Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Soprano schreef:Ik geef Smurfie en Tinkelbel volledig gelijk! Ok ik heb zelf ratten maar die zijn als huisdier gekocht in een RATTERY (dus geen dierenwinkel, groothandelaar) Het grote verschil: dierenwinkels, groothandelaars kweken hun ratten voor te voederen. Ze letten dus niet op de gezondheid enz... van de ouders. Mannetjes en vrouwtjes zitten zomaar bij elkaar, uiteindelijk wordt het dus inteelt. gevolg: gehandicapte ratten, zieke ratten, ratten van 6 weken die een nestje krijgen. Deze ratten zijn dus NIET geschikt voor huisdier maar gewoon voor te voederen (komt misschien grof over maar het is gewoon zo) Een rattery: let op de gezondheid van de ouders, kijkt of dat de oma's en opa's oud zijn (geworden), maken ze handtam, zetten op 5 weken mannetjes en vrouwtjes uitelkaar. gevolg: gezonde handtamme ratten voor als huisdier die een (ong) 3 jaar worden!! Voor de rest denk ik ook niet dat er een slang in de natuur een rat gaat laten zitten omdat hij zo zielig kijkt. Verder heb ik ook nog een vraagje: Hoe oud is het beestje eigenlijk?
Smurfie schreef:Andwoord op vraag mag slang een cavia
Nee dat mogen ze absoluut niet cavias hebben teveel bot en kunnen het niet verteren met als gevolg daarop een geperforeerd darmenstelsel.
Over mijn reactie.
Tja ik kan me er best wel pissig om maken vandaar mijn reactie![]()
Ik vind het niet relaxed als mensen doen alsof slangenliefhebbers moordenaars zijn. Slangen eten nu eenmaal muizen en moeten we ze dan omdat ze niet in het wild leven ander iets gaan voeren terwijl die beesten geen andere dingen eten?
tessyke schreef:maar de slang van diana_14 haar broer leeft toch ook niet in het wild!
Immanitas schreef:en in het wild komen dr ook geen opgewarmde, geföhnde, aan een groot pincet bungelende muisjes uit de lucht vallen![]()
Alacairion schreef:ik heb ergens nog een foto van mij met Jip.
die is Zo cool!
jip is een tijgerpython van 4.5 meter.
Hij weegt wel 45 kilo!
* die krijgt wel cavia's, maar niet als er bezoekers zijn want cavia's gillen nogal hard...