Ik krijg ook nooit de prooi van mijn kat . Erger nog, hij is een onwijze aggresivo als hij met een muis aankomt. Keihard grommen, dikke staart etc.
Maar hij heeft wel een keertje een rauwe kipfilet voor me meegebracht, die mocht ik wel hebben.
sandorra
Geplaatst: 10-12-04 19:23
Goh onzekat had laats een merel gevangen. (de gestreepte in mijn profiel ) Normaal heb ik zoiets van laat de natuur hun gang gaan, maar deze keer leefde de merel nog en ik probeerde hem af te pakken.
Toen ik een stap dichterbij kwam, keek hij mij eerst boos aan zovan deze is van mij en waag het niet dichterbij te komen .
Ik deed nog een stap naar voren, en werd begroet met blazen en een nog kwaaiere kop ~~}>
Ik nog een stap dichterbij en er kwam nog een poot over de prooi heen zo van deze is van mij en blijf jij van af. Toen ik er bijna bij was begon hij zo hard te blazen en te brommen je zou er bang van worden. En beet hij de merel dood.
Heel erg jammer natuurlijk, had misschien eerder er heen moeten gaan. Maar heb ook niet graag een klauw in mijn handen.
Caritas
Geplaatst: 12-12-04 16:14
Moederpoezen die prooi meebrengen voor hun jongen is heel normaal hoor. Niet dan het er leuker op wordt. Eerst zijn de prooien dood als ze worden overhandigt maar naarmate de kittens ouder worden worden de prooien steeds actiever overhandigt. Dit is zodat de kittens leren jagen. Gelukkig heeft mijn moederpoes sinds een maand besloten dat ze niets meer met haar kind te maken wil hebben en blijven de muizen en vogeltjes ook fijn buiten.
Guinevere
Geplaatst: 12-12-04 17:37
Mijn ene kat bracht vroegel regelmatig zijn prooien thuis, de andere was veel te sloom dus die pulkte altijd de weken oude karkasjes van de weg om ze vervolgens trots mee naar binnen te slepen.
Caritas
Geplaatst: 12-12-04 17:38
Iew!
Jatjana
Geplaatst: 12-12-04 22:46
Wij hebben ook ooit zo'n kat gehad die alles mee naar huis bracht, hij heeft zelfs ooit met een bloedend konijn boven onder mijn bed gezeten, want mijn moeder had de deur even openstaan en toen kwam hij naar binnnen en mijn moeder gilde dus van schrik en toen schoot ie naar boven. We hebben dus het hele bed af moeten breken om hem eronder uit te krijgen en lelijk dat ie toen deed, dat wil je nooit meemaken. Uiteindelijk is ie weer naar buiten gegaan, maar toen waren we wel twee uur verder.
kiana
Geplaatst: 18-12-04 02:03
Die bolle rooie van mij....Troy genaamd vangt.............Vleermuizen ! Troy is bijna 17 jaar en ik vraag elke keer weer hoe hij het doet. Hij lacht alleen maar.....zie foto. Hij komt ze ook luid mauwend even voor mijn voeten leggen, jee wat schrok ik de eerste keer. Vogels of muizen zijn niet goed genoeg voor meneer ( of hij is niet snel genoeg)
Tancreda4
Geplaatst: 18-12-04 08:09
Vroeger wel, we hadden zelf een keer een nog levende mol in de huiskamer... Of kwamen we thsui van een dagje weg, om de hele woonkamer vol veren te vinden
Nu doen ze het niet meer, aangezien ze weten dat we het diertje dan afpakken...
Onze kat Loekie, inmiddels overleden, kwam nog wel altijd haar 'prooien' brengen. Dat was echter niet zo erg, aangezien haar prooien enkel: kastanjeschillen en sokken uit de kasten boven waren. Zo lief, elke dag kregen we wel een sok of een kastanje dop, stond ze keihard te mauwen, en kwam ze naar je toelopen met de sok in de bek: "Kijk eens wat ik heb gevangen, goed he!!"
Sosha
Geplaatst: 18-12-04 08:50
Mijn kat had er ook een handje van om regelmatig vogels te vangen...... en met regelmatig bedoel ik dan zowat iedere nacht Ik vond het een zeer oneerlijke strijd...... mijn weldoorvoede kat die arme vogeltjes vangt die in de natuur moeten zien te overleven.
Een halsbandje (van elastiek natuurlijk!) met een belletje er aan heeft heel wat Veenendaalse vogeltjes destijds het leven gered Maar muizen kon ze zelf met het belletje om nog te pakken krijgen.
Sjoos
Geplaatst: 18-12-04 08:54
die van mij heeft regelmatig muizen, ij brengt ze leven mee naar binnen en wil er hier mee gaan spelen, meestal pakken we de muizen af, maar als dat niet gaat "schoppen" we hem naar buiten
Nerwen
Geplaatst: 18-12-04 13:27
Heel herkenbaar .
Die van ons vangen geregeld vogels (merels, lijsters, duiven), muizen, vissen, insecten (spinnen, vliegen, libelles, etc.) etc. voor ons . Ze komen ook wel aanzetten met zandvormpjes, gereedschap, plastic zakjes, stukjes papier, takken.. Moet eerlijk zeggen dat ik me altijd best vereerd voel als ik een cadeautje van ze krijg .