Foto's van onze pasgeboren aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:50

Citaat:
Waarom zouden we hem castreren en beleren? Heeft hij geen nut en vreet wel eten weg?

dat zei de boer bij ons ook van Martin de os maar de boerin heeft hem beloofd dat Martin zijn eigen eten zal verdienen en dat doet ie: hij loopt van mei tot okt., voor de kar en vervoert dan tegen betaling toeristen! Hij is een hele bezienswardigheid: loopt op een soort hoefschoenen in een ijzingwekken traag tempo en jaagt de paarden de stuipen op het lijf Tong uitsteken

Bij ons staan er 3 stierkalfjes in de hooiberg, maar ze blèren de boer iedere morgen uit bed als het melkmeisje komt melken, dus ze zullen wel snel weg zijn Schijnheilig de boer is eigenlijk slager van beroep

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 01:31

Nou ja, laat mij maar lekker boer zijn en de stiertjes opfokken voor de slacht. Maar weinig koeien, laat staan stieren, hebben het in zich om zo'n kar te trekken. En niet om het een of ander... Wie bestuurd die kar? Ik denk dat mijn ouders (en ik neem aan ook Maya's ouders) andere dingen te doen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:02

Sylvia zegt precies wat ik bedoel. Wat moeten we ermee? Ze staan de driekwart van het jaar op de weide, de rest op stal. Bovendien, laat het beest beest zijn. Leuk voor jullie hoor, daar niet van, maar voor ons niet praktisch, we hebben meer dan genoeg toeristen hier rondlopen ja, maar als die er zijn, dan zitten we fulltime in het land en dan zouden we dus iemand moeten aannemen om met dat dier rond te gaan rijden? Dacht het niet Knipoog Haha! En tot slot, castreren kost ook geld en moeite, terwijl hij bij een mesterij een uitstekend leven heeft totdat ie de diepvries ingaat Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:13

tja bij on sis het de grote hobby van de boerin die vaak in de plaatselijke klederdracht op de bok zit met haar Martin ervoor.

Ze zijn hier in het dorp nogal actief in de zomer met allemaal dingen met oude ambachten en paarden en koeien en daar is ze ook altijd van de partij.

Zo hefet de boerin ook haar hobby, als Martin niet meer in z'n eigen onderhoud kan voorzien, zit ie zo in de worst hoor, de boer vindt het allemaal maar onzin!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:58

Ik geef de boer groot gelijk Bloos Sorry, dit is echt niet mijn ding...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:56

tja het is de lust en leven èn de grote trots van de boerin, martin is de enige die met mooi weer in de winter in de wei mag en hij wordt iedere dag geborsteld, hij krijgt een uitgekiend dieet en hoeft geen knollen te eten zoals alle andere koeien. Hij is echt haar kindje, als ze zou moeten kiezen tussen martin de os en haar paard, kiest ze zeker voor de os *LOL*