Straks is hij er niet meer, mijn lieve hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:42

Heel veel sterkte Ach gut

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:52

sterkte percy!! je ziet inderdaad in zijn ogen dat hij het opgeeft...

dwergpincher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:08

Wat vreselijk zeg, ik vind het zo erg voor je.
Je hebt inderdaad gehandeld wat het beste voor je hond is, maar het doet zo'n pijn.
Heel veel sterkte!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:42

Dank jullie wel allemaal, het is heel fijn om deze reacties te lezen. Het leven hangt soms van toevalligheden aan elkaar. Gyzmo's beste vriendinnetje was altijd mijn andere hondje en dat was......... jawel een dwergpincher. Zij is in 1997 helaas overreden en was op slag dood. Heel vreemd om nu een reactie van iemand met de username dwergpincher te lezen.

Ook heel toevallig was dat ik tijdens het wachten tot ik kon betalen bij de praktijk een advertentie voor een ridgeback tegenkwam terwijl ik zo'n hond wil en altijd heb gezegd dat ik er één zou nemen als Gyzmo er niet meer zou zijn.
Ik ga nu geen beslissing nemen, daar ben ik veel te emotioneel voor maar het lijkt wel een hele rare wending van het lot.

Geen hond zal Gyzmo kunnen vervangen, geen hond zal de leegte die hij achterlaat kunnen opvullen maar er komt wel weer een grote hond, een heel andere hond dan Gyzmo was zodat ik niet ga vergelijken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:47

Ach die arme Gyzmo Ach gut
Het is dan wel beter voor het hondje zelf, maar zó moeilijk...sterkte met het verlies Ach gut

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:57

Percy, je hebt het juiste gedaan en er komt een tijd dat je met een glimlach aan hem kunt terugdenken en geen een hond kan Gyzmo vervangen en dat is goed.
Wat je met hem hebt gehad was uniek en met een andere hond ga je een nieuwe band opbouwen.
Niet vergelijken lijkt me de juiste instelling.
Wij hebben nu een boxerpup gekocht en als we die krijgen is onze andere hond 5 maanden overleden.
Voor ons was dat goed, ik kon ook niet gelijk een andere hond aanschaffen.
Doe wat je hart je ingeeft. Veel sterkte.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:00

Vindt dat je een hele moedige en vooral zware beslissing hebt genomen, maar het was idd beter voor je hond Ach gut
Wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd in een "leeg" huis.....

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:42

Veel sterkte Percy ook voor je kinderen en natuurlijk Nico waar Gyzmo erg graag naar toe ging.
Je hebt het goed gedaan, Gyzmo heeft een heerlijk en liefdevol leventje bij jou gehad, zo'n leven zou elke hond wel willen hebben, helaas zijn er teveel honden die onder erbarmelijke omstandigheden leven en het niet gegund is om een fijn leefbaar leven te hebben.

Misschien dat je over een tijdje juist zo'n hond een net zo fijne tijd kunt geven als Gyzmo bij jou heeft gehad.

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:06

heel erg veel sterkte. je kan maar 2 beslissingnemen , en ik denk dat dit toch echt voor Gyzmo ook de beste beslissing is geweest. nogmaals sterkte

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:09

Percy, Nico en de kinderen heel veel sterkte met het verlies van jullie trouwe vriendje Ach gut

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 02:33

percy , een moedige beslissing , en de enige juiste , houden van is loslaten hoe moeilijk dat ook is
hele dikke knuffel voor jou en je kinderen en heel veel sterkte

anoeschka13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:23

heel veel sterkte

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 15:25

Nico heeft helaas gisteren geen afscheid meer kunnen nemen, hij kwam pas in de avond en we wilden Gyzmo daar niet nog een dag voor laten leven. Maar hij vertelde dat Gyzmo afgelopen zondag opeens zijn bek in zijn gezicht duwde. Net alsof hij het wist, alsof hij al afscheid nam.

Zo'n eerste ochtend naar beneden komen en niet begroet worden door hem is zwaar. De kinderen zijn thuisgebleven, die wilden niet naar school. Ze waren te verdrietig. Hij was er al voordat zij er waren, zij hebben hem hun hele leven meegemaakt.

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:48

dat kan ik snappen., je wordt niet meer begroet, door je lieve hond. veel sterkte Knipoog

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:53

toen onze vorige hond (duitse herder), die we hadden vanaf mn tweede, overleed op 28 juli 1997 (ik weet t nog als de dag van gister) hebben wij op 13 augustus alweer een nieuwe pup gekregen, weer een duitse herder. we hoorden de andere hond nog steeds door de kamer lopen en de leegte was gewoon te groot. Als je een nieuwe hond neemt betekent dat niet dat je de ander vervangt want dat is simpelweg onmogelijk. Elke hond is uniek. Wij hebben echt een hond nodig in dit huis en de nieuwe (inmiddels al weer 7) is me beste maatje en totaal anders als de vorige. Als ik nu met r in t park ga spelen en ik zie dr rennen met dr bal denk k al wel eens van als ik jou ooit moet verliezen.. maar ik weet dat ik niet zo moet denken maar moet genieten van de tijd dat ze er nog is.

Heel veel sterkte met dit verlies, elke honden(/dieren)eigenaar maakt dit mee en daarom weten heel veel mensen hoe je je voelt. Ik hoop dat je daar wat troost uit kunt halen en met mooie herinneringen terug kunt denken aan je goede vriend. Je hebt het beste voor hem gedaan. Ach gut

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:40

Mooie herinneringen zijn er inderdaad genoeg, gelukkig wel en ooit zal het gemis wel minder worden maar nu denk ik steeds dat hij er nog is om me dan te realiseren dat het niet zo is.

Een zelfde ras zou ik nu niet kunnen. Dat is voor iedereen persoonlijk maar ik zou teveel gaan vergelijken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:57

Heel dapper, de beslissing die je hebt gemaakt.
Heel, heel veel sterkte Percy, met dit verlies.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:48

Hoi,
veel sterke,
Mijn hond is nu 14 jaar,en is ook erg achteruit aan het gaan...loopt nog wel veel buiten standert haar blockje om..Maar veder valt ze wel eens neer..en staat ze wel weer op..wij laten der nog leven zolang het gaat..en anders laten we der ook inslapen..
Ook al ben ik met der opgegroeit,het is misschien egoistische in onze ogen.maar wel de beste beslissing voor de hond..
sterkte

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:48

Heel veel sterkte gewenst, ik weet wat je meemaakt. Heb het zelf ook gehad, 2 jaar geleden met de hond waar ik mee ben opgegroeid.
Nu met het andere hondje waar ik mee ben opgegroeid gaat het ook erg slecht, dit zit er dus binnenkort weer aan te komen.
Elke dag hopen mijn ouders dat ze gewoon natuurlijk dood gaat, maar soms kan het zo niet langer en moet je de juiste beslissing maken, dat heb jij ook gedaan.
Eerst aan de hond denken.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 00:10

Daar heb ik ook op gehoopt ja, dat ik hem op een ochtend gewoon dood zou vinden, rustig in zijn slaap overleden. Maar zijn hart was nog steeds ongelooflijk sterk, dat was nooit gebeurd.
En op het moment dat een hond gaat omvallen moet het leven voor zo'n dier vreselijk zijn. Ik moest wel. Er was nog een mogelijkheid met spuiten waardoor hij misschien weer tijdelijk zou kunnen lopen maar dat vond ik absoluut niet fair naar hem toe. Kans bestond ook dat het niet zou werken en als het wel zou werken was het alleen maar tijd rekken geweest. Dat had hij niet verdiend en ik heb ook geen spijt van mijn beslissing maar ik mis hem zo verschrikkelijk. Als ik terugdenk aan het moment zelf, hij protesteerde niet, legde zijn poot op onze armen alsof hij afscheid nam. Ik heb heel sterk het idee dat hij niet meer wilde, dat het genoeg was maar ja, ik had nog lang niet genoeg van hem.

Vandaag moest mijn andere hondje geopereerd worden en dus onder narcose. Ik had behoorlijk veel moeite ermee. Ik zag hem wegzakken in slaap en dat was erg confronterend.

Een tweede hond verliezen waar je mee bent opgegroeid moet inderdaad heel moeilijk zijn, je hikt er tegenaan, weet dat het gaat gebeuren en blijft toch hopen dat ze nog wat langer blijven.
Wat is er met jullie hondje Wyko?

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:21

er hoe is het met je andere hondje Percy? hopelijk goed .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 20:16

Het gaat wel goed Rosan maar hij heeft erg veel pijn. Afgelopen nacht heb ik hem van ellende maar in mijn slaapkamer gelaten waar hij de hele nacht met grote kap om zijn nek mij uit mijn slaap gehouden heeft onder het dekbed. Althans, hij lag onder het dekbed, ik lag steeds bloot Knipoog

Hij had een bloedoor, niets levensbedreigends maar wel heel vervelend omdat de hechtingen erg veel napijn geven.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:52

Percy schreef:
Wat is er met jullie hondje Wyko?

Het beestje is nu 13 jaar (kruising boerenfox), maar is bijna helemaal op.
Tot haar 12e was alles prima, je kon niet zien dat ze al op leeftijd was.
Maar in 1x is ze gaan klungelen, plassen in huis, slechte ogen, heel erg verward. Echt dement aan het worden. Tijdens het uitlaten weet ze opeens niet meer waar ze heen moet, als er veel mensen bij elkaar zijn weet ze niet wie de baas is en met wie ze dus mee moet.

Verschillende onderzoeken gehad, maar er komt niet veel uit. Wel speciaal voer nu, maar dan eet ze alles op wat los en vast zit. Zo hongerig, en dat was ze nooit. Hele opgeblazen buik, de pootjes zakken door en nu krijgt ze moeite met lopen.
Soms valt ze zo in 1x om. Echt zielig.

Elke keer als ik het zie gebeuren krijg ik al zo'n rotgevoel.
Ik woon niet meer bij mijn ouders, dus ik kan ze hoogstens zeggen dat het nu wel goed is geweest met het beestje. Maar mijn moeder wil wachten tot na de kerst en oud en nieuw.

Ik weet niet of het wel zo eerlijk is tegenover de hond, maar ja, de keus ligt niet bij mij maar bij mijn ouders.
Maar verder is ze nog zo vrolijk, wil met je mee naar buiten etc.
Dat maakt het dan ook weer moeilijk.

Maar hoe is het met je andere hond afgelopen? Alles goed gegaan?

Sterkte...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:00

Heel veel sterkte Percy Ach gut

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:13

wyko schreef:
Het beestje is nu 13 jaar (kruising boerenfox), maar is bijna helemaal op.
Tot haar 12e was alles prima, je kon niet zien dat ze al op leeftijd was.
Maar in 1x is ze gaan klungelen, plassen in huis, slechte ogen, heel erg verward. Echt dement aan het worden. Tijdens het uitlaten weet ze opeens niet meer waar ze heen moet, als er veel mensen bij elkaar zijn weet ze niet wie de baas is en met wie ze dus mee moet.

Verschillende onderzoeken gehad, maar er komt niet veel uit. Wel speciaal voer nu, maar dan eet ze alles op wat los en vast zit. Zo hongerig, en dat was ze nooit. Hele opgeblazen buik, de pootjes zakken door en nu krijgt ze moeite met lopen.
Soms valt ze zo in 1x om. Echt zielig.

Elke keer als ik het zie gebeuren krijg ik al zo'n rotgevoel.
Ik woon niet meer bij mijn ouders, dus ik kan ze hoogstens zeggen dat het nu wel goed is geweest met het beestje. Maar mijn moeder wil wachten tot na de kerst en oud en nieuw.

Ik weet niet of het wel zo eerlijk is tegenover de hond, maar ja, de keus ligt niet bij mij maar bij mijn ouders.
Maar verder is ze nog zo vrolijk, wil met je mee naar buiten etc.
Dat maakt het dan ook weer moeilijk.

Maar hoe is het met je andere hond afgelopen? Alles goed gegaan?

Sterkte...

mijn hondje begint dit ook te krijgen
ze is een 13-jarig teefje, kruising tussen york en keeshond
ze heeft nog goede conditie, is onlangs nog 4 km gaan wandelen op redelijk tempo
maar dan was ze wel moe hoor
ze mist regelamtig van persoon
onlangs liep ze weg naar een drukke weg toe
ze was mij kwijt terwijl ik naast haar stond Scheve mond
gelukkig hoorde ze me net op tijd
soms is ze ook zo haar weeg kwijt
en ik twijfel of ik haar nog kan loslaten
ze is geen hond voor aan de leiband tehouden, maar los wordt redelijk gevaarlijk
maargoed, ik ga offtopic

percy: veel sterkte, ik heb vorig jaar ook mijn berner moeten afgeven, en het is zeer moeilijk Ach gut