Een huisdier en fulltime werken....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:59

Neem anders een nachtdier. Clown

Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:29

Als je zoveel weg bent zou ik niet aan een huisdier beginnen. Dat is gewoon zielig, want dan krijgt hij nooit genoeg aandacht. Je kunt natuurlijk wel een goudvis ofzo nemen, want die heeft niet zo heel veel aandacht nodig Tong uitsteken
Maar ik zou er echt niet aan beginnen als je zo weinig tijd hebt...zou ik wachten als je weer wat meer tijd hebt en dan een huisdier nemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:57

Natascha schreef:
of neem een hondse kat zoals een maine coon, of nog beter 2 stuks. Haha! Kunnen prima alleen thuis zijn en zo ook samen spelen. Als je thuiskomt komen ze heerlijk spelen.
Wij hebben ook allebei een drukke baan, maar 3 katten vermaken elkaar uitstekend overdag.

Same here.. twee Maine Coons (maar dat spelen doen ze niet meer.. dat is suf nl. Ze doen alleen maar stoere dingen Haha! ) en een ander soort kat Scheve mond Hm, kan ie ook niet helpen natuurlijk Haha!
We werken allebij 40 uur, en zijn vaak weg, maar ze malen er niet om. ALS je het eten maar NIET vergeet hahaha.

Oh, en twee onwijs leuke cavia's! Die zijn pas cool!!

Een hond willen wij ook onwijs graag, maar dat gaat dus echt niet lukken en doen we dus ook echt niet.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:56

Ik werkte tot voor kort bij mijn ouders en nam onze pup altijd mee. Toen kreeg ik een baan aangeboden voor 3 maanden. Goed verdienen, leuke mensen, heb er al eerder gewerkt. Ook is het bij mijn ouders nu erg rustig ivm seizoenswerk.
De hond is nu dus overdag bij mijn ouders. Dit is dus een oplossing voor drie maanden, daarna ga ik lekker weer bij paps en mams in de zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:01

Wij werken fulltime maar hebben meerdere honden dus zijn ze nooit alleen
Ik heb meestal de achterdeur open staan zodat ze gewoon naar buiten kunnen, tenzij het echt rotweer/vriest is dan blijven ze gewoon binnen.

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:56

Kijk dat je honden er geen plezier mee doet hele dagen alleen thuis te laten staat als een paal boven water... Honden zijn niet voor niets gezelschapsdieren.. Maar soms kan het niet anders.. Ik heb 2 Jack Russels die overdag ruime tijd alleen zijn en ze vinden het echt niet leuk... Maar over enige tijd verhuizen we en dan is mijn dochter weer tussen de middag thuis en na 15.30 uur en dan hebben ze weer gezelschap.. Toch blijf ik er bij dat ze t vreselijk vinden om alleen te zijn.. Iedere ochtend verlaat ik het huis en dan laat ik met pijn in mijn hart mijn op hun aller zieligst kijkende huisgenootjes achter.... En als ik dan s'avonds de deur binnen stap vliegen ze me beiden om de hals en verliezen mij tot de volgende ochtend niet meer uit het oog... dus mij zegt dat genoeg... ze vinden het vreselijk... Dus ik raad je echt aan dit goed te overdenken... of een goede oplossing voor overdag te verzinnen...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:48

Ik heb sindskort een kat. Eerst was ze bij haar oude bazin met nog een andere kat maar dat klikte totaal niet. Ze is graag alleen en heeft totaal geen behoefte aan een maatje dat merk je heel goed aan haar.
De kat bij mn ouders is ook alleen en mist ook geen maatje.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat een dier graag met zn 2 moet zijn want dat is per dier totaal verschillend. De 1 is graag samen en de ander is graag alleen.

Net als er een tijd geleden een artikel stond dat konijnen eenzaam zijn alleen! Ik ken iemand die heeft een nijn en er tegelijkertijd nog 1 bij gekocht mooi dat ze elkaar steeds aanvlogen en nu is hij weer alleen en dolgelukkig!

Ik heb ook 2 cavia's en die kunnen totaal niet zonder elkaar...
Maar ik werk 40 uur en mn vriend ook maar het gaat prima hoor zo!
Ben weleens een dagje vrij en mn vriend ook eens in de 3 weken!