vuurwerkangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:03

DAP is idd het zelfde als de No Stress.
Ben benieuwd hoe je hond er op gaat reageren.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:33

waar kan je die vetranquil kopen? En is het wel zo dat ze dan tussendoor nog mee kan lopen, of moet ik haar dan naar huis dragen Haha!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:03

DA

Qweeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:23

je hebt ook vuurwerk cursussen voor honden die vuurwerk angst hebben.

biyoulover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:28

Wij hebben nu een labrador en die gaat volgende week zijn eerste oud en nieuw meemaken *LOL* naja die heeft hij al meegemaakt als een super kleine pup maar toch Verward

Wij hebben op onze hondenschool een speciale vuurwerk training gedaan OK dan! daar hebben we ook een CD met vuurwerk geluiden gekregen en die zetten we af en toe aan. Zo raakt hij er aan gewent. V

erder moet je het ook negeren als je dier bang is en niet gaan troosten

kijk ook hier is: www.hondenschool-appel.nl dat is de site van onze hondenschool Knipoog

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:42

D.A.P en no stress is niet helemaal het zelfde Dapis te verkrijgen bij dierenarts en no stress bij dierenwinkel. Dap werkt goed het laatde geur van de moeder achter. Bij onze beagle werkt het goed. Ik zou nooit van die pilletje bij de dierenwinkel halen. je verlamd als het ware je hond en hij hoort alles nog wel maar kan niks. Wij geven onze hond beetje valium advies dierenarts. Ik zou langs de dierenarts gaan en om advies vragen. DAP verdamper kan je er oook voor altijd in laten navullingen verkrijbaar bij dierenarts. Veel succes Groetjes Rianne (staiger dierenarts)

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:40

Mijn hond is blind geworden dit jaar, gewoon zielig vind ik hij knalt over tegen aan en dan straks ook nog het vuurwerk zal helemaal rampzalig worden voor mijn hond

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:20

Dooby schreef:
Ik zou nooit van die pilletje bij de dierenwinkel halen. je verlamd als het ware je hond en hij hoort alles nog wel maar kan niks. Wij geven onze hond beetje valium advies dierenarts. Ik zou langs de dierenarts gaan en om advies vragen. DAP verdamper kan je er oook voor altijd in laten navullingen verkrijbaar bij dierenarts. Veel succes Groetjes Rianne (staiger dierenarts)

Ik ben het deels met je eens.. Ik heb dus vorig jaar van excil pilletjes gehaald en dat is dus precies hetzelfde (zie ik aan pil en omschrijving op het stripje) als wat ik van de week bij de DA meekreeg.

Ik heb dus bij de DA advies van kwart pilletje gehad per 10 kg en dan opbouwen tot gewenst resultaat.. Terwijl Excil half tot heel pilletje aangeeft op de omschrijving.. vertranquil.. Herder soorten moeten zelfs hoger dosering ivm neurotische gedrag.. (bijsluiter DA) Dus ik moet nog extra pilletjes halen.. Moet er zo toch naar toe..
Dap kan ik nog niet echt merken dat het werkt.. Maar ja zit pas week in stopcontact.
Ze is dit jaar iets eerder door haar angst heen maar net buiten wat het grote paniek. Maar binnen is ze minder hijgerig..
Met oud en nieuw drogeer ik haar helemaal. Heeft ze vorig jaar niets van meegekregen. Lekker geslapen..

Nou ja.. De klappen zijn begonnen. Ik hoop dat het snel 2 januari is.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:22

Qweeny schreef:
je hebt ook vuurwerk cursussen voor honden die vuurwerk angst hebben.

Hebben wij ook geprobeerd, maar het maakt echt niets uit, zodra onze hond een knal hoort is hij weg, en wil niets meer, behalve naar huis.
Wandelen met hem is rond deze tijd van het jaar ook geen pretje meer, dus wij gaan vaak naar het bos.

Wij halen elk jaar gewoon 'de' Oud en Nieuw pilletjes, heb geen idee hoe het gewoon heet Clown

Dooby: Hoe kan een 'ding' nou de geur van de moederhond achterlaten, of begrijp ik het nou zo verkeerd?
En de pilletjes die wij hebben voor Oud en Nieuwjaar, zorgen er gewoon voor dat de hond inslaapt, zodat ze slapen en zich niet meer bewust zijn van de knallen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:58

onze hond heeft er ook geen last van..
de hond van mijn oom wel.. die kruipt overal onder.. en kotstt het hele huis vol
arm beestje.. ze geven haar altijd van de kalmererings pillen.. Maar het werkt niet echt bij haar

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:04

Sassieja schreef:
Hebben wij ook geprobeerd, maar het maakt echt niets uit, zodra onze hond een knal hoort is hij weg, en wil niets meer, behalve naar huis.
Wandelen met hem is rond deze tijd van het jaar ook geen pretje meer, dus wij gaan vaak naar het bos.

Wij halen elk jaar gewoon 'de' Oud en Nieuw pilletjes, heb geen idee hoe het gewoon heet Clown

Dooby: Hoe kan een 'ding' nou de geur van de moederhond achterlaten, of begrijp ik het nou zo verkeerd?
En de pilletjes die wij hebben voor Oud en Nieuwjaar, zorgen er gewoon voor dat de hond inslaapt, zodat ze slapen en zich niet meer bewust zijn van de knallen.

Een moeder hond heeft een bepaalde geur bij szich dat als het ware de puppies/honden zich veilig laten voelen. Dat "ding" De verdamper laat die geur achter en het beesje gaat zich veiliger voelen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 23:12

Pride heeft vanavond 1 pilletje vetranquil gehad en ze ligt heerlijk te tukken..
Ze was weer helemaal in paniek vanavond en nadat ik bij de DA vandaan kwam (die adviseerde het nu al te gaan geven) heeft ze 1 pilletje gehad.
Nou de rust is gelukkig alweer een paar uur terug nu in huis en ze reageert nu goed op 1 tablet ..
Heb er 4 extra gehad van de DA omdat herders dus de dubbele en soms wel de 3 dubbele dosis nodig hebben...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:31

Doopy.....DAP en No Stress zijn precies het zelfde.
Komen uit de zelfde fabriek ( CEVA) hebben alleen een ander etiketje.
Je kan de NO Stress refill ook op de DAP verdamper plaatsen.

Ze verspreiden dezelfde chemische feromonen. ( geurstof die door de hond verspreid worden en een veilig vertrouwd gevoel geven)

Ook mensen en andere dieren maken feromonen aan. Maar ze zijn soort gebonden. Wij ruiken die van de hond niet , de hond ruikt die van de kat niet etc.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:45

Dooby schreef:
Een moeder hond heeft een bepaalde geur bij szich dat als het ware de puppies/honden zich veilig laten voelen. Dat "ding" De verdamper laat die geur achter en het beesje gaat zich veiliger voelen.

Ja maar elke moederhond heeft toch een andere geur?
Ik heb wel gehoord van een apparaat dat nieuw is, dat om de zoveel minuten tonen laat horen, waar de hond door gerust gesteld word.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:07

het is ook niet een geur welke door de neus geroken wordt , maar een geur die door een bepaald orgaan in de neus ( weet naam zo niet) herkend wordt. De feromonen van de zogende teef zijn allemaal dezelfde.

Dooby had mijn tekst overgenomen Knipoog vandaar dat ik reageer.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:03

Hoe duur is dat vetranquil ongeveer? ga het zo even halen Haha!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:24

paar euro-tjes en alleen bij de DA

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:37

Onze golden retriever van 13 jaar oud, is zijn hele leven al bang voor vuurwerk... de hele week is hij al onrustig... vanavond wordt het pas echt leuk... bibber de bibber totdat je er helemaal gestoord van wordt... hijgt zichzelf helemaal een ongeluk... eet niet, drinkt niet en op moment supreme pist hij de kamer onder... erg zielig... niks werkt... en dan te bedenken dat we in het bos wonen waar geen kip vuurwerkt afsteekt Verward ... ik wil niet weten hoe hij is als we in de stad nieuwjaar vieren. We zijn dus ook altijd thuis met oud en nieuw... gaan nooit weg of naar iemand toe... wel te begrijpen heh.... kom je daar... doet je hond een lekker plasje in de woonkamer... hahaha.
Naja, hij is al oud (zie je niks van hoor) dus we gaan geen pillen of degelijke voeren... alhoewel nieuwjaar hem misschien op een dag fataal wordt....

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:33

Ik heb geen vetranquil meegekregen omdat mijn hondje te oud is (word februarie 12) dat zou gevaarlijk zijn!
Heb nu andere pillen, kijken of het werkt!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:48

Uhm....mijn twee katten liggen op mijn bed onder het dekbed en het hondje ligt hier naast me i de mand te bibberen..........verder gaat het goed...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:09

mijn vorige hond had heel erge angst voor vuurwerk Scheve mond
nja.. eigenlijk voor alles Haha!

Mm, wij deden de dagen ervoor zo normaal mogelijk,
Met oudjaarsavond --> vuilniszakken voor de ramen van de bijkeuken (waar zijn mand stond),
iets lekkers, lekkere deken, veel konden we er niet aan doen, weet verder ook niets..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 00:04

Onze kat is doodsbang. Hij schiet bij elke knal de lucht in en weet niet waar hij het moet zoeken. Hij durft zich niet meer te bewegen en blijft stijf op 1 plek zitten. Als er een flinke knal komt schiet hij achter het fornuis.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 03:30

Nou het is redelijk gegaan.

Ik heb pride 2.5 pil gegeven vandaag, verdeeld over de dag.. 1 overdag en 1.5 om 20.00 uur.. Ze is niet zo afwezig geweest als vorig jaar maar heeft er op zich weinig van meegekregen.
Mijn oude reu hebben we ook 1 pil gegeven omdat we bij mijn vader zaten. Nou dit is allemaal goed gegaan.. Spaniel kroop even weg maar is er ook weer helemaal !

Iedereen een heel gelukkig en liefdevol 2005