Slangen!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:34

Het is de natuur..helaas.. Aan de ene kant vind ik het echt heel zielig, maar aan de andere kant het is gewoon zo. Nu we het hier toch over hebben hé. Mogen slangen nou eigenlijk cavia's of niet? Want veel mensen zeggen van niet, omdat de schedel te groot is.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:59

tessyke schreef:
maar de slang van diana_14 haar broer leeft toch ook niet in het wild!

Nee, ik vergelijk het er alleen mee Knipoog

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:02

Smurfie schreef:
mensen moeten eens niet zo overgevoelig reageren :s ik ben zelf ook dierenliefhebber heb zelf ook honden katten cavias een kakatoe muizen een slang en paarden maar ik blijf wel realistish

Dan nog kan je wel wat zachter reageren voor sommige mensen!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:02

Smurfie schreef:
en dat zegt een meissie van 15 tegen me lol lol lol asjebliefd zeg ga knikkeren

Als jij 19 ben, kan je dan niet wat volwassener antwoorden en reageren?! >;)

en dat zegt een meissie van 15 tegen je lol lol lol alsjebliefd zeg ga volwassener worden (hoe kinderachtig kan men zijn..)

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:17

Het hoort erbij Lachen
Ik zou het ook niet makkelijk vinden maar ieder dier moet eten en slangen eten nou eenmaal muisjes enz Ach gut

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:38

en ik geef terug relliej gelijk Haha!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:04

Ik geef Smurfie en Tinkelbel volledig gelijk! Ok ik heb zelf ratten maar die zijn als huisdier gekocht in een RATTERY (dus geen dierenwinkel, groothandelaar) Het grote verschil: dierenwinkels, groothandelaars kweken hun ratten voor te voederen. Ze letten dus niet op de gezondheid enz... van de ouders. Mannetjes en vrouwtjes zitten zomaar bij elkaar, uiteindelijk wordt het dus inteelt. gevolg: gehandicapte ratten, zieke ratten, ratten van 6 weken die een nestje krijgen. Deze ratten zijn dus NIET geschikt voor huisdier maar gewoon voor te voederen (komt misschien grof over maar het is gewoon zo) Een rattery: let op de gezondheid van de ouders, kijkt of dat de oma's en opa's oud zijn (geworden), maken ze handtam, zetten op 5 weken mannetjes en vrouwtjes uitelkaar. gevolg: gezonde handtamme ratten voor als huisdier die een (ong) 3 jaar worden!! Voor de rest denk ik ook niet dat er een slang in de natuur een rat gaat laten zitten omdat hij zo zielig kijkt. Verder heb ik ook nog een vraagje: Hoe oud is het beestje eigenlijk? (had ik alleens gevraagd maar kreeg geen antwoord Knipoog )

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:52

Andwoord op vraag mag slang een cavia
Nee dat mogen ze absoluut niet cavias hebben teveel bot en kunnen het niet verteren met als gevolg daarop een geperforeerd darmenstelsel.

Over mijn reactie.

Tja ik kan me er best wel pissig om maken vandaar mijn reactie Lachen

Ik vind het niet relaxed als mensen doen alsof slangenliefhebbers moordenaars zijn. Slangen eten nu eenmaal muizen en moeten we ze dan omdat ze niet in het wild leven ander iets gaan voeren terwijl die beesten geen andere dingen eten?

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:57

Soprano schreef:
Ik geef Smurfie en Tinkelbel volledig gelijk! Ok ik heb zelf ratten maar die zijn als huisdier gekocht in een RATTERY (dus geen dierenwinkel, groothandelaar) Het grote verschil: dierenwinkels, groothandelaars kweken hun ratten voor te voederen. Ze letten dus niet op de gezondheid enz... van de ouders. Mannetjes en vrouwtjes zitten zomaar bij elkaar, uiteindelijk wordt het dus inteelt. gevolg: gehandicapte ratten, zieke ratten, ratten van 6 weken die een nestje krijgen. Deze ratten zijn dus NIET geschikt voor huisdier maar gewoon voor te voederen (komt misschien grof over maar het is gewoon zo) Een rattery: let op de gezondheid van de ouders, kijkt of dat de oma's en opa's oud zijn (geworden), maken ze handtam, zetten op 5 weken mannetjes en vrouwtjes uitelkaar. gevolg: gezonde handtamme ratten voor als huisdier die een (ong) 3 jaar worden!! Voor de rest denk ik ook niet dat er een slang in de natuur een rat gaat laten zitten omdat hij zo zielig kijkt. Verder heb ik ook nog een vraagje: Hoe oud is het beestje eigenlijk?

Maar heb ik gezegd dat Smurf geen gelijk heeft? Nee! Ik geef haar groot gelijk dat slangen ook moeten eten. Ik kan er zelf ook makkelijk tegen.. Maar ze zei het te grof uit haar mond voor sommige mensen. Dat kan toch echt wel wat minder!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:11

ik had het beesje ook afgepakt weetje hoezielig zie je da da die slang zo'n onschuldig beesje opeet die nie weg kan daar kan ik echt niet tegen hoor.
die slang moet maar doode dinge ete of wat iemand hier al eerder zei diepvries spul Tong uitsteken

iemand bij ons op school had ook ooit haar rat mee genomen naar school super lief had ze onder der trui/sjurt zitte,had ze der shurt/trui onder dicht geknoopt dat ie niet wegkon. en in de pauzes liet ze het beesje drinken bij kranen bij de w.c.
leraren enzo hadden niks gemerkt. haha

zelf zou ik het ratje niet mee naar school nemen maar gewoon in een kooitje zetten (op me kamer Tong uitsteken ) waar die gewoon in kan rond lopen met voer en drinken enzo.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:38

Sorry als ik het zeg maar je(die vriendin dan hé Knipoog ) neemt een rat toch niet in het geheim mee naar school???Ratten zijn echt heel gevoellig voor stress! Oja als je ooit een ratje neemt neem er dan 2, ratten zijn gezelschapsdieren!! En best niet op je kamer zetten ze maken 's nachts vreselijk veel lawaai als ze hun slaapdoosjes aan het martelen zijn Tong uitsteken

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:18

ilovejuno schreef:
die slang moet maar doode dinge ete of wat iemand hier al eerder zei diepvries spul Tong uitsteken

En weet je hoe ze dan overlijden.........? De kou doet nog pijnlijker dan hoe de slang het doet.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:50

Smurfie schreef:
Andwoord op vraag mag slang een cavia
Nee dat mogen ze absoluut niet cavias hebben teveel bot en kunnen het niet verteren met als gevolg daarop een geperforeerd darmenstelsel.

Over mijn reactie.

Tja ik kan me er best wel pissig om maken vandaar mijn reactie Lachen

Ik vind het niet relaxed als mensen doen alsof slangenliefhebbers moordenaars zijn. Slangen eten nu eenmaal muizen en moeten we ze dan omdat ze niet in het wild leven ander iets gaan voeren terwijl die beesten geen andere dingen eten?

Oke, bedankt. Want zie regelmatig cavia's als voederdieren aangeboden staan op Marktplaats. niet dat ik er interesse in heb, ben gek van caafs. Maar hoe zit dat bij konijnen dan?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:12

Relliej schreef:
En weet je hoe ze dan overlijden.........? De kou doet nog pijnlijker dan hoe de slang het doet.

Dat is niet altijd waar.
Ze kunnen op verschillende manieren gedood worden!
En dat is niet altijd diepvries, of verdrinken btw

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:59

Ik zeg ook niet dat het altijd waar is. Maar in de meeste gevallen wel (en ook omdat ze ziek en/of dood geboren worden etc.).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:14

tessyke schreef:
maar de slang van diana_14 haar broer leeft toch ook niet in het wild!

nee, maar ze hebben nog steeds wel min of meer hetzelfde nodig als een slang in het wild.. t blijven slangen!
en in het wild komen dr ook geen opgewarmde, geföhnde, aan een groot pincet bungelende muisjes uit de lucht vallen

ik heb zelf 3 ratten, en ben helemaal gek van reptielen.
maar komt er ooit een slang (mag niet van mamma Tong uitsteken ) dan krijgt ie ècht geen diepvries.
de muisjes zijn bijna op slag dood (niet eens door het gif vaak, meestal door de klap van de aanval), een stuk minder erg als 10+ minuten in de vrieskou wachten tot je doodgaat Verdrietig

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 13:09

Ik weet dat een slang ook eten moet maar ik kan er gewoon niet tegen, ik heb zelf ook ratten, en dan te bedenken dat ze naar de slangen zouden moeten, nee laat maar zitten, ik heb afgesproken met mijn broer en stiefvader dat ze de slangen (mijn stiefvader heeft ook nog 7, dat is dus in totaal 9 slangen) niet zullen voeren als ik thuis ben.. Sorry voor Smurfiej, maar ik kan er gewoon niet tegen Ojah.. het ratje is nu 17 dagen Pling

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:57

Immanitas schreef:
en in het wild komen dr ook geen opgewarmde, geföhnde, aan een groot pincet bungelende muisjes uit de lucht vallen

Dat is een erg interessant antwoord.
Wat is het een geluk he, dat slangen in het wild wel in een glazen kooitje zitten!

En dan nog iets, zoals ik al zei heb ik zelf ook slangen gehad, en een muis/rat is niet altijd heel snel dood.
De reden dat ik toen overgestapt ben op diepvrie,s is dat een slang een muis/rat verkeerd kan pakken wat dan veel leed veroorzaakt bij muis/rat énslang!!!!!

Imo is het ook voor de slang goed dat hij diepvries krijgt! En dat het voor een muis/rat ook veel kan schelen is dan mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:49

ik heb ergens nog een foto van mij met Jip.
die is Zo cool!

jip is een tijgerpython van 4.5 meter.
Hij weegt wel 45 kilo!

* die krijgt wel cavia's, maar niet als er bezoekers zijn want cavia's gillen nogal hard... Scheve mond

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:49

Iel! Scheve mond

Vind het echt enge beesten, weet niet waarom...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:00

Alacairion schreef:
ik heb ergens nog een foto van mij met Jip.
die is Zo cool!

jip is een tijgerpython van 4.5 meter.
Hij weegt wel 45 kilo!

* die krijgt wel cavia's, maar niet als er bezoekers zijn want cavia's gillen nogal hard... Scheve mond

gezellig
en jullie je maar afvragen waarom sommige mensen er problemen mee hebben Scheve mond

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:46

Alacairion schreef:

Ahh Scheve mond En als ik dat zo hoor heb ik er wel weer moeite mee Bloos! Verdrietig

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:51

Ik kan het best begrijpen dat mensen het niet kunnen aanzien.
Maar je kan natuurlijk ook niet kijken. dan zal je ook geen last van hebben.

En konijnen die hebben een langwerpighoofd dus en die heeft zelfde bottesoort ofzo Haha! en cavia's hebben ook een bredere kop en zulke grote kaken heeft een Slang niet :d behalve de grotere soorten Haha!

Ik heb zelf in een reptielenzaak gewerkt dus ik weet wel hoe het werkt hoe het met dode ratten en muizen gaat en dat is niet diervriendelijk hoe dat gebeurt :s Heel vaak door de slangenhouders worden de muizen ook doodgeslagen tegen een muur ofzo en gelijk gevoert.

Slangen kunnen alleen warmte zien dus dode dierenvoeren heeft bijna geen effect want een dode muis of rat of wat dan ook is koud!. daarom moet je ze in de magnetron doen en opensnijden nee dat is lekker.
Dat kan ik zelf niet en dat zal ik nooit doen ook want dat vind ik toch best wel sadistish.

Een slang leeft misschien wel in een terrarium maar slangen hebben zoiezo niet zoheel erg veel leefruimte nodig omdat slangen toch niet veel actie hebben liggen zowat heel de dag opgerold en gaat als die honger heb opzoek naar voedsel.
Maar een slang blijft altijd een slang ookal is die misschien handtam. Hij blijft altijd zn natuurlijke dingen hebben en daar valt dus ook het vangen van zn prooi bij.

Net als katten die een vogeltje opeten. Mijn katten eten ook vogeltjes uit de boom maar hier binnen doen ze me vogels niets.

Een slang is een vleeseter en die kan je moeilijk een appel laten opeten of iets dergelijks.

Denise16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:07

Ja slangen moeten ook eten hebben maar ik zou in zo'n geval ook medelijden hebben met het ratje en die eten geven *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:33

Hehe ik was een keer bij mn vriend, en ik had een vriendin meegenomen.
Toen had hij muizen in een hokje zitten, met zaagsel, eten en een drinkflesje. Dus zij vraagt: aahh... die zijn zeker voor de slang? wat zielig!! Dus hij heel serieus zeggen: "nee, dat zijn mn huisdieren, die hou ik" Ze geloofde het gewoon Haha!

Was dus niet zo. maarja soms is het maar beter om ze in de waan te laten he Haha!