lekker schrikken.. hahahhaha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 03:26

Mooi hoor (zo achter glas Tong uitsteken). Waarom ligt die ene trouwens op zijn rug in een web?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:49

Guinevere schreef:
Mooi hoor (zo achter glas Tong uitsteken). Waarom ligt die ene trouwens op zijn rug in een web?

is aan het vervellen Knipoog
dan spinnen ze een webje, gaan er op de rug inliggen en dan barsten ze vanaf de onderkant open en kruipt er een lief nieuw spinnetje uit Haha!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:41

aaaaaah... SPIN Nagelbijten / Gniffelen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 05:44

Oh wat gaaf! Hoe lang liggen ze dan zo? En zien ze er dan gelijk weer normaal uit of zitten ze onder het slijm ofzo?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:21

ik ben echt bang voor spinnen, maar op de foto's vind ik ze wel mooi!!!

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:31

guinevere

een vervelling kan 3 tot 5 uur duren.., , nee ze zitten niet onder het slijm zo als je denkt.., maar hebben meteen weer een nieuwe huid, alleen de huid is nog te zacht dat moet eerst een uur wat verharden, wanneer de spin net uit dr vel is gekropen zijn haar tanden spierwit.. , na een uurtje of langer weer zwart.. wanneer de huid hard genoeg is, keert de spin weer om in normale positie.., het achterlijfje is wat geslonken dan, en de poten zijn weer een stuk gegroeit, even als de kop van de spin.

een vogelspin is kwetsbaar op het moment van vervelling, zodra hij op de rug ligt zou hij aangevreten kunnen worden door krekels, sprinkhanen, en andere insecten.. dus tijdens een verveling mag er geen levend voedsel in de bak aanwezig zijn, ook na de vervelling de 1e 2, 3 dagen niet..daar na is de pantserhuid voldoende aangesterkt, en kan ze weer op jacht naar voedsel.. ze zal de eerste tijd zoveel mogelijk weer eten om weer op peil te komen.. meestal doe ik dat met 2 grote sappige sprinkhanen, die ze helemaal leeg zuigt met dr tanden, en daarna alles op eet.

een spin vervelt 1 a 2 keer per jaar afhankelijk van zijn metabolisme..( energie, voeding, en warmte), deze die je hier ziet is nu 3 jaar.. het is een vrouwtje.. dus die kunnen met gemak 30 worden als je dr goed voor zorgt.. een mannetje word hooguit 10 tot 12 jaar.

een leuk wetenswaardigheidje, wat ik ook pas wist na een vervellling nadat ze een pootje was kwijtgeraakt.. is dat die gewoon weer aangroeien na een vervelling, na 2 a 3 vervellingen is het pootje weer op lengte als de andere pootjes die ze heeft..

gr. DreamCatcher

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:16

hih ik ben ook bang voor spinnen Bloos

hij is wel mooi *LOL*
me zus de vader heb ook zó een spin Tong uitsteken ik kijk er alleen na als tie in ze kooi zit als hij hem eruit haal ben ik al buiten wegrent Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:34

Oh mijn god, die is gewoon echt verschrikkelijk eng Scheve mond
*Klkt snel het scherm weg* Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:41

Deze spinnen zijn wel minder eng dan de kleinere versie die vrij rondwandeld. Deze zitten in een terrarium

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:45

wahaha engggggg:D

SadistikFuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:00

Droomvanger schreef:
guinevere

een vervelling kan 3 tot 5 uur duren.., , nee ze zitten niet onder het slijm zo als je denkt.., maar hebben meteen weer een nieuwe huid, alleen de huid is nog te zacht dat moet eerst een uur wat verharden, wanneer de spin net uit dr vel is gekropen zijn haar tanden spierwit.. , na een uurtje of langer weer zwart.. wanneer de huid hard genoeg is, keert de spin weer om in normale positie.., het achterlijfje is wat geslonken dan, en de poten zijn weer een stuk gegroeit, even als de kop van de spin.

een vogelspin is kwetsbaar op het moment van vervelling, zodra hij op de rug ligt zou hij aangevreten kunnen worden door krekels, sprinkhanen, en andere insecten.. dus tijdens een verveling mag er geen levend voedsel in de bak aanwezig zijn, ook na de vervelling de 1e 2, 3 dagen niet..daar na is de pantserhuid voldoende aangesterkt, en kan ze weer op jacht naar voedsel.. ze zal de eerste tijd zoveel mogelijk weer eten om weer op peil te komen.. meestal doe ik dat met 2 grote sappige sprinkhanen, die ze helemaal leeg zuigt met dr tanden, en daarna alles op eet.

een spin vervelt 1 a 2 keer per jaar afhankelijk van zijn metabolisme..( energie, voeding, en warmte), deze die je hier ziet is nu 3 jaar.. het is een vrouwtje.. dus die kunnen met gemak 30 worden als je dr goed voor zorgt.. een mannetje word hooguit 10 tot 12 jaar.

een leuk wetenswaardigheidje, wat ik ook pas wist na een vervellling nadat ze een pootje was kwijtgeraakt.. is dat die gewoon weer aangroeien na een vervelling, na 2 a 3 vervellingen is het pootje weer op lengte als de andere pootjes die ze heeft..

gr. DreamCatcher

Vervelling kan wel langer duren hoor heb zelf ook wel eens 5 uur achtereen snachts dr gelegen is goed doorgekomen was zelfs nog een spiderling!
Voordat de "tanden" wit worden kan soms wel een paar dagen tussen zitten dus schrik niet als het een keer langer duurt. Hij is niet alleen tijdens de vervelling kwetsbaar maar ook de dagen erna nog en vaak 1-2 weken erna. Helemaal met sprinkhanen vlak na een vervelling zou ik op passen die kunnen soms nog vrij pittig zijn, beter zou je een weekje wachten ze kunnen makkelijk een tijd zonder eten dus het risisco zou ik niet nemen.
Jonge spinnen(spiderlings) vervellen ongeveer 1 keer in de maand en in later stadium (juvenile) zal dit nog zon 1 maal in de 4 maand zijn tot hij volwassen is en ongeveer 1,2 en misschien zelfs 3 keer verveld per jaar. Een B. smithi mannetje van 10 jaar is erg oud hoor geloof niet dat ze veel ouder dan 8 worden en in Artis was inderdaad een vrouwtje van 31 jaar!!!
ps hoe was ze het pootje kwijt geraakt?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 04:19

Bedankt voor de super uitleg! Zo leer ik ook weer eens wat. Slim Ik zal binnenkort eens kijken of ze er een programma over hebben op Discovery Channel, want ik ben nu wel erg benieuwd hoe het er precies uitziet.

Erg interessant dat zo'n pootje gewoon weer aangroeit. Ben benieuwd hoe dat mogelijk is.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:03

brrrr nu ben ik niet bang en shik ik niet ofzo maar als ik ze in het egt zal zien zal ik ze heel eng vinden is dat nu leuk een spin als huisdier? ik heb alleen nog maar ratten gehad en een hond Pling haha eigenlijk best wel grappig ik heb wel eens een slang van 1.68 en 1 van 1.60 beet gehad en in me nek gehad *LOL* maar een spinnetje van 2 cm vind ik al eng Knipoog
raar he?
suzanne

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:53

die reacties hier!!
whahahahaha....tja,wat zal ik er eens van zeggen....
mooi,lief schattig..???
geen idee,heb niet zo goed gekeken en dat laat ik stiekum zo!!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:01

HEBBEN! Tong uitsteken
Wat een leuke!
Over 2 weken heb ik d'r ook eentje (maar voor 2 weken helaas Verdrietig )