Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shantihdior schreef:hier in nl heb je massa slachterijen,daar slachten ze puur voor de overleving.hier om rijk te worden,dus wat is erger.we kunnen dit alleen maar stoppen als niemand meer vlees zou eten,maar helaas ik vind het ook lekker.en of het nou gaat om een konijntje of een koe schaap paard of wat dan ook .het zijn allemaal dieren met gevoelens.de mensen die dus vlees eten(ik dus ook )doen het de beesten aan.
Billy schreef:In legbatterijen zitten ze krapper hoor.
Verder eet ik ook kip, dit is alleen wat verser dan bij ons uit de supermarkt.
Konijn smaakt ook goed, dus ik zie het probleem niet...
Trouwens, als jij poept ruik je ook niet naar rozen, en dat is met kippies net zo.
Kom op joh, het is een andere cultuur, maar dat betekent niet dat het allemaal slecht is, het is gewoon anders.
Billy schreef:En eerlijk gezegd is een dier een dier, waarom zou je wel een koe kunnen eten maar geen hond?
IK moet er zelf niet aan denken, maar nuchter bekeken is vlees gewoon vlees en kun je het eten.
Wij hebben alleen een cultuur die honden als huisdieren houdt en bij ons is hond eten niet algemeen geaccepteerd.
Billy schreef:Dus volgens jou is een hond meer dan een kip omdat je die dingen kunt leren?
Leer m dan ook maar eieren leggen. Voor mensen die weinig te eten hebben, zijn eieren een belangrijke bron van voedsel.
Naar mijn idee heeft ieder dier zijn eigen kwaliteiten: De koe geeft melk, een kip geeft eieren, een hond kun je trainen om bepaalde dingen voor je te doen.
Ik zie het nut van het kleuren en vormen onderscheiden van een papegaai niet zo, en er zit ook geen vlees genoeg aan om te eten
Een papegaai is voor de liefhebber leuk om naar te kijken, een andere functie heeft hij niet.
Ik rsoonlijk maak geen onderscheid tussen kwaliteiten die een dier heeft, en de eetbaarheid.
Ik eet net zo makkelijk koe als paard, en als het in onze cultuur zou horen, zou ik hond eten ook geen probleem vinden.
Ik denk dat je onderscheid moet kunnen maken tussen emotionele en verstandelijke afwegingen wat het eten van dieren betreft.
Als je vegetarier of veganist bent, kan ik daar respect voor opbrengen.
Als je zelf wel kippen, varkens en koeien eet, maar een ander veroordeelt omdat hij liever hond eet, vind ik dat volkomen hypocriet.
Een dier is per slot van rekening een dier.
Billy schreef:Dus volgens jou is een hond meer dan een kip omdat je die dingen kunt leren?
Leer m dan ook maar eieren leggen. Voor mensen die weinig te eten hebben, zijn eieren een belangrijke bron van voedsel.
Naar mijn idee heeft ieder dier zijn eigen kwaliteiten: De koe geeft melk, een kip geeft eieren, een hond kun je trainen om bepaalde dingen voor je te doen.
Ik zie het nut van het kleuren en vormen onderscheiden van een papegaai niet zo, en er zit ook geen vlees genoeg aan om te eten
Een papegaai is voor de liefhebber leuk om naar te kijken, een andere functie heeft hij niet.
Ik rsoonlijk maak geen onderscheid tussen kwaliteiten die een dier heeft, en de eetbaarheid.
Ik eet net zo makkelijk koe als paard, en als het in onze cultuur zou horen, zou ik hond eten ook geen probleem vinden.
Ik denk dat je onderscheid moet kunnen maken tussen emotionele en verstandelijke afwegingen wat het eten van dieren betreft.
Als je vegetarier of veganist bent, kan ik daar respect voor opbrengen.
Als je zelf wel kippen, varkens en koeien eet, maar een ander veroordeelt omdat hij liever hond eet, vind ik dat volkomen hypocriet.
Een dier is per slot van rekening een dier.
Vanneke schreef:Een papegaai die dit soort van onderscheid kan maken, dat is een teken van intelligentie en niet van nut. Het wil zeggen dat zij dingen weten en kunnen, dus ze denken na!!! Zij hebben gedachten en gevoelens, een ei leggen is de natuur die zijn werk doet. Om zich verder te planten, dat is puur instinct. Een kip zit niet na te denken, 'hmm, hoe zou ik vandaag mijn ei leggen' Een papegaai daarentegen denkt wel na over, welke kleur er voor zijn bek hangt! Nut heeft hier niets mee te maken, het is intelligentie die telt. Een dier die weet dat hij gaat sterven, dat zie je. Mijn vorige hond was in zijn laatste uren in paniek en jammerde, zij had schrik voor de dood! Ik zie een kip dit nog niet doen! Ik vind het jammer dat je niet kan inzien dat dieren intelligent kunnen zijn! Het zijn niet zomaar dieren, zij leven met ons, maak dan tenminste een verschil tussen nutsdieren en intelligente dieren. Een hond heeft meer gevoelens dan een sprinkhaan en leert niet zomaar trucjes aan. Zij houden van ons, en geven zelfs hun leven voor ons. Ik heb mijn hond niet geleerd om mij te troosten als ik verdrietig ben, en toch doet ze het!
Een papegaai is dus alleen goed om naar te kijken, zij hebben wel wat meer te bieden hoor! Het zijn net kinderen en kleine deugnieten met hun eigen karakter! Elke papegaai is anders,...net zoals wij!
Vanneke schreef:Nut heeft hier niets mee te maken, het is intelligentie die telt. Een dier die weet dat hij gaat sterven, dat zie je. Mijn vorige hond was in zijn laatste uren in paniek en jammerde, zij had schrik voor de dood! Ik zie een kip dit nog niet doen! Ik vind het jammer dat je niet kan inzien dat dieren intelligent kunnen zijn! Het zijn niet zomaar dieren, zij leven met ons, maak dan tenminste een verschil tussen nutsdieren en intelligente dieren. Een hond heeft meer gevoelens dan een sprinkhaan en leert niet zomaar trucjes aan. Zij houden van ons, en geven zelfs hun leven voor ons. Ik heb mijn hond niet geleerd om mij te troosten als ik verdrietig ben, en toch doet ze het!
!
gijsenkim schreef:net als elke koe een karakter heeft, elk varken, elk kippetje, schaapje........
Ieder dier is zijn eigen ik, heeft zijn eigen karakter!
shantihdior schreef:Hier in nederland is het echt niet de een zijn dood de ander zijn brood.Hier is het echt een geld kwestie.In de arme landen is het de een zijn dood de ander zijn brood.