tessyke schreef:ik doe het momenteel zo als ik wakker wordt ga ik er direct mee buiten en als ik s'middags en s'avonds van school thuiskom ook en dan na het eten
Zo vaak mogelijk.
Na het slapen, spelen, eten.......zo vaak mogelijk!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:Ik lees overgens dat je de hond met zn neus in de urine moet duwen en lees ook heel veel mensen dat je het niet moet doen, maar weten jullie ook waarom je dat niet moet doen?
eveline_B schreef:Dit is echt een vorm van dierenmishandeling. Zo maken we mensenkinderen toch ook niet zindelijk? Die zetten we gewoon heel vaak op het potje, totdat het kwartje valt. Dit zijn geen adviezen die ik verwacht te vinden op een site van dierenliefhebbers.
Als je goed geïnformeerd aan een hond begint, weet je dat het kan gebeuren dat ze lat zindelijk worden. Zeker als ze het nog niet zo lang op kunnen houden en ze komen er niet snel genoeg uit om ongelukjes te voorkomen. Op dat moment wordt het verkeerde gedrag aangeleerd en zal het alleen maar langer duren om de hond zindelijk te krijgen. Dus ik zou zeggen dat jullie als gezin even de schouders eronder moeten zetten en er meer aan moeten doen.
Een goede site voor meer (diervriendelijke) tips en adviezen:
http://www.dogweb.nl/gedrag/zindelijk.html