Wat doen met deze diertjes...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:15

Wilde ratten zijn weldegelijk tam te maken! Een vriendin van me heeft er 3 en die zitten altijd bijhaar, ze lopen los en het zijn net hondjes!
komen zelfs als je roept!

Proebeer ze groot te brengen met kittenmelk!! (verdunnen, dat wel!)
en heel goed warm houden!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:59

Leg ze onder een warmtelamp. Volgens mij is dta het enige wat je op het moment kunt doen. Beter nog is de dierenarts bellen morgen, die weten er vast wel raad mee.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:59

Ik zou ze ook gewoon met ether in laten slapen. Heb ik zelf ook een keer gedaan met mijn moeder met een kuikentje van ons wat niet goed was (miste een een pootje, oogjes, een vleugeltje en had geen snaveltje). Gewoon in een bakje, watten in ether drenken, beestjes erbij, afdekken en ze slapen gewoon in. Je kunt ze hoogstwaarschijnlijk toch niet in leven houden zonder moeder.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 01:56

Ik vrees dat ik het deze keer vreselijk met Billy eens ben Nagelbijten / Gniffelen
De methode zou nog een punt van discussie kunnen zijn, maar het lijkt me vrij viendelijk.
Even testen of de muizenval nog goed werkt is wellicht zelfs een diervriendelijker optie dan te proberen om ze in leven te houden.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:18

Waarschijnlijk zijn ze nu al dood, maar dit zijn volgens mij kleine spitsmuisjes, te zien aan het vrij spitse neusje, dat bij jonge ratten vaak wat stomper is. Spitsmuisjes leven ook vaak bij mesthopen.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:01

srry dat ik dit even melden ga, maar ik vind het maar dom als je dieren laat sterven in de vriesen, het zijn tog ook levende wezens sjonge, ik noem dat nou echt geen hart voor dieren, en ze kunnen best tam worden lukt dat niet laat je ze tog weer vrij als het beter met ze gaat. jah sorry maar ik leg jou tog ook niet in de vriezer als je op sterven ligt ofzow is niet bod bedoelt maar vind het heel rare gedachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:08

Wat een schatjes zeg. Lovers

Je mag ze zo bij mij brengen hoor, maar ik denk dat het een beetje te ver weg is? Stel dat je hier nog in de buurt komt, mijn deur staat altijd open voor zulke beestjes. Lachen

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:11

Romeo_haffie"]
srry dat ik dit even melden ga, maar ik vind het maar dom als je dieren laat sterven in de vriesen, het zijn tog ook levende wezens sjonge, ik noem dat nou echt geen hart voor dieren, en ze kunnen best tam worden lukt dat niet laat je ze tog weer vrij als het beter met ze gaat. jah sorry maar ik leg jou tog ook niet in de vriezer als je op sterven ligt ofzow is niet bod bedoelt maar vind het heel rare gedachten
[/quote]

Het klinkt misschien heel naar, maar het schijnt dat de bevriezingsdood de meest 'vriendelijke' dood is...

[quote="Coby schreef:
Ik zou ze op de manier van Billy laten inslapen of toch gewoon in een emmer met water doen en daarop een schaal (zodat ze niet adem kunnen halen).

En de verdrinkingsdood is een van de ergste manieren om te sterven. Doe dit die beestjes niet aan zeg. In de vriezer en ether is nog het meest diervriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 14-10-04 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:12

na en toch zou ik het nie over me hart kunnen krijgen[url][/url]

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:22

Dat is wat anders dan dat ik geen hart voor dieren heb.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:32

Romeo_haffie"]
[/quote]

[quote="editor schreef:
Sorry dat ik dit even melden ga, maar ik vind het maar dom als je dieren laat sterven in de vriezer, het zijn toch ook levende wezens. Sjonge, ik noem dat nou echt geen hart voor dieren, en ze kunnen best tam worden lukt dat niet laat je ze toch weer vrij als het beter met ze gaat. Ja sorry maar ik leg jou toch ook niet in de vriezer als je op sterven ligt ofzo is niet bot bedoelt maar vind het een heel rare gedachte

Zou je in het vervolg alsjeblieft leesbaar Nederlands willen typen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:48

Ik zou een kat roepen of zelf een schep pakken en een klap geven.
Of nee, ik had ze heel niet uit de mesthoop gered

Sorry maar wilde ratten of muizen ga ik niet vertroetelen
Als je weet hoeveel overlast die dieren veroorzaken dan kan je er maar beter nu iets aan doen dan straks als ze voor veel nakomelingen hebben gezorgd...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:03

Als TS hier een topic plaatst over wat ze met de muisjes/ratjes/wathever kan doen, denk ik niet dat ze graag verschillende middelen zou wilen horen hoe ze die beestjes aan het einde van hun leven zou kunnen brengen. Anders had ze ze sowieso al bevroren/verdronken, denk ik. Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat hier een grote discussie komt

Je zou inderdaad eens kunnen kijken in het telefoonboek of er in jouw buurt een knaagdierenopvang is. En anders dierenarts even bellen, die weet misschien meer tips? Iniedergeval veel succes en plezier met de ratjes Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:08

Gunufje, hoe vind jij het als muizen je dekens aanvreten of ratten je voer opvreten?
Dat wil je echt niet op stal hebben. Toen ik klein was wilde ik ook alles redden, maar ik werd wel met 2 benen op de grond gezet: ratten en muizen is ongedierte, dat moet je niet redden, dat moet je verdelgen. Sneu, maar zo is het nou eenmaal.
Als het huisdieren waren geweest, had ik er ook alles aan willen doen om ze te redden, maar ongedierte is alleen maar schadelijk. Zo simpel is dat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:10

als je deze jonge diertjes vermoord wil dat echt niet zeggen dat je dan minder ratten of muizen in je zadelkamer hebt hoor die blijven toch wel komen. Als ze niet al dood zijn en je weet nog steeds niet wat je er mee moet zou ik bij de dierenarts langs gaan en vragen wat je er mee moet doen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:16

Maar je bent wel het nageslacht van dit spul kwijt, en geloof me: Op jaarbasis zijn dat heeeel veeel muizen of ratten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:17

die ben je zoiezo toch al kwijt want neem aan dat als ze het over leven je ze niet terug zet in de zadel kamer of uberhaupt op de stal zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:46

Billy, ik denk dat jouw mening nu wel duidelijk is.

Hoe gaat het nu met de beestjes?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:51

Breitling schreef:
als je deze jonge diertjes vermoord wil dat echt niet zeggen dat je dan minder ratten of muizen in je zadelkamer hebt hoor die blijven toch wel komen. Als ze niet al dood zijn en je weet nog steeds niet wat je er mee moet zou ik bij de dierenarts langs gaan en vragen wat je er mee moet doen

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Probeer het idd eens met verdunde warme kittenmelk! Zoals eerder gezegt! Een warmte lamp is natuurlijk heel fijn, maar een paar warme kruiken doen ook wonderen.

Ik probeer zelf ook altijd alles te redden Haha!

Maar.. als ze niet drinken, zou ik ze bedwelmen met ether, dit is nog vriendelijker als in de vriezer. Daar merken ze echt helemaal niets van!

(vroeger gebruikte ze dat spul om dieren onder narcose te krijgen. Dan gebruikten ze er niet zo veel van natuurlijk, anders zo het dier in zijn slaap doodgaan, dat bewijst maar weer dat ether het allerdiervriendelijkst is )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:51

het is nobel om dergelijke diertjes te willen redden
maar de kans dat ze het halen is gewoon erg klein
beste opties om ze te redden
is kittenmelk voor moederloze kittens
en warm houden en hopen dat ze mak worden

als je ze niet wilt/kunt redden
dan is het enkeltje DA, vriezer of een andere oplossing
vriezer klinkt naar , valt mee
ze raken onderkoeld en slapen in , ze zijn ook heel snel weg in de vriezer
hoe weet ik dat ?
ik heb gefokt voor vrienden met slangen , ja ik ben een verschrikkelijke dierenbeul Rolleyes

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:03

Hele kleine kans dat ze overleven! Zeker een warmtelamp bij hangen! Als ze 1/2 dag(en) zijn kan je zien als ze gedronken hebben omdat hun huid nog wat doorzichtig is en je daardoor de maag met melk kan zien. Zeker geen gewone melk geven! Daarvoor kan je kittenmelk gebruiken die op lichaamstemperatuur gebracht dient te worden. Het toedienen gebeurd door middel van een druppelteller of spuitje zonder naald terwijl je het ritten in de palm van je hand houd. Een paar druppels per kleintje is in het begin al voldoende. Voorzichtig te werk gaan want een ritten dat teveel ineens naar binnen krijgt kan verstikken doordat een gedeelte van de melk in z'n longetjes terechtkomt. Na het voeren is het heel belangrijk om met een natgemaakte vinger het buikje net boven de anaalstreek zachtjes te masseren. Normaal likt de moeder hen na het eten op die plaats ter ontlasting van de uitwerpselen, de handeling met de natte vinger zal tot hetzelfde resultaat leiden, een zeer jong ritten kan namelijk nog niet zichzelf ontlasten wat tot ernstige problemen kan leiden. Maar toch een kleine kans dat ze overleven de eerste melk dat ze normaal krijgen is heel belangrijk voor ze! Als je dit niet wilt/kan
niet in de diepvriezer zetten! Gewoon naar de DA gaan en de situatie uitleggen dat is veel diervriendelijker dan ze te laten: verdrinken, bevriezen, laten uithongeren enz...

Veel succes!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:06

ben benieuwd of de diertjes ondertussen nog leven.....

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:07

Oja ik schat deze diertjes (denk ook dat het spitsmuisjes zijn) 3-4-5 dagen??

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:46

Ukster schreef:
maar als je ze naar de dierenarts brengt, maaktie ze gewoon dood Knipoog
want overlevingskans hebben ze niet echt zonder moeder. ze horen vaak gezoogd te worden

Gewoon naar de DA gaan en zeggen dat je het alsnog alles op alles zet om te PROBEREN dat ze het overleven. Uitzetten zit er dan misschien niet meer in, omdat ze dan gewend zijn aan mensen enzo. Dus je moet een keus maken: of je zet alles op alles en zet ze later uit... Of je laat ze inslapen bij de DA... Of je laat ze nu door de kou en honger (etc.) sterven (:n)...
Laatst bijgewerkt door Relliej op 14-10-04 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:47

vraag me af of ts nog reageerd