Kijk eens op de site van de paardendrogist. Onze hond is ook doodsbenauwd voor onweer en nog meer voor vuurwerk. Dit is door een vervelende ervaring (hond is gegooid met vuurwerk) gekomen. Wij hebben nu vloeibaar (druppels via een pipet) voor hem, hier wordt hij rustiger van.
Wens je er verder veel succes mee. Weet wat het is!
kiana
Geplaatst: 05-12-04 22:03
feromonen zijn geurstoffen met een bepaalde eigenschap. Bij de no stress is dat de rustgevende eigenschap. feromonen worden door een bepaald orgaan in de neus herkend. Dit feromoon is voor elke hond gelijk, dus het maakt niet uit wie zijn moeder is, zolang het maar een hond is ! Andere dieren/mensen ruiken het niet. verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak
paardjuh
Geplaatst: 05-12-04 22:50
ik wandel met de hond erg vroeg in de ochtend want ze mogen om 10 uur beginnen met knallen en dan doen we de hond in de schuur.. geluid dicht. radio aan..
als je hond bang is voor omweer doen de meeste dat ook. radio aan ramen dicht gordijnen dicht...
zodoende
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-04 17:33
dat helpt bij ons egcht niet. hij ziet het gewwon flitsen. maar ik zal wel eens bij de dieren winkel kijken bedankt voor al julie reactie''s
bakstertje
Geplaatst: 06-12-04 20:24
onze honden zijn er gelukkig niet bang voor , maar onze jongste hond vindt het niet echt super leuk , als er vurwerk wordt geknald dan komt die altijd aandacht vragen . maa rik heb altijd geleerd dat je het dan moet negeren want anders beloon je zijn angst
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-04 21:15
ja dat klopt. maar bij ons helpt de tv hard aan zetten enzo toch allemaal niet meer. hij is zo bang.
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-04 16:45
heeft iemand anders misschien nog een idee ?
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-04 21:27
dan doe ik denk ik wat veel zeiden die verfrisser maar als je nog een idee heb zeg dat dan evengoed maar alles is welkom
Robyn
Geplaatst: 08-12-04 21:46
Er zijn ook cd's in de handel waar vuurwerk op staat daar kun je mee oefenen. Als het normale geluiden worden is het lang niet zo eng meer. Je moet wel veel geduld hebben en hem vooral niet geruststellen, maar in zijn mand sturen en verder negeren. Het beste kun je zelf ook het geluid totaal negeren alsof het iets heel gewoons is. Voor dit alles heb je wel even de tijd nodig en is niet in een week af te leren. Dus misschien iets voor volgend jaar.
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-04 21:48
ja dank je wel
Supertje
Geplaatst: 11-12-04 20:29
1 van mijn honden is ook doodsbenauwd voor vuurwerk. Altijd al geweest van pup af aan. Zodra ze knallen hoort wil ze niet meer naar buiten en komt ze niet meer onder de bank vandaan waar ze bibberend, hijgend en met grote ogen ligt te kijken. Ze begint ook binnen te plassen, laat alles lopen zodra het echt goed knalt.... Zelfs voor die knallen om vogels af te schrikken op het land is ze doodsbenauwd en wil niet meer naar buiten.... Onweer is ook een ramp. We hebben alles al geprobeerd, maar een verdoving van de DA (injectie) komt ze zelfs doorheen. Dit jaar brengen we haar dan ook waarschijnlijk ergens anders heen. Ze heeft van het begin af aan geen aandacht gekregen als ze bang was, maar dat hielp absoluut niet.... We hebben nog 2 andere honden, die we eerder hadden dan haar, en die zijn absoluut niet bang. Die vinden het prachtig. De oudste hond vindt het alleen maar geweldig dat er veel mensen zijn en wordt juist heel enthousiast (is ook een jachthond, schotvast helpt ook wel....) De andere hond gaat kwispelend in de vensterbank zitten kijken, heeft ie af en toe iets om naar te blaffen, vindt hij ook geweldig. Van de andere honden heeft ze het dus zeker niet over genomen, aangeleerd gedrag is het niet..... Maar af te leren al helemaal niet....
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-04 21:53
nee dat is bij onze hond ook zo die is ook zo bang en daar is ook niks meer aan te doen dus nu kunnen we hem eigenlijk wel aandacht geven.
Joyceee86
Geplaatst: 11-12-04 23:47
de hond van mijn tante vind het juist leuk die moet en zal mee naar buite gaan om te kijken (wel op veilige afstand natuurlijk) maar nee sorry niet echt een ontopic reactie maar succes met zoeken
Larish
Geplaatst: 12-12-04 02:18
Onze Keiji is er ook heel bang voor. Eerst niet, maar nadat een paar rotjong een rotje naar hem hebben gegooid is hij als de dood! Net als bij onweer, hij is voornamelijk zo bang omdat hij van beide niet weet waar het vandaan komt en wat het is. We doen er eigenlijk niets aan, we gaan hem ook niet troosten, want dan denkt hij dat het werkelijk zo erg is dat hij bang moet zijn. Meestal duikt hij gewoon ergens in een hoekje ofzo.
Ik zou eigenlijk niet weten wat je er tegen kunt doen. Misschien de TV heel erg hard zetten?
rosan
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-04 11:22
nee dat helpt bij de onze ook niet,maar ik had gehoord dat je bij de dierenarts zon ding kon kopen dat je 2 weken van te voren moest ophangen, maar weet ieman misschien hoe duur dat kost?