*SPOED*wie helpt een greyhound?voor donderdag!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:50

En weet je al iets meer van degene die je gePBt had?

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:38

Wij hebben al een hond dus helaas... maar veel succes met verder zoeken... Scheve mond

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:15

gelukkig heeft deze schat een baasje!!!
het beestje heeft een warme mand gevonden gelukkig!

en mensen:hij was NIET van mij...
als een beestje al 10 bazen heeft gehad,in 9 jaar,waarvan de eerste 2 in spanje,dan is het toch niet meer fijn voor zo'n beestje om naar een asiel te gaan?
maar goed,het is,dank zij enorme inzet van els,weer gelukt een "hopeloos"dier te plaatsen.(els zit al bij de stichting greyhounds in nood,kijk maar een keer bij de geplaatste honden:lisa)

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:17

even een offtopic reactie naar al die zeuren hier, er zijn wel degelijk veel asielen die hinden vanaf een bepaalde leeftijd zowieso laten inslapen of wanneer ze denken dat hij tohc niet snel geplaatst wordt, + een greyhound in die situatie is meestal al redelijk bang en ik dnek niet dat een asiel dan erg goed is voor zijn gemoedstoestand dus ik snap heel erg goed dat de TS een plekje wil zoeken ipv het asiel.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:28

Wat fijn dat het gelukt is.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:34

nou, fijn dat je het dier hebt kunnen helpen!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:43

Ik werk als vrijwilliger in een asiel en ik vind dat de honden het er best goed hebben. Ze worden niet afgemaakt omdat ze mankementjes hebben of niet met andere honden kunnen. Zelfs voor de moeilijkste honden wordt nog een nieuw baasje gevonden. Dus ik vind hem naar asiel brengen een betere oplossing dan laten inslapen.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:38

[quote="timilon"]

en mensen:hij was NIET van mij...
als een beestje al 10 bazen heeft gehad,in 9 jaar,waarvan de eerste 2 in spanje,dan is het toch niet meer fijn voor zo'n beestje om naar een asiel te gaan?
quote]
Super dat er een baasje is gevonden!!
Maar toch wil ik nog even op het bovenstaande ingaan. Het is voor geen enkele hond "fijn" om naar het asiel te moeten gaan. Ik heb mijn hond gekregen als puppy van 10 weken, en ik ben zijn 5e baasje. Dat is ook niet normaal te noemen. Maar het aantal baasjes maakt IMO niet uit of het voor een hond wel of niet fijn is om naar een asiel te gaan. Een hond kiest daar niet voor, dat doen de baasjes

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:59

harlekijn schreef:
Als een hond in het asiel wordt geplaats doen ze altijd proeven met hem zoals is hij geschikt bij kinderen of kan die bij andere honden,vindt die katten lief of juist weer niet.Maar de belangrijkste proef die ze doen is kijken als de hond is aan het eten en of ze er bij kunnen en als die zijn bak verdedigt door te brommen en te bijten dan worden deze honden meestal afgemaakt omdat die dan toch geen kans maken op een nieuw tehuis.

Onzin, ik loop stage bij een asiel, nix van waar...

Lekker dat je wat voor 'm gevonden heb joh!! Goede daad! OK dan!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:02

@maaike: de hond kiest er idd niet zelf voor maar ik had even het beeld geschetst wat betreft deze hond.... geen enkele hond kiest voor het asiel, dat doen idd de baasjes.
ik zoek liever een particulier adres dan een asiel.