Hier kan ik zooooo boos over worden!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 22:24

Sylvia schreef:
Maar zoals ik al zei: een hond die bij mij uit dominantie oid bijt vliegt er meteen uit. Misschien ben ik er gewoon te nuchter voor...

Niet aanvallende bedoeld hoor!
Maar misschien is dit juist wel een van de vele redenen dat er zulke honden geen baas hebben.
Mensen denken als een hond een wat dominanter karakter heeft als de normale huis tuin en keuken hond, dat die hond voor de rest van zijn leven vals blijft.
Dus doet men de hond weg inplaats van het probleem aanpakken (wat soms zo simpel kan zijn), en zo zwerft ie van adres tot adres omdat iedereen "te lui" is om deze hond te leren wat hij hoort te weten.
Onze hond was in het begin ook echt niet de makkelijkste, maar dat is nu allemaal goed gekomen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:30

Even ter verduidelijking: ik maak een erg groot onderscheid tussen bijten, grommen, dominant zijn, moeilijk cq lastig zijn, bijten uit angst/pijn of gruwelijk lief zijn. Alleen in 't eerste geval is 't bij mij einde oefening. Ik doe zo'n hond overigens niet weg, maar het is écht einde oefening.

Misschien als ik een goed humeur heb krijgt ie een 2e kans, maar mijn ervaring is dat die meestal snel om is.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:43

ik vind ook dat als een hond je bijt omdat je bij z'n voerbak komt hem niet moet herplaatsen de kans is groot dat als je een keer onschuldig langs loopt hij je gewoon pakt (hoeft trouwens niet voor die ene hond te zijn maar gewoon in het algemeen) zoiezo als een hond al gromt als je bij z'n bak komt vind ik dat hij gelijk gestraft moet worden en op z'n plek moet worden gewezen dat hij lager in rang staat. Misschien klinkt dit hard maar wij hebben een Rottweiler (heel erg dominant beesie) die nu in z'n uitprobeer fase zit en kijkt hoe ver is kan gaan.. dus lip optrekken als ie z'n bot heeft en willen bijten als je hem wegstuurt, als hij dus zoiets flikt word ie gewoon echt direct op z'n plek gewezen en de letterlijk grond ingetrapt (om het zo te zeggen) mensen zeggen vaak van: ow wat zielig en dat vind ik echt dierenmishandeling.. het is dalijk pas zielig als onze hond iemand zomaar bijt of aanvalt die gewoon op straat loopt omdat onze hond geen opvoeding heeft gehad.
sorry voor het verhaal maar ik moest het ook hier even neerzetten, ik hoef er dus ook geen reacties op zoals dat het zo zielig is dat ie op z'n plek word gewezen als hij probeert te dreigen/bijten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:52

Sylvia schreef:
Cloris, klopt, het was ook zijn eigen fout. Maar je kunt mensen niet met zo'n hond opzadelen... Dit zou wsn nooit helemaal goed gekomen zijn.

Vind ik dan.

Maar zoals ik al zei: een hond die bij mij uit dominantie oid bijt vliegt er meteen uit. Misschien ben ik er gewoon te nuchter voor...

Ja herplaatsen is idd een geval apart, maar let op en dit is GEEN aanval Knipoog
Als een hond uit dominantie bijt dan ben je als baas ZELF ergens de fout in gegaan!
Een hond die wat dominant is aangelegd zal altijd graag een stapje hoger willen komen, op het moment dat wij als eigenaren die hond niet HONDS behandelen maar als een mens spreken wij een compleet andere taal met elkaar, de hond begrijpt ons niet en wij begrijpen de hond niet.
Een hond bij niet zomaar, daar zijn zo veel dingen aan vooraf gegaan, maar vaak weten mensen zo ongelofelijk weinig van het hondse gedrag dat het ook niet herkend wordt.
Dus op het moment dat JOUW hond gromt naar je omdat hij dus gewoon de baas is en het niet pikt dat een lager geplaatste (jij op dat moment als eigenaar) iets pakt van hem is het dus voor de hond compleet normaal gedrag *volg je het nog?*
Kijk maar eens hoe honden onderling met elkaar omgaan in een roedel dan he Knipoog
Een hond die bijt omdat hij simpel weg de baas over de baas is (iets wat weinig mensen willen toegeven) moet weer opnieuw leren dat zijn plaats een rang of wat lager is en daar gaat wat tijd inzitten.
Dus als je je hond daarvoor wegdoet doe je hem eigenlijk weg omdat je zelf in de opvoeding de mist in bent gegaan.
Geen aanval dus van mijn kant.

Dat is dus hetzelfde als mensen naar een vreemde hond toegaan, een kind naar een hond toe laten kruipen en noem het maar op, een hoger geplaatste in rang gaat NIET naar een lagergeplaatste in rang TENZIJ er echte steun nodig is.
een hogergeplaatste zal altijd het beste slaapplekje hebben *denk bank*
Een hogergeplaatste eet altijd het best en als eerst...
Een paar kleine dingen die vaak niet belangrijk lijken maar voor de hond o zo belangrijk zijn.
en zo is er nog veel en veel meer..

Sorry even off topic Bloos

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:55

Ik volg je goed hoor, zeker. Heb me er meer dan eens in verdiept en ken de gedragsregels wel aardig, al zeg ik 't zelf. Toch vind ik een dominante hond die echt bijt out of the question, ook al is 't je eigen fout. Ik wil 't onder geen enkele voorwaarde op mijn geweten hebben dat mijn hond een kind bijt. Ook al heb ik 320 x tegen 't kind in kwestie gezegt dat ie met zijn tengels van de hond af moet blijven.

Als ik onze St.-Bernard een bot geef en ik wil hem een uur later pakken om te gaan wandelen dan gromt ie ook flink. Prima, maar 1 keer happen en hij krijgt een schop. Dit is overigens niet mijn hond... Ik heb 't een keer zo erg gehad dat ik dus echt onder hem gelegen heb. Falco kan niet tegen stemverheffen. Op dat moment luisterde hij niet, dus ik werd kwaad. Falco begint te grommen en hapt uiteindelijk. Toen ik 'm een schop gaf vloog ie me aan. Niet verwacht, dus ik viel om en hij zat bovenop me. Hij heeft mij flink gebeten - in m'n arm gelukkig, maar reken maar dat hij een halve week mank gelopen heeft. Daarna heeft ie 't ook nooit meer gedaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:06

Ik denk dat je niet moeten vergeten dat het Amerika is, met dat hele (rechts-)systeem en alles.
Ik ken deze serie wel maar ik kijk het liever niet, hierom.
Maar wat ik denk dat óók nog zou kunnen is dat dat asiel het risico niet kan en mag nemen om een onbetrouwbare (angstige/ moeilijke/ etc) hond te plaatsen omdat zij dan waarschijnlijk verantwoordelijk zijn of aangeklaagd kunnen worden voor de schade die hieruit voort kan komen.
Dat kan (Amerika kennende) in de miljoenen dollars lopen...

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:55

Sylvia schreef:
Hilde, die test waarop hij afgekeurd werd is wel 1 van de belangrijkste testen die ze doen... Als hij dat niet accepteerd ziet hij je niet als baas. Het zal je maar gebeuren... Je kind pakt de voerbak als je hond aan 't eten is. Of raapt een speeltje op dat er vlakbij ligt. Of bezoek... Realiseer je wel dat een hond die iemand bijt vrijwel zeker afgemaakt zal worden. Dan kun je imo beter vóór plaatsing het beest af laten maken en een hoop leed besparen (zowel voor de hond als de eigenaar).

dan hadden ze er bij kunnen zetten/zeggen niet geschikt voor kinderen..
op elk potje past een dekseltje.
ik kijk dit progama bij voorbaat al niet omdat ik het wel met meer dingen niet eens ben wat hun doen of gebeuren.
het is natuurlijk wel harstike goed dat ze die beesje reden maar ze maken ze te vaak af.
in ons asiel in nederland zitten ook honden die niet met andere honden kunnen of honden die niet bij kinderen kunnen omdat ze daar dominat over gaan doen of willen bijten..maar die worden wel ter adoptie gesteld er word gewoon een juist baasje er bij gezocht

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:26

nano schreef:
dan hadden ze er bij kunnen zetten/zeggen niet geschikt voor kinderen..
op elk potje past een dekseltje.
ik kijk dit progama bij voorbaat al niet omdat ik het wel met meer dingen niet eens ben wat hun doen of gebeuren.
het is natuurlijk wel harstike goed dat ze die beesje reden maar ze maken ze te vaak af.
in ons asiel in nederland zitten ook honden die niet met andere honden kunnen of honden die niet bij kinderen kunnen omdat ze daar dominat over gaan doen of willen bijten..maar die worden wel ter adoptie gesteld er word gewoon een juist baasje er bij gezocht

Ik kijk dit programma nu sinds ongeveer twee weken, en ik moet zeggen dat het me best wel meevalt met het inslapen van dieren!
Ja, vechthonden worden bij voorbaat ingeslapen, mits ze vechtwonden hebben, maar verder worden bijna alle honden geadopteerd!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:28

Boos! Boos! Boos! Wat een kl*te streek!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:34

Echt stom!!! Boos!
Als hun bord met heerlijk eten onder hun neus weggetrokken word terwijl ze hartstikke honger hebben..! Dan zeg je toch ook van, doe is even normaal en geef mn eten terug?!
En die hond kan niet praten, dus bijt tie!!! Is dat nou zo vreemd..?! Verdrietig

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:41

Veel keus hebben ze denk ik niet Scheve mond De meeste mensen die een asiel hond nemen hebben kinderen. Dan kun je niet gaan zeggen dat als zo'n kleuter met de hond wil spelen en deze eet. Dat ze dan bijt...
De asiels daar zitten vaak al vol (net als hier).

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:45

Ik kijk dat ook meestal echt zielig!!!!!!dat mensen dat laten doen!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:59

Sylvia schreef:
Ik volg je goed hoor, zeker. Heb me er meer dan eens in verdiept en ken de gedragsregels wel aardig, al zeg ik 't zelf. Toch vind ik een dominante hond die echt bijt out of the question, ook al is 't je eigen fout. Ik wil 't onder geen enkele voorwaarde op mijn geweten hebben dat mijn hond een kind bijt. Ook al heb ik 320 x tegen 't kind in kwestie gezegt dat ie met zijn tengels van de hond af moet blijven.

Als ik zoveel keer moet zeggen dat een kind bij mijn hond weg moet dan heb ik het kind al weggehaald, ook kinderen hebben zich aan regels te houden, plus dat als het al zover komt dat de hond bijt er al heel wat "fout" gegaan is in de rangorde tussen hond en baas.
Kijk kinderen en honden zijn een apart verhaal, dus zorg ik er persoonlijk voor dat kinderen wegblijven bij de slapende of etende honden, soort van voorkomen is beter dan Haha!
Citaat:
Als ik onze St.-Bernard een bot geef en ik wil hem een uur later pakken om te gaan wandelen dan gromt ie ook flink. Prima, maar 1 keer happen en hij krijgt een schop. Dit is overigens niet mijn hond... Ik heb 't een keer zo erg gehad dat ik dus echt onder hem gelegen heb. Falco kan niet tegen stemverheffen. Op dat moment luisterde hij niet, dus ik werd kwaad. Falco begint te grommen en hapt uiteindelijk. Toen ik 'm een schop gaf vloog ie me aan. Niet verwacht, dus ik viel om en hij zat bovenop me. Hij heeft mij flink gebeten - in m'n arm gelukkig, maar reken maar dat hij een halve week mank gelopen heeft. Daarna heeft ie 't ook nooit meer gedaan.

Eerlijk antwoord? bij de 1e grom krijgen ze al een okkie van me, want doordat je die ene grom al accepteerd wint de hond en gaat hij idd zijn grenzen nog verder verleggen.
Bij mij loopt er geen hond die gromt, iedereen kan in de voerbakken en iedereen kan botten of wat dan ook pakken, ik moet er idd niet aan denken zeg, maar goed je zei ook al dat het jouw hond niet was dus dan heb je het idd niet echt helemaal in de hand.
Het feit dat hij al niet tegen stemverheffen kan (kon?) en gaat grommen als je boos wordt zegt dus eigenlijk al dat hij de baas al was.
Je hebt best geluk gehad denk ik want een hond van dat formaat kan idd flinke schade toebrengen.
Kon je daarna wel zijn bot afpakken? dus na die schop?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:32

Dat stemverheffen dat ie daar niet tegen kan is een erfenisje van de fokker Lips are sealed. Grommen straf ik af met de stem, vaak houd ie daarna zijn gemak. Bot kan ik over 't algemeen na 1 keer FALCO! wel pakken, hoef ik doorgaans echt niet voor te schoppen oid. Is ook niet handig met zo'n formaat schoothond. Tijdens die wandeling heb ik idd geluk gehad, maar ik verdom 't om 't zomaar op te geven.

@Manuutje: Honger? Neuh... Die testen worden pas gedaan als de hond opgeknapt is. Als ie lekker in zijn vel zit, weer op gewicht is, de wonden ver genezen zijn. Dus zo zielig vind ik 't niet.

@Nano: Zoals al eerder gezegt... En dan was daar ineens een hele leuke vriendin met kinderwens. Wat dan? Weer met die hond zeulen? Lekker traumatisch voor zo'n beest. Eerst dit leven, dan een leuke baas, en dan weer ineens 't asiel in...

@Ylana: ik kijk Animal Cops al een aantal jaar, meerdere varianten (Miami en Detroit, om maar even iets te noemen). Het gros van de honden wordt inderdaad geplaatst.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:00

zielig voor die hond zeg
wij hadden ook zo'n hond met veel liefde,geduld en vertrouwe heeft die toch 9 jaar bij ons geleefd en konden we ook haar bak en alles zo voor haar neus weghalen.
echt een top beestje en mis haar nog steeds Vriendjes zijn?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:25

Ylana schreef:
Ik kijk dit programma nu sinds ongeveer twee weken, en ik moet zeggen dat het me best wel meevalt met het inslapen van dieren!
Ja, vechthonden worden bij voorbaat ingeslapen, mits ze vechtwonden hebben, maar verder worden bijna alle honden geadopteerd!

Nou niet helemaal waar hoor, "vechthonden" (ik neem aan dat je de Pitbull bedoelt) worden ook herplaatst, maar ze zijn niet in alle staten binnen Amerika legaal, dus idd in sommige staten worden in beslag genomen pitjes over het algemeen ingeslapen.
In andere staten krijgen ze wel en kans, mits ze idd echte ringervaring hebben.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:12

onze hond is ook helemaal gek op zin eten, mogen we ook niet eten afpakken, en een kind hoort bij een hond weg te zijn als die eet of slaapt, maar die hond is gewoon mishandeld. Ik vindt dom dat hij is afgemaakt, hij had toch geadopteerd kunnen worden, door mensen zonder kinderen en met een groot stuk grond.. maar dit is mijn mening

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:22

bakstertje schreef:
onze hond is ook helemaal gek op zin eten, mogen we ook niet eten afpakken, en een kind hoort bij een hond weg te zijn als die eet of slaapt, maar die hond is gewoon mishandeld. Ik vindt dom dat hij is afgemaakt, hij had toch geadopteerd kunnen worden, door mensen zonder kinderen en met een groot stuk grond.. maar dit is mijn mening

Buiten dat grote stuk grond om ben ik het gewoon met je eens.
Kennissen van mij hadden een Dober en die deed dat ook, nou standaard met voerbakken stond in de bijkeuken/schuur, als hij eten kreeg at hij dus daar kwam dan ook niemand bij, probleem opgelost. en buiten die voerbaknijd was de hond verder geweldig.

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:53

Sylvia schreef:
Hilde, die test waarop hij afgekeurd werd is wel 1 van de belangrijkste testen die ze doen... Als hij dat niet accepteerd ziet hij je niet als baas. Het zal je maar gebeuren... Je kind pakt de voerbak als je hond aan 't eten is. Of raapt een speeltje op dat er vlakbij ligt. Of bezoek... Realiseer je wel dat een hond die iemand bijt vrijwel zeker afgemaakt zal worden. Dan kun je imo beter vóór plaatsing het beest af laten maken en een hoop leed besparen (zowel voor de hond als de eigenaar).

Hier ben ik het helemaal mee eens, je zult maar denken dat je een lieve hond hebt geadopteerd en je kind loopt dan langs terwijl hij aan het eten is en hij zou dan maar eens aanvallen, dan is je kind voorgoed verminkt, want ik heb die aflevering ook gezien en hij viel niet zomaar een beetje uit, maar hij was echt agressief.