allergievrije katten op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:49

Dat is een heel ander verhaal rommie. Iemand die een GP-paard koopt voor een miljoen heeft de intentie ermee wedstrijden te gaan rijden. Deze kat is gefokt om allergische mensen tegemoet te komen... Het is een huisdier, geen hebbedingetje of wedstrijdobject...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:25

Sommige mensen hebben veel geld over voor een huisdier....als ze het geld hebben, waarom zouden ze dat niet mogen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:15

En als je echt gek bent van katten en je hebt het geld ervoor, waarom ook niet. M'n zusje houdt ook erg van dieren maar heeft astma, als ik echt rijk zou zijn, zou ik misschien nog wel zo'n beestje voor haar kopen. De kat heeft een super leven voor de boeg waarschijnlijk, als je voor zo'n bedrag een kat koopt moet je er wel gek van zijn Lachen

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:23

Citaat:
Deze kat is gefokt om allergische mensen tegemoet te komen

en het GP koopt men omdat ze geen zin/tijd/talent/whatever hebben om het paard zelf naar GP te rijden. om de ruiter tegemoet te komen dus

{edit} ff foutje eruit gehaald

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:56

Toch vind ik 't een wezenlijk verschil of dat je sportambities hebt of niet, wat bij zo'n kat niet het verschil is. Daarbij... Ik denk dat elke ruiter je kan vertellen dat er maar weinig paarden goed genoeg zijn om GP te kunnen lopen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:20

Sylvia schreef:
Toch vind ik 't een wezenlijk verschil of dat je sportambities hebt of niet, wat bij zo'n kat niet het verschil is. Daarbij... Ik denk dat elke ruiter je kan vertellen dat er maar weinig paarden goed genoeg zijn om GP te kunnen lopen.

alsof er miljoenen van die katten ronlopen Lips are sealed

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:22

Daar gaat het niet om. Die kat komt op de markt voor mensen met een allergie, maar kost $ 3.500; in Japan zelfs $ 10.000. Het komt er dan in feite op neer dat deze kat meer een hebbedingetje zal worden voor de elite dan een kat voor mensen met een allergie, waar 't beest dus wel voor bedoeld is. Als je die mensen wilt helpen moet je een stuk lager gaan zitten met je prijs.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:25

Zoals met zoveel dingen Sylvia: geld maakt niet gelukkig maar kan het ongeluk toch aardig verzachten. Gun je het die mensen soms niet dat ze een kat kunnen kopen voor pakweg anderhalf keer je maandsalaris? Laat ze lekker begaan, op het moment dat ze zijn uitgekeken talen ze er niet naar dat het dier gratis is geweest of 3500 Euro heeft gekost.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:35

Pakweg anderhalf keer mijn maandsalaris? Maak daar maar 4 keer van. En ik gun het ze zeker, juist daarom vind ik de prijs ronduit belachelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:41

Dan snap ik niet waar je je druk om maakt. Als je het niet kunt betalen, dan kun je het niet betalen. Ik wil ook wel in een vrijstaande boerderij wonen met stallen aan huis en -tig hectare land. Maar ik kan dat niet betalen. Afgezien van het feit dat huizenprijzen helemaal de pan uitvliegen hier in Nederland: ik heb een dak boven mijn hoofd en een plek voor mijn paarden. Dat er nog steeds mensen zijn die voor een rijtjeshuis zowat een miljoen neertellen is gewoon hun probleem.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:02

Cassidy schreef:
Ieder fokker doet dat....en of dat dan in een reageerbuisje gebeurt of niet maakt dan verder niet uit.

Citaat:
In erfelijk materiaal van mensen en dieren zit informatie over eigenschappen, zoals lengte en haarkleur. Deze informatie zit in de kern van onze cellen en kan worden veranderd. Dit heet genetische manipulatie. Er kan aan het erfelijk materiaal worden 'gesleuteld'of er kan een stukje bij gedaan. Dit nieuwe stukje komt van een ander dier, dat niet van dezelfde soort hoeft te zijn.

genetische manipulatie is dus eigenschappen veranderen door met de genen te knutselen...
lijkt me een wezenlijk verschil met uit een reageerbuisje fokken (hiermee bedoel ik niet dat ik rassen doorfokken wél goed vind!! )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:05

Nee, genetische manipulatie kan ook in vivo. Of je een bewuste verandering in de genen aanbrengt of een willekeurige mutatie in leven houdt blijft in mijn ogen hetzelfde.

Het kruisen van twee soorten mais om een vruchtbaarder en meer tegen ongedierte en schimmels resistent ras te krijgen is ook genetische manipulatie. Het inbrengen van een gen voor insuline in bacterien is dan weer de volgende stap.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:09

Ik kan me er wel in vinden, de prijs is belachelijk maar zal vast wel na verloop van tijd aangepast worden, zoals met bijna alles.

Ik maak veel mensen mee die graag een kat zouden willen hebben maar niet kunnen wegens een allergie....zodra dit iets betaalbaarder zou zijn zou het naar mijn idee wel een uitkomst kunnen bieden voor veel van die mensen die wel dolgraag een huisdier willen.

Ben ook wel wat bang dat voor die prijs sommige mensen het alleen als pronkstuk kopen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:39

Cassidy schreef:
Nee, genetische manipulatie kan ook in vivo.

maar dat is hier niet het geval Knipoog ze hebben nl een gen geblokkeerd en dat kan niet door door te fokken voor zover ik weet

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:38

om over te janken!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:52

Brad pitt heeft zo'n kat in huis, vertelde jennifer aniston ooit in een interview, omdat hij eigenlijk allergisch is maar zij graag een kat wlde

zo zijn er ook die helemaal kale katten, dat is weer een ander ras toch Verward maar ja die vindt ik er eng uitzien

verder vind ik het te belachelijk voor woorden als deze katten idd zijn gefokt als speeltje voor kinderen 'omdat ze niks terug doen'

ik trok vroeger onze kat perongeluk aan zn staart, wilde gaan staan en vond de kat dr staart een handig hulpmiddel Clown heb er nog een litteken van in mn hand staan, maar reken maar dat ik wat van heb geleerd

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:06

Renske, 'deze katten' hebben betrekking op Ragdolls (die verder niets met de allergie-vrije katten te maken hebben) en dat verhaal is zo wie zo niet waar.