Zitten ze me aan te zien, en gaan ze vrolijk weer verder.
Dan moet ik toch echt met wat sterkters aankomen hoor.
Sambal zou goed zijn idd, hij moet weten dat het niet kan en mag, en daardoor moeten ze soms even door de zure appel heen bijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relliej schreef:Wat wij met onze hond hebben gedaan is:
Zodra je beneden bent en merkt dat er eten weg is wat op de aanrecht lag, de hond naar je toe roepen. Zorg dat ze voor de plek gaat zitten waar het eten lag. Wijs en tik dan met je wijsvinger naar de plek waar het eten lag, zeg ondertussen 'Naam, kijk eens...' Dan met je andere wijsvinger het foei-gebaar voor haar ogen, bij haar neus houden en zeggen: 'Foei he! Stoute hond! Neeheeee niet meer doen.. Stout!'. Dit moet je wel lang volhouden, maar het hielp bij ons wel.
Tinkelbel schreef:Dit moet je van pup af aan al volgehouden hebben.
Als je hem rustig, maar luid en duidelijk toespreekt wanneer de hond iets fout doet, zal hij snappen dat je dit geen gewenst gedrag vindt en zal hij er mee ophouden.
Zo hebben wij het geleerd.
Relliej schreef:Wat wij met onze hond hebben gedaan is:
Zodra je beneden bent en merkt dat er eten weg is wat op de aanrecht lag, de hond naar je toe roepen. Zorg dat ze voor de plek gaat zitten waar het eten lag. Wijs en tik dan met je wijsvinger naar de plek waar het eten lag, zeg ondertussen 'Naam, kijk eens...' Dan met je andere wijsvinger het foei-gebaar voor haar ogen, bij haar neus houden en zeggen: 'Foei he! Stoute hond! Neeheeee niet meer doen.. Stout!'. Dit moet je wel lang volhouden, maar het hielp bij ons wel.
Maaike schreef:Hoe je het wel moet oplossen weet ik niet, ik heb er nl geen ervaring mee. Jack Russells eten nou eenmaal niet snel iets van het aanrecht
Zinga schreef:Ahum....Dat dacht ik ook... Totdat mijn brood van het aanrecht verdwenen was...
De dader was mijn iniemini JR Lotje. (Lotje is een zeer klein uitgevallen Jack RusselltjeMet toen opeens een flinke buik
)