Cavia heel erg ziek.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:12

Richtje schreef:
We zijn vanochtend opgebeld dat hij helaas is overleden.....

Ze weten inmiddels wel wat het was, zijn maag- darmkanaal is minder gaan doen, de bacterieen die er in zitten zijn hierdoor lucht gaan produceren, wat voor buikpijn zorgt. Het gevolg hiervan is dat het maag- darmkanaal (wat normaliter heel actief is bij een cavia) nog verder stil komt te liggen en de afvalstoffen/gifstoffen die bacterieen produceren ook in het bloed komen. De cavia overlijd dan in feite aan bloedvergiftiging....

Alle drie de DA's die hem gezien hebben vonden het wel een erg leuke cavia, leuk om te horen maar je hebt er erg weinig aan Scheve mond En volgens de DA was hij verder in erg goede conditie. Maar als een cavia ziek is moet je er gewoon vreselijk snel bij zijn wil je er nog iets aan kunnen redden, die kunnen van de één op de andere dag dood en doodziek zijn.

Ik weet nu wel, dat ik de andere cavia als ze haar bakje niet leegeet voortaan gelijk ga dwangvoeren.....

Jeetje, ik had nog zo gehoopt dat het allemaal goed zou aflopen, vooral nu met kerstmis.
Ik wil je wel sterkte wensen, gelukkig heb je nog een andere caaf die je een beetje kan troosten misschien Ach gut

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 17:16

Dank je Lovers

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 17:22

Ik ben wel heel erg blij dat we hem hebben laten opnemen, hij heeft daar pijnstillers gehad en ze konden hem daar vocht toedienen en warm houden. Was hij thuis gebleven dat had hij een veel pijnlijkere dood gehad.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:14

Wat kl*te voor je zeg..Ik ben 4 dagen geleden ook een van mijn caafjes kwijtgeraakt. Huilen Heel erg veel sterkte..

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:31

Sterkte he Ach gut
Al is het zo'n klein beestje je kan er toch heel veel van houden Scheve mond

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 08:00

bah veel sterkte hiermee! Ach gut En inderdaad het commentaar het was toch een leuk een mooi caafje heb je op dit moment helemaal niks aan (maar op een 1 of andere manier hoor ik dat ook altijd Rolleyes , hallo het gaat er om wat er aan mankeert niet hoe mooi dat ie is...... dat hoor ik wel op tentoonstellingen Haha! ).

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 12:17

Bedankt weer allemaal Lovers

@Eljubo, jij ook nog sterkte Ach gut

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:52

Richtje schreef:
Bedankt weer allemaal Lovers

@Eljubo, jij ook nog sterkte Ach gut

Dankje, Ik mis hem super erg! Ik had het kunnen verwachten. Hij was namelijk 9,5 geworden. Maar toch op het moment zelf schrik je er toch heel erg van.. Scheve mond

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:24

dat is een zeeer mooie leeftijd .. en als je hem toch een prachtig leven hebt bezorgt dan is het toch goed ... ik ben dan altijd weer blij als ze pijnloos naar de cavia hemel zijn en daar vrolijk aan het gras zitten te knabbelen ^^

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 23:56

eljubo schreef:
Dankje, Ik mis hem super erg! Ik had het kunnen verwachten. Hij was namelijk 9,5 geworden. Maar toch op het moment zelf schrik je er toch heel erg van.. Scheve mond

Dat is een hele mooie leeftijd idd Lachen

Onze vorige cavia is 8 geworden, die hebben we de laatste 2 jaar een paar keer per dag bij moeten voeren met spuitjes nutrilon, maar ondanks dat ging het prima met hem. Op het moment dat het niet meer ging hebben we hem direct in laten slapen. Maar dat vond ik toch moeilijker dan met deze cavia (die pas 1,5 was) zo'n diertje is al zo lang in huis, daar heb je toch een sterkere band mee.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:58

Ja het is ook dat ie oud is geworden van mij en geen pijn heeft geleden, maar dat maakt het verdriet niet minder. 1,5 jaar is jong.. maar beter dan dat ie meer pijn had moeten lijden. Niet vervelend bedoeld, maar Richtje als je toe bent aan nieuwe cavia's en als je dat zou willen. Bij de opvang waar ik werk zitten al heel lang 2 cavias te wachten op een nieuw baasje. En misschien zou dat wat voor jou zijn..? *bloos*

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:02

We zijn er hier nog niet over uit of er weer een nieuwe cavia bij komt. Maar als we besluiten een nieuwe cavia in huis te nemen, dan zal ik zeker contact met je opnemen Lachen

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:03

He wat vervelend zeg dat hij toch is overleden!
Veel sterkte Richtje! Ach gut