mijn cavia blijkt een player te zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:30

Gutgut, het is ook weer typisch bokt he.
Ja oke, het was niet slim, maar dat hoeft toch niet door 8 verschillende mensen te worden verteld ? Scheve mond

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:30

ja.. ach

*ZUCHT*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:36

Tsja, gezien de reacties van TS, snapt ze het probleem nog steeds niet.....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:37

ja en denk je als je er meer op in gaat daar nog wat aan te veranderen???

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:42

Nee, maar denk je dat iemand er iets van leert als ze alleen maar reacties krijgt van hihi, wat grappig?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:45

nou die krijgt ze toch ook niet?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:50

Wel van mensen zoals jij

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:56

neej,,, ik zei dat omdat iedereen al zo naar deed, tuurlijk vind ik t dom wat ze gedaan heeft, maar denk je echt dat iemand daar naar luisterd en denk je dat dat zoveel nut heeft als iedereen al zo naar reageerd?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:59

Mag ik vragen waarom je het beest sowieso mee had?
Gewoon een vraag hoor, geen aanval. Gaaaap Doe je een dierverzorgingsopleiding? Als de caaf daar niks te zoeken had, waarom zou je er dan onnodig mee omslepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:03

Lindy schreef:
Mag ik vragen waarom je het beest sowieso mee had?
Gewoon een vraag hoor, geen aanval. Gaaaap Doe je een dierverzorgingsopleiding? Als de caaf daar niks te zoeken had, waarom zou je er dan onnodig mee omslepen?

...Ben ik ook erg benieuwd naar?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:34

ja ik doe opleiding dierenverzorging. en je mag altijd een dier mee naar school meenemen. ik heb geen hond maar wel een caaf. En als er kleintjes komen een dierenwinkel wilt ze altijd wel hebben waar ik stage loop.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:50

Weet je wel wat je doet?????
Dus dadelijk zijn al die 10 vrouwtjes zwanger?? Dadelijk zijn ze te oud om een nest te krijgen en gaan ze dood omdat ze het niet aan kunnen. Ik vind het echt rond uit belachelijk dat je dit hebt gedaan! Kan me daar zo boos om maken Boos! Boos! En waar wil je dadelijk die nestjes laten??? Jezus zeg Boos!

En daar zou ik een aardige, leuke reactie op moeten geven?

Jeeejj Boos! AMEN

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:59

ze heeft toch juist gezegt dat de dierenwinkel ze wel wilt hebben >;) en bovendien denk ik dat ze nu al wel doorheeft dat ze in fout was

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:03

miekelover schreef:
ja ik doe opleiding dierenverzorging. en je mag altijd een dier mee naar school meenemen. ik heb geen hond maar wel een caaf. En als er kleintjes komen een dierenwinkel wilt ze altijd wel hebben waar ik stage loop.

Onnodige drukte voor een stressgevoelig dier zoals een cavia.
Als je hem gebruikt voor een praktijkles is het logisch, maar ik neem mijn cavia's met deze kou niet zo snel mee naar buiten.
En het gaat er niet alleen om dat je de kleintjes kwijt moet kunnen, maar ook dat alle zeugjes een nestje aan moeten kunnen. Als ze te jong zijn heb je een grote kans op miskramen of jongen met gebreken. Als ze te oud zijn kan het vrouwtje er zelf aan onderdoor gaan. Maar dat zou jij moeten weten met die opleiding...

eljubo

tessyke schreef:
ze heeft toch juist gezegt dat de dierenwinkel ze wel wilt hebben >;) en bovendien denk ik dat ze nu al wel doorheeft dat ze in fout was

Ja? En waar komen ze dan terecht? De dierenwinkel is slecht. Mensen nemen een cavia als impulsieve aanschaf. Ze hebben geen idee waar ze aan beginnen! Als een cavia niet verkocht word gaan ze naar een reptielenhouder en worden ze daar als voer gebruikt. Ze kan nu wel zeggen dat ze er spijt van heeft, maar dat had ze van te voren moeten bedenken...

Pff...

eljubo

Lindy schreef:
Onnodige drukte voor een stressgevoelig dier zoals een cavia.
Als je hem gebruikt voor een praktijkles is het logisch, maar ik neem mijn cavia's met deze kou niet zo snel mee naar buiten.
En het gaat er niet alleen om dat je de kleintjes kwijt moet kunnen, maar ook dat alle zeugjes een nestje aan moeten kunnen. Als ze te jong zijn heb je een grote kans op miskramen of jongen met gebreken. Als ze te oud zijn kan het vrouwtje er zelf aan onderdoor gaan. Maar dat zou jij moeten weten met die opleiding...

Precies!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:05

Nou nou nou, om nou meteen dierenwinkels slecht te noemen vind ik erg ver gaan hoor. Feit is dat door dit soort 'acties' de dierenwinkels ook met overschotten zitten. Daarbij wens ik TS veel succes als ze 2 nesten daar naar toe wilt brengen, bij de dierenwinkels hier hoef je echt niet aan te komen met een nest vogels, hamsters, konijnen of cavia's. Die zitten zelf al overvol...

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:09

Ik denk dat ze de fout nu echt wel heeft ingezien.
Het was niet slim, ook niet om jezelf tegen te spreken, maar ze heeft het nu al van zo veel mensen gehoord dat ik het echt een beetje overdreven vind om er 2 pagina's mee te vullen.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:12

Sylvia schreef:
Nou nou nou, om nou meteen dierenwinkels slecht te noemen vind ik erg ver gaan hoor. Feit is dat door dit soort 'acties' de dierenwinkels ook met overschotten zitten. Daarbij wens ik TS veel succes als ze 2 nesten daar naar toe wilt brengen, bij de dierenwinkels hier hoef je echt niet aan te komen met een nest vogels, hamsters, konijnen of cavia's. Die zitten zelf al overvol...

Nou dat is (wat ik heb ervaren dan) echt niet waar.
Ik zelf heb er ooit hamsters naar toe gebracht en ze waren hardstikke blij met ze.
Ook van kennissen heb ik gehoord dat hun konijntjes er met open armen werden ontvangen.
Het zal wel niet bij elke winkel zo gaan maar in amerfoort in ieder geval wel.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:14

ik ga mee met hilde66

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:16

Als jullie zien wat er vaak in dierenwinkels werkelijk achter de schermen gebeurd. En wat er in de asiels en konijnenopvangen wel niet binnenkomt van een dierenwinkel zullen jullie wel anders piepen. Maar goed..ieder zijn eigen mening

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:17

Ik piep nog steeds 'tzelfde... En dat terwijl ik de eigenaren van *even tellen...* 3 dierenwinkels en 1 asiel ken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:21

als zij daar stage doet zal zij wel weten dat die diertjes daar goed zitten voor hetzelfde geld zeggen ze dat ze ze verdrinken ofzo

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:51

Ik werk zelf in een dierenwinkel, je stage plaats zou op dat moment maar een over schot hebben.. en cavia's ( en dat is gewoon een feit ) zijn minder geliefd als een konijn of hamster.

Maar we dwalen behoorlijk af, ik denk dat velen van ons hun punt al hebben gemaakt , ik wel teminste....

o ja dan wou ik nog 1 ding zeggen tegen eljubo... niet alle dierenwinkels zijn zo slecht als jij ze omschrijft ik vind dat je van een mug een olifant maakt. maar goed dat is mijn mening.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:08

Je hebt dierenwinkels en dierenwinkels, daar zit veer verschil in.
Je hebt slechte dierenwinkels, die 'rommel' verkopen, inteelt enz, en er zijn dierenwinkels die beter denken om het welzijn van dieren, en ze alleen van vertrouwde adressen krijgen. Zelf haal ik er geen dieren, omdat ik wil weten waar het weg komt, en dat het goed gefokt is. Maar goed, daar gaat het verder niet om.

Onder andere door dit soort acties heb ik regelmatig cavia's en andere dieren in opvang, waar ik geld tijd en moeite aan kwijt ben. Ik vind het niet zo erg, en doe het graag, maar voor een dier is het niet altijd even leuk om van hot naar her gesleept te worden, en ze komen niet altijd in een beste conditie bij me. En dat vind ik dan gewoon zonde, vooral omdat het niet hoeft.
Maar goed, wat mij betreft is de boodschap wel duidelijk. Lachen