maanden wordt de hoeveelheid over 3 maaltijden per dag verdeeld,nadien over 2 maaltijden.

D. VOLWASSEN en/of WERKENDE HONDEN;

De dagelijkse, benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE is sterk afhankelijk van de activiteit van de hond. Sommige honden hebben de neiging om wisselend te eten, waarbij ze enkele dagen meer eten dan ze feitelijk nodig hebben en de daaropvolgende dagen minder dan ze nodig hebben.
Dit is een NATUURLIJK eetpatroon, waarover u zich geen zorgen behoeft te maken, tenzij de hond gewicht verliest. De hond kan dan ziek zijn. Aan de hand van de conditie van de hond bepaalt u hoeveel voer hij/zij dagelijks krijgt. Door "met de ogen te voeren" en de hond af en toe te
wegen kunt u vaststellen welke hoeveelheid uw hond gemiddeld per dag moet hebben.
De dagelijkse hoeveelheid wordt over 2 maaltijden verdeeld. Tevens adviseren wij om ook de volwassen honden 1 dag per maand Versvlees te geven.

E. DRACHTIGE en ZOGENDE TEVEN;

Tijdens de eerste 5 weken van de dracht heeft de teef geen extra voedsel
nodig. Vanaf de 6e week kunt u de hoeveelheid geleidelijk verhogen tot ca. anderhalf maal de oorspronkelijke hoeveelheid. Zogende teven hebben zeer veel voer nodig, 2 tot 3 keer de oorspronkelijke hoeveelheid. Verdeel de hoeveelheid over enkele (2-4) maaltijden per dag en geef
drachtige teven 1 keer per 14 dagen Versvlees en zogende teven 1 keer per week.
Geef NIETS ANDERS, ook geen kalk, voedingssupplementen e.d. bij.

De ervaring leert dat drachtige teven de laatste week van de dracht moeite krijgen met het opnemen van de benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE. Wanneer dit het geval is kunt u de teef alleen versvlees geven en dit gedurende de eerste paar weken van de zoogperiode voortzetten.

NB. Ontwormen
De darmflora kan door een worminfectie ernstig aangetast worden met alle gevolgen van dien. Een worminfectie is niet altijd zichtbaar in de ontlasting. De wormenlarven kunnen zich door het hele lichaam verspreiden. Het is dus zaak om de hond regelmatig te ontwormen. Voor de juiste ontwormingsmiddellen en schema’s kunt u terecht bij uw dierenarts.

Voedingsadvies tabel

Gram Farm Food HE per kg lichaamsgewicht per dag

Gewicht vanDe hond Pups tot halfwas Halfwas tot volwassen Volwassen hond Drachtige, zogende en werkende honden
1 – 5 kg 48 gram 36 gram 24 gram Naar behoefte 2
5 – 10 kg 36 gram 27 gram 18 gram Tot 4 keer daags
10 – 15 kg 30 gram 22 gram 15 gram
15 – 30 kg 26 gram 19 gram 13 gram
30 – 45 kg 22 gram 17 gram 11 gram
45 – 99 kg 20 gram 15 gram 10 gram

Bijvoorbeeld een pup van 8 kg;
36 gram Farm Food HE per kg lichaamsgewicht per dag = 8 x 36 gram = 288 gram per dag, verdeeld over tenminste 5 maaltijden per dag.

Bijvoorbeeld een volwassen hond van 25 kg;
13 gram Farm Food HE per kg lichaamsgewicht per dag = 25 x 13 gram = 325 gram per dag, verdeeld over 2 maaltijden per dag.

Bovenstaande hoeveelheden zijn gebaseerd op de gemiddelde voedingsbehoeftes van de honden in
verhouding tot de gemeten voedingswaarde van FARM FOOD HE
Let op: Tijdens de groei neemt de voedingsbehoefte per kg lichaamsgewicht af, vooral vanaf de 7e maand blijft de dagelijkse hoeveelheid per hond per dag vrijwel gelijk.
Ten allen tijde geldt: Voer met uw ogen!! Want geen enkele hond is gelijk aan de andere.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:04

He, wat een interessant stukje Shaienne.
Als ik dit zo lees denk ik dat ik toch maar af en toe pens op het menu ga zetten. Lachen

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:06

heej
mijn hond krijgt brokken van prins, super ofzo iig de blauwe zak voor de actieve hond (we doen veel aan behendigheid) en 1 keer in de 2 maanden krijgt ze 3 dagen rodi vlees. ze is trouwens 7 jaar.
dat rodi werd ons aangerade omdat haar darmen en alles daarbinnen schoonmaakt zeg maar, wat er van rodi in gaat gaat er voor het grootste deel ook weer uit. en ze krijgt ook elke dag een half blokje schapenvet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:12

Louiza schreef:
heej
mijn hond krijgt brokken van prins, super ofzo iig de blauwe zak voor de actieve hond (we doen veel aan behendigheid) en 1 keer in de 2 maanden krijgt ze 3 dagen rodi vlees. ze is trouwens 7 jaar.
dat rodi werd ons aangerade omdat haar darmen en alles daarbinnen schoonmaakt zeg maar, wat er van rodi in gaat gaat er voor het grootste deel ook weer uit. en ze krijgt ook elke dag een half blokje schapenvet.

is een kooiker he? dat van rodi wist ik niet, zal ddl eens vragen heb ddl behendigheid! maar waarom schapenvet?

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:18

pubelia schreef:
is een kooiker he? dat van rodi wist ik niet, zal ddl eens vragen heb ddl behendigheid! maar waarom schapenvet?

schapenvet-- omdat het goed is voor dr vacht en dr huid en dr darmen en omdat ze het onwijs lekker vind Lachen nadeel is wel weer dat het stinkt.
voor degene die t niet kennen--te koop in de dierenwinkel