Richtje schreef:We zijn vanochtend opgebeld dat hij helaas is overleden.....
Ze weten inmiddels wel wat het was, zijn maag- darmkanaal is minder gaan doen, de bacterieen die er in zitten zijn hierdoor lucht gaan produceren, wat voor buikpijn zorgt. Het gevolg hiervan is dat het maag- darmkanaal (wat normaliter heel actief is bij een cavia) nog verder stil komt te liggen en de afvalstoffen/gifstoffen die bacterieen produceren ook in het bloed komen. De cavia overlijd dan in feite aan bloedvergiftiging....
Alle drie de DA's die hem gezien hebben vonden het wel een erg leuke cavia, leuk om te horen maar je hebt er erg weinig aanEn volgens de DA was hij verder in erg goede conditie. Maar als een cavia ziek is moet je er gewoon vreselijk snel bij zijn wil je er nog iets aan kunnen redden, die kunnen van de één op de andere dag dood en doodziek zijn.
Ik weet nu wel, dat ik de andere cavia als ze haar bakje niet leegeet voortaan gelijk ga dwangvoeren.....
Jeetje, ik had nog zo gehoopt dat het allemaal goed zou aflopen, vooral nu met kerstmis.
Ik wil je wel sterkte wensen, gelukkig heb je nog een andere caaf die je een beetje kan troosten misschien