LASTIG konijn .... HELP!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:01

paardjuh schreef:
2 mannetjes konijnen?
dat gaat nooit goed.

Dat is een heel oud fabeltje. Ze vechten idd soms wel eens, maar wat doen paarden als ze bij elkaar in de wei staan? Mannetjes kunnen bijna altijd wel bij elkaar in hoor...

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:20

Mijn konijn wordt door Flodder gedekt Vork
Vind het een schatje,aleen zijn karakter,maar mijn konijn is heeel rustig,dus dat komt wel goed Knipoog

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:51

ik had eens twee manetjes bij elkaar gezet maar ik het het dan toch niet gedaan voor lang michien maar 5 min maar ze vochten dus die ik het nietmeer maar ze zijn nu helaas dood

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:48

Cynthy: in je profiel staat dat je konijn pas 2 maanden oud is, dan is het niet verstandig om r te laten dekken! Waarom wil je eigenlijk een nestje, houd je de konijnen dan zelf? Je kunt voor baby-nijnen net zo goed naar een opvang.

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:04

flodder zijn karakter is goed!!!!!!!!!!!!!
nu is die wel jong e
flodder heeft een gouden karakter
zeker wete nu is die frank enz ma later gaat da beter zijn daar ben kik zeker van.

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:07

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn konijn wordt door Flodder gedekt
Vind het een schatje,aleen zijn karakter,maar mijn konijn is heeel rustig,dus dat komt wel goed
Zei CAuvray Sky/....

Wrm Zijn karakter niet ?
Flodder is super LIEF !!! Geworden

EN flodder ee zekr 12 sec op Fifi gezeten

Zou Fifi vol zijn ?? Ik hoop van niet ... Want Fifi is al 5 ???

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:27

ik denk da nie ma ge weet nooiet grtjs

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:42

*Zucht*
Dialect!
En met zijn karakter bedoel ik niet stout ofzo...
Ik bedoelde wild Tong uitsteken
En volgens de verhalen van Maxime is dat wel zo hoor,je moet niet meteen uitvliegen,het meeste heb ik nog niet eens verstaan door het dialect?

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:44

Lottew schreef:
Cynthy: in je profiel staat dat je konijn pas 2 maanden oud is, dan is het niet verstandig om r te laten dekken! Waarom wil je eigenlijk een nestje, houd je de konijnen dan zelf? Je kunt voor baby-nijnen net zo goed naar een opvang.

Mijn beestie is momenteel 4.5 maanden als ik het juist heb
Is dat dan te vroeg?

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:41

Quote van www.konijnen.be:

Fokken, hoe begin je eraan en vooral, waarom!
Fokken doet men met een welbepaald doel voor ogen. Bijvoorbeeld het in stand houden en het verbeteren van de oude rassen .Gezondheid en welzijn van het dier strijden daarbij om de eerste plaats.
Een konijn laten dekken alleen maar omdat men graag een nestje wil of omdat jonkies zo schattig zijn is vaak niet zo een erg goed idee.Konijnen zijn 12 weken klein en 12 jaar groot. Bezint eer je begint. Wat doe je met de jongen? Geld eraan verdienen? Vergeet het. Dierenwinkels willen ze liefst gratis, asiels zitten vol en in de natuur gedumpte dieren vinden echt hun eigen weg niet. Ze sterven of de hongerdood of dienen als maaltijd voor een of ander, al dan niet hongerig roofdier.Katten zijn schatten, maar hoe vertel je het de muis tussen haar klauwen? Hoe hulpelozer het dier, hoe gemakkelijker de prooi. De natuur is hard en kent geen genade.

Wat als we het na rijp beraad toch doen?
Fokken doe je met een volwassen ram en een volwassen voedster. Wordt een voedster te vroeg ingezet voor de fok dan gaat dit altijd ten koste van haar eigen groei en gezondheid. Haar eigen ontwikkeling wordt stopgezet en dat komt nooit meer goed.

Een konijn is volwassen met zeven maanden. Een Pooltje of kleurdwerg moet niet alleen oud genoeg zijn, het moet ook groot genoeg zijn. Fokken met konijnen die geen 950 gram wegen is om moeilijkheden vragen.

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:55

.... Ik heb al eens gezegt over dat wild hangoor konijn ...
Ik heb hem niet gevangen.... Alé een beetje maar :s Maar ik stond in de garage , en ik hoor de kattenluik open gaan Lachen en ik dacht dat het men kat was Lachen en ik keek achterom ... En zach dat het konijn achter me stond Lachen
Ik heb het nu gepakt en er een groot kot voor
Maar een hangoor konijn kan toch niet wild zijn ????
En als je haar opneemt zit ze gewoon stil???
....