De pit-bull

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:54

RodeoGirl"]
Wat een mooi filmpje... Ben er idd ook even stil van..

[/quote]

Ik ook.... Vooral van de tweede rij foto's. Je ziet vaak op Animal Planet en dan bij New York Animal Police dat ze veel plaatsen waar hondengevechten worden gehouden vinden en ook die arme honden zelf....

[quote="RodeoGirl schreef:
Ik wou hem na die 2 foto's ook wegklikken Desiree.. Je moet hem nog even doorkijken dan zie je de mooie foto's.. Lachen ..Van kleine kinderen die bij Pitbulls slapen enzo.. Lachen

Daar hield ik me hart anders vast bij die foto's, dat doe ik ook als je z'n foto van bijvoorbeeld een Golden retriever hebt en een baby die er tegen aan slaapt. Het blijven toch honden.... Z'n klein kruipend babytje staat namelijk een stuk lager voor die hond in de rang dan die hond zelf, althans dat denkt die hond. Met alle gevolgen van dien.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:56

Ik sluit me bij Desiree aan,
Pit's zijn decennia lang geselecteerd op agressiviteit en dat maakt ze minder (on-) geschikt als huishond, zeker als je nagaat wat voor schade die kaken kunnen aanrichten.
En tuurlijk kunnen het leuke gezinshonden zijn, maar durf jij voor een Pit in te staan wanneer het kleine buurmeisje toeallig langskomt en struikelt? Honden moet je natuurlijk nooit alleen met kinderen laten, maar in zo'n geval ben je ALTIJD te laat.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:04

Jeetje sommige foto's Huilen
Dat is toch niet normaal meer
Een vriend van mij heeft ook zo'n hond echt een schat van een beest. Er zit nog niet eens een vliegje kwaad in!

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:30

Sjuimpje schreef:
Ik sluit me bij Desiree aan,
Pit's zijn decennia lang geselecteerd op agressiviteit en dat maakt ze minder (on-) geschikt als huishond, zeker als je nagaat wat voor schade die kaken kunnen aanrichten.
En tuurlijk kunnen het leuke gezinshonden zijn, maar durf jij voor een Pit in te staan wanneer het kleine buurmeisje toeallig langskomt en struikelt? Honden moet je natuurlijk nooit alleen met kinderen laten, maar in zo'n geval ben je ALTIJD te laat.

Dat is nou net de bedoeling geweest van voornamelijk de media. Voer een hetze tegen een bepaald hondenras waardoor veel mensen jouw mening erop nahouden.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:58

Jammer dat veel mensen er blind voor zijn dat een pitbull echt gevaarlijker kan zijn dan een andere hond. Dat fokverbod is er echt niet om mensen te pesten hoor... De kans dat zo'n hond een kronkel in z'n kop heeft is groter dan bij veel andere rassen en als ze je dan opeens pakken (ja ook de lieve pitbull kan omslaan, net als bij de eerder aangehaald rode cocker), pakken ze je ook harder dan een jack russel of een golden.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:22

kon niet verder kijken vanwege de tranen die maar bleven komen.....heb zelf twee staffords, en wordt regelmatig aangesproken door mensen die vragen of dat nou pitbulls zijn...........dat zijn het dus niet, maar wel een van de rassen waar de pit uit voort is gekomen. geen enkel ras is van nature vals.....het is juist de mens die het slechte in een dier naar boven weet te halen. en dat geld niet alleen voor honden, maar ook voor katten en zelfs voor paarden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:00

Ik woon in Assen, daar zijn nog niet zo lang geleden een aantal ingenomen. In het krantenartikel vertelde een vrouw (eigenaar van of een stafford of pitbul,weet het niet meer precies) dat De Golden retriever boven aan in de lijst staat met bijtgedrag (er moet dus een 1 of ander lijst van zijn) Dat is, vind ik logisch aangezien een Golden retriever een populaire hond is. Hoe meer goldens hoe meer bijtgedrag je ook hebt.
Ik heb het filmpje niet bekeken, het is spijtig maar misschien is het wel het beste om een fokverbod te hebben op die honden. Dat vind ik hetzelfde met bijv. een valse herder of wat voor ras dan ook.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:15

MISTRAL94 schreef:
Ik woon in Assen, daar zijn nog niet zo lang geleden een aantal ingenomen. In het krantenartikel vertelde een vrouw (eigenaar van of een stafford of pitbul,weet het niet meer precies) dat De Golden retriever boven aan in de lijst staat met bijtgedrag (er moet dus een 1 of ander lijst van zijn) Dat is, vind ik logisch aangezien een Golden retriever een populaire hond is. Hoe meer goldens hoe meer bijtgedrag je ook hebt.
Ik heb het filmpje niet bekeken, het is spijtig maar misschien is het wel het beste om een fokverbod te hebben op die honden. Dat vind ik hetzelfde met bijv. een valse herder of wat voor ras dan ook
.

Door de populariteit van de Goldens worden ze doorgefokt en krijg je dus honden met een ongewenst gedrag. De lijst wordt in verhouding gemaakt, dus niet dat waar de meeste honden van zijn, dat die automatisch op 1 staan.

Dus als er 1 valse poedel is, moet het hele ras maar uitsterven?

De pitbull heeft een enorme bijtkracht, maar met een goede opvoeding is het een lieve hond. Als de pitbull uitsterft nemen de 'eikels' wel een ander soort hond (Dogo's, Rotweilers etc) om te verknallen, heeft dus geen enkel nut om het ras te laten uitsterven.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:36

woofie schreef:
geen enkel ras is van nature vals.....het is juist de mens die het slechte in een dier naar boven weet te halen. en dat geld niet alleen voor honden, maar ook voor katten en zelfs voor paarden!

Je kan wel degelijk een ras creëren wat vals is door op valse karakters te selecteren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:38

Ik zeg niet dat dan gelijk het HELE ras maar uit moet sterven (zie jij dat ergens staan?). Maar op de betreffende hond, moeten ze een fokverbod zetten. Dus als er bijtincidenten zijn geweest, daar een fokverbod op zetten. Mijn buren hebben bijv. een herder, die ze van pup af aan, al hebben. Die hond is dus heel erg aggresief. Als die los loopt en hij krijgt een andere hond in de gaten. Dan ben je mooi de klos. Op die hond, mogen ze wat mij betreft een fokverbod zetten. Hij grijpt niet alleen andere honden, ook mensen. Ik vind ook dat ze mensen moeten selecteren om honden aan te mogen schaffen ( om te voorkomen dat verkeerde mensen zulke rassen in handen krijgen). Dat ze dan op zoek gaan, naar andere rassen om die te verzieken klopt dat gebeurd dan. Maar goed ze zijn dan ook al zo lang bezig, om dat fokverbod te krijgen op die honden. Ze zullen het nu wel door gaan zetten.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:38

Craignethan schreef:
Door de populariteit van de Goldens worden ze doorgefokt en krijg je dus honden met een ongewenst gedrag. De lijst wordt in verhouding gemaakt, dus niet dat waar de meeste honden van zijn, dat die automatisch op 1 staan.

Dus als er 1 valse poedel is, moet het hele ras maar uitsterven?

De pitbull heeft een enorme bijtkracht, maar met een goede opvoeding is het een lieve hond. Als de pitbull uitsterft nemen de 'eikels' wel een ander soort hond (Dogo's, Rotweilers etc) om te verknallen, heeft dus geen enkel nut om het ras te laten uitsterven.

helemaal mee eens!

de dierenwinkel naast de winkel van mn ouders hebben een mechelse herder. Veel mensen hebben daar een beeld van als enge bijt hond en lopen er liever met een grote boog omheen. Maar zulke bijthonden worden niet geboren....wel gemaakt

erg mooi filmpje btw, kijk wel s naar animal planet daar heb je vaak van die programma s dat ze die mensen die thuis honden of hanen gevechten houden oppakken. Vind ik altijd wel interesant om te kijken.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:43

@Mistral94 Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Een hond die willekeurig alles bijt mogen ze van mij afmaken, niet eens een fokverbod, maar afmaken.

Op de pitbull zit trouwens al een paar jaar een fokverbod, alle pitbulls moeten geregistreerd en gesteriliseerd zijn. Maar het is vrij gemakkelijk om ze uit het buitenland te halen of je eigen pitbullkruising te maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:48

Craignethan schreef:
@Mistral94 Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Een hond die willekeurig alles bijt mogen ze van mij afmaken, niet eens een fokverbod, maar afmaken.

Op de pitbull zit trouwens al een paar jaar een fokverbod, alle pitbulls moeten geregistreerd en gesteriliseerd zijn. Maar het is vrij gemakkelijk om ze uit het buitenland te halen of je eigen pitbullkruising te maken.

Geeft niet, ja wat mij betreft mogen ze die hond ook opruimen (klinkt wel heel hard) maar dan loop ik iig weer een stuk rustiger met mijn eigen honden. Aangezien onze reu, al een keer gegrepen is en hij mij ook al bijna een keer te pakken heeft gehad. Ik denk met mij, de andere buren ook (hij heeft zo'n beetje alle honden bij ons uit de buurt, al een keer te pakken gehad) Alleen die mensen, zijn waarschijnlijk dus wel stapel op die hond. Ja die uit Assen (waar ik het net over had) waren, meende ik wel zonder papier. Ze hebben een aantal laten onderduiken, in Belgie ed. Vraag me af of ze daar nog steeds zitten die honden. Het is een tijdje vrij veel in het nieuws geweest bij ons, nu hoor je er eigenlijk niks meer over.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:52

De Pitbull is gefokt als vechthond. Geen fijne gezinshond, want druk je op de verkeerde 'knopjes' dan is hij dodelijk.

Ik heb een Jack Russel Terriër. Ook een fel beestje en niet zo dol op kindertjes. Maar mocht ie het ooit in zijn hoofd halen om mijn kind te grijpen heb ik iig de kracht om hem eraf te trappen. Bij een pitbull lukt me dat zeker niet.

Craignethan; Waarom zou je ze uit het buitenland halen als je hier het risico loopt dat ze in beslag worden genomen? Of begrijp ik je verkeerd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:53

lies schreef:
De Pitbull is gefokt als vechthond. Geen fijne gezinshond, want druk je op de verkeerde 'knopjes' dan is hij dodelijk.

Ik heb een Jack Russel Terriër. Ook een fel beestje en niet zo dol op kindertjes. Maar mocht ie het ooit in zijn hoofd halen om mijn kind te grijpen heb ik iig de kracht om hem eraf te trappen. Bij een pitbull lukt me dat zeker niet.

Craignethan; Waarom zou je ze uit het buitenland halen als je hier het risico loopt dat ze in beslag worden genomen? Of begrijp ik je verkeerd?

Nee ze bedoeld, dat je ze heel makkelijk uit het buitenland kan halen. Ook als is dat fokverbod hier.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:56

Als die mensen zo gek zijn van hun hond moeten ze er voor zorgen dat hij niet kan loslopen, dan heeft ook niemand er last van.

Je loopt maar een klein risico dat ze in beslag worden genomen en dat risico weegt niet op tegen het hebben van een pitbull (ik heb het nu even over het verkeerde slag volk). Illegaal fokken met de pitbull levert een hoop geld op. Mensen die het gewoon een prachtige hond vinden zullen er voor zorgen dat het beestje gesteriliseerd en geregistreerd is.

Officieel mogen ze in dierenasiels pitbulls niet eens meer plaatsen, meestal gaan ze dan naar een goed adres, mensen die weten wat voor honden het zijn als kruising boxers.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:26

Guinevere schreef:
Ik ben niet overtuigd.

De statistieken zeggen dat pitbulls voor de meeste dodelijke bijten zorgen. Dat andere rassen vaker bijten heeft volgens mij meer te maken met het feit dat dat populaire rassen zijn.

Ik ben het met Guinevere eens!

Ik heb eens een Pitbull gekend, die wél in de juiste handen was gekomen. De eigenaresse had hem netjes opgevoed en niks geen "vechtersbaas" van hem gemaakt.
Hij was van de zus van een vriendin van mij en zij kwam vaker met de hond bij mijn vriendin op bezoek.
Onze kinderen waren in die tijd nog klein (een jaar of 2) en als zij met de hond kwam en ik was op bezoek, ging ik altijd naar huis, gewoonweg omdat ik nooit een prettig gevoel had bij die hond Scheve mond .
Totdat er een dag kwam, dat A. (de zus) zonder hond op bezoek kwam...
Ze had hem in laten slapen, omdat hij een buurman op de gallerij "zomaar" had gepakt en vanaf dat ogenblik ook onbetrouwbaar naar andere mensen was geworden.
Tuurlijk weet ik ook wel dat niet iedere Pitbull een "killer-maschine" is Knipoog . Maar het is wel een hond die een lage bijt-drempel heeft Scheve mond ...

De foto´s van de honden die er zo erg aan toe zijn, zijn natuurlijk doodzielig Verdrietig , maar dat had ik ook gevonden als het poedels, cockers, mopshonden, konijntjes, katten of aapjes waren geweest Scheve mond ...

Net als Annelou, hield ik ook mijn hart vast bij de foto´s waarop kleine kindjes lekker tegen de hond aanliggen. IMO onverantwoord en levensgevaarlijk... (Dit geldt trouwens voor alle rassen, waarbij ik de menig van Lies deel: als een kleine hond -Westi, JR, dwergpoedel, oid- een kind pakt, is de kans groter dat ik hem van het kind weg kan krijgen, dan dat ik het bij een grote hond -Pitbull, herder, Rottweiler, oid- voor elkaar krijg!)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:49

Sterre schreef:
Net als Annelou, hield ik ook mijn hart vast bij de foto´s waarop kleine kindjes lekker tegen de hond aanliggen. IMO onverantwoord en levensgevaarlijk... (Dit geldt trouwens voor alle rassen, waarbij ik de menig van Lies deel: als een kleine hond -Westi, JR, dwergpoedel, oid- een kind pakt, is de kans groter dat ik hem van het kind weg kan krijgen, dan dat ik het bij een grote hond -Pitbull, herder, Rottweiler, oid- voor elkaar krijg!)

Dus we krijgen zo een fokverbod voor alle grote hondenrassen Verward

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 01:12

Dat heb ik niet gezegd Knipoog . Ik zou alleen m´n kind niet tegen de hond laten aanliggen !

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 03:06

Sterre schreef:
Ik zou alleen m´n kind niet tegen de hond laten aanliggen !
Ik ook niet ... het gebeurt wel eens dat de hond jaloers wordt en dan het kind grijpt. Of misschien wil hij alleen maar spelen, maar je moet er toch niet aan denken. Scheve mond

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:02

toch zie ik ook hier weer veel vooroordelen voorbij komen.....
"selecteren op valse karakters" ( geen enkel dier heeft van nature een vals karakter)
"op de verkeerde knopjes drukken" (welk knopje dan? )
"lage bijtdrempel" (hoezo?)
ik blijf erbij dat geen enkel dier van nature vals is, het zijn juist de eigenaren die het karakter van hun huisdier maken en breken......
stel je vader is een zware crimineel.......dat betekend dan toch niet automatisch dat jij als kind van zo'n vader ook moordend en stelend door het leven gaat Verward natuurlijk kun je bij de fok selectie's maken....maar dan vooral op uiterlijk en niet op karakter.
het is juist de opvoeding die bepaald hoe het gedrag zich ontwikkeld!
en helaas is het zo dat dit soort honden vanwege hun "stoere" uiterlijk nogal in de smaak vallen bij bepaalde type's

maar om nog even op die knop terug te komen.....kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?? mijn honden hebben allebei namelijk een dubbele rij knopjes op hun buik.......stel dat ik perongeluk tijdens het aaien op het verkeerde knopje druk Bloos

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:08

Ik zei al; de Pitbull is gefokt als vechthond. Dat zou toch genoeg moeten zeggen nietwaar?
Je kan er grapjes over maken, maar wat ik bedoel met die 'knopjes' is dat ie agressief kan reageren op dingen waar je helemaal niet bij nadenkt. Het is gewoon geen gezinshond.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:13

Mijn buurman heeft 3 Engelse Staffords, met stamboom.
Best leuke honden, goed opgevoed en zo....
Toch moet ik niet met mijn honden buiten lopen, want als de Staffords dan loslopen, verscheuren ze mijn honden.
Bij andere honden zijn ze niet te vertrouwen.
Niet omdat de buurman dat erin gebracht heeft, want daar ken ik hem te goed voor.
Het is de aard van het beestje.
Moet je daar dan blij mee zijn?
Gelukkig zijn deze vor zover ik weet wel kindvriendelijk, maar door deze, en meer ervaringen bij mij in de buurt, moet ik niks van Staffords hebben.
Mijn andere buurman had een pitbull, was hij heel trots op. Was verboden, maar dat maakte haar alleen maar aantrekkelijker voor hem.
Was een erg lief hondje, maar tijdens een gewoon vriendelijk spelletje met Festa, beet ze wel een stuk uit dr schouder.
Fijne hond he?
Ik heb het er dus absoluut niet op, ik vertrouw ze voor geen meter.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:16

Een ex van mij had er 2,een reu en een teefje,twee lievere honden kon je niet hebben.ik had toen een boxer een een doberman[allebei vrouwtjes],en die boxer was net zo gevaarlijk,zij hebben bijna dezelfde kaken als een pit en als een boxer eenmaal vast heeft dan laten ze ook niet meer los,dat heb ik meerdere keren meegemaakt.
Wij hebben thuis altijd boxers gehad omdat mijn tante ze al 30 jaar op internationaal niveau fokt,maar daar zaten ook zat killers bij zoals je bij ieder ras heb,ook bij de dobers.

Jack russels zijn ook niet te vertrouwen,ik heb een keer een jack een duitse herder zien vermoorden,die but jack hing in zijn strot en kreeg een slagaderlijke bloeding.

Bij ieder ras heb je uitzonderingen,en ieder ras kan je vals en vechtlustig krijgen.
Mijn hond loopt overal los[doberman reu]en vecht niet omdat hij dat niet mag van mij,hij mag alleen maar bijten als ik dat vraag aan hem.

Ze moeten dus niet de rassen aan gaan pakken maar die patsers die ze kopen,de met gouden kettingen behangen lefgozers die in een auto rijden die gefinancierd is door drugs of wat ever.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:19

Denk dat ik nu bijna heel bokt over me heen krijg, maar dit doet me erg denken aan de allochtonen/autochtonen verhouding denken. Allochtoon steelt wat, vermoord iemand, misbruikt vrouwen, en de autochtonen zeggen da ''het aan hun cultuur ligt''. ''Ze zijn het gewend om vrouwen als mindere te behandelen, ze zijn het gewend om hun eigen mening door te drijven''.

En dan is er een groep die zegt dat dat discriminatie is, niet alle allochtonen zijn zo. 1 rotte appel in de mand verpest het voor ze allemaal. En toch blijven mensen bij hun standpunt dat alle allochtonen zo zijn.

Verder ben ik het met woofie eens, er worden teveel vooroordelen gebruikt om te zorgen dat de pittbull een slechte naam krijgt. Kan genoeg pitbulls, en heb nog nooit problemen met ze gehad....