pubelia schreef: de hond moet bv leren dat een hond met platte oren andere lichaams taal heeft als een hond met recht opstaande oren. een maltezer heeft bv de staart anders als een labrador ook die lichaams taal zal hij moeten leren spreken.
Pubelia, je snapt het niet helemaal.
Deze hond komt op de boerderij te lopen en het is daar niet de bedoeling dat hij uberhaupt van het erf af gaat.
Op het erf komen geen andere honden.
Een Maltezer zal hij dus ook nooit tegenkomen en een labrador ook niet.
En dus is het voor zijn 'functie' als erfhond ook niet nodig om dat te leren.
Citaat:
ik vind dat jou broer helemaal geen hond had moeten pakken.
Het is mijn broer niet. Goed lezen!!! Als het mijn broer was geweest had ik me er al lang tegen aan bemoeid en was de hond dus al opgevoed geweest.
Citaat:
als je een hond hebt moet er in de regelmaat uit lekker de bossen in 4 of 3 keer per dag lekker met hem gewandeld worden.
Met een stads/huishond moet je naar buiten ja. Maar deze hond is de hele dag buiten, lekker op de boerderij de hele dag met de baas mee.
Hoeveel kilometer denk je dat hij afstruint op een dag? Heel wat meer dan de gemiddelde hond in een nieuwbouwwijkje hoor.
Citaat:
Ik begrijp ook wel dat hij nu straat vrees heeft maar ga dan een keer een GGZ of een RIAGG op zoeken. ik persoonlijk heb ook een verleden maar ik werk er aan ik ga er niet met de pakken neer zitten.
Hoe weet jij nou wat hij wel en niet doet?
Hij is met zijn auto klem gereden, door een paar man de auto uitgesleurd en volledig in elkaar getrapt. Met een keer naar het RIAGG red je het niet.
Tegen de tijd dat een psycholoog hem weer de straat op heeft zit de hond al in het asiel/ aan de ketting/ onder de zoden als hij daar op moet wachten om wat te gaan doen met de hond. In de tussentijd kan je ook proberen om alvast een eind te komen met opvoeden.
Citaat:
als hij later aan kindere begint mogen die dan ook niet mee moeten die dan ook thuis zitten? want mn vader durft niet op straat!
Kan je rekenen?
Zijn moeder is 75, hij is een hardwerkende boer, woont alleen, komt niet van zijn erf af......een balletje kan raar rollen, maar ik verwacht niet dat daar nog kinderen komen. En al zouden die er komen, straatvrees is niet erfelijk en ook niet besmettelijk. Dan gaan die dus lekker met ma de stad in als pa nog niet zo ver is.
Om weer even on-topic te komen; als je nog waardevolle tips hebt, in dit geval dus (internet)adressen, denk ik dat hij daar meer mee gebaat is dan dat je tegen mij gaat vertellen hoe verkeerd het is dat hij een hond heeft.
Ik geef hem straks namelijk alleen een A4-tje met sites.
Boeken over opvoeden heeft hij al, maar aan een boek kan je geen vragen stellen.