SPOED, honden muizengif gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 19:24

Tja, ik moet de slijmvliezen in de gaten houden, zodra die bleek worden moet ik gelijk bellen (kan binnen een paar uur, kan binnen een paar dagen, afhankelijk van wat ze binnen hebben gekregen) want dan moeten ze gelijk naar utrecht voor bloedtransfusies Scheve mond
De assistente die ik aan de lijn had ging het navragen, dus ik neem aan dat ze het aan een DA heeft gevraagd.
Mogelijk niet de DA geweest die ik zelf altijd heb, dat is een supervent, maar we hebben hier al een keer problemen gehad met een kat, een andere DA.....
Kan helaas niks anders doen dan duimen, en een andere dierenkliniek zoeken.

Heb gelijk af het gif verwijdert. We dachten dat we het op plaatsen hadden staan waar de honden niet bijkonden, maar dit hadden ze ook achter een kast vandaan gevist.
Weet ook niet of het al open was en of er al muizen van hadden gegeten.
Er hoort 50gr in zo'n zakje te zitten, en toen we het wogen zat er nog 22 gr in

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:56

Hoi,

Je moet wel naar de dierenarts gaan omdat de zooi antistollingsmiddelen bevatten en dus inwendige bloedingen gaat veroorzaken, je kunt vitamine k laten spuiten om het stollen te bevorderen, de bloedingen zie je vaak het eerst aan de oorschelpen waar blauwe plekjes ontstaan, ze kunnen na een week nog doodgaan want het is een langzaamwerkend en zeer dieronvriendelijk product, snap niet dat dat nog in de handel mag zijn
Voor zeer deskundig advies bel je het toxiologisch centrum in Bilthoven, die hebben vast raad.
Niet wachten want je hond kan er echt aan doodgaan.
Succes Lisa
Laatst bijgewerkt door lisa_pluisje op 07-10-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:58

P.s als de slijmvliezen bleek worden ben je dus te laat.
Anders PB mij maar dan help ik je telefonisch.
Groetjes Lisa

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:02

Lisa, zoals je ziet ben ik al bij de DA geweest.

Ze tonen nog steeds niet ziek, zodra ik (toepasselijk) roep "muisjes!" valt penny gelijk dr flos aan en rocky gaat zoeken.

De werkzame stof is trouwens: difenacum

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:25

stef schreef:
je leest niet.

Hoi Stef,
Ten eerste duim ik met je mee, in de hoop dat alles goed met ze komt.
Ten tweede had ik wel gelezen, alleen snapte ik niet hoe er door de assistente gezegt kon worden "wacht maar tot het spreek uur mocht het niet erger lijken".
Dat bedoelde ik niet met betrekking tot jou hoor, maar tot de DA. Je had geen vervoer, maar dit leek me ernstig genoeg dat de DA of assistentie had kunen zeggen "We zijn binnen 10 minuten bij u!" (Zo zou mijn DA gereageert hebben).
Maar goed, ik las ook al dat ze dat nooit hadden mogen zeggen.
Nogmaals héél véél sterkte de komende tijd!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 21:28

heb inmiddels op de site van de fabrikant gekeken en hier wordt eigenlijk alleen over gevaar gesproken bij herhadelijke inname (staat ook dat de muizen meerdere dagen van het gif moeten eten)
Krijg dus weer hoop (zeker ook als ik naar mijn honden kijk) dat het allemaal mee gaat vallen

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:37

stef schreef:
heb inmiddels op de site van de fabrikant gekeken en hier wordt eigenlijk alleen over gevaar gesproken bij herhadelijke inname (staat ook dat de muizen meerdere dagen van het gif moeten eten)
Krijg dus weer hoop (zeker ook als ik naar mijn honden kijk) dat het allemaal mee gaat vallen

Nou hopelijk loopt het goed af dan.
Maar ik zou de honden nog wel even goed in de gaten blijven houden en niet na 1 dag denken oooh ze leven zal wel goed gaan.

Even offtopic maar ik zie in je onderschrift een oproep om 9 oktober om 22.00 hart in actie te kijken. Wat komt er dan voor speciaals voor?

Grt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 21:46

Sharlyn schreef:
Maar ik zou de honden nog wel even goed in de gaten blijven houden en niet na 1 dag denken oooh ze leven zal wel goed gaan.

Absoluut! Mijn man neemt morgenmiddag ook vrij, zijn ze in totaal 4 uurtjes alleen....

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:29

Ik hoop voor je dat het meevalt, wel slordig van de DA assistente..

Sharlyn schreef:

Even offtopic maar ik zie in je onderschrift een oproep om 9 oktober om 22.00 hart in actie te kijken. Wat komt er dan voor speciaals voor?

Grt

Dat gaat over dit onderwerp Lachen
[VvdD] Hart in Aktie bij Wil dankzij Bokt! *FOTO'S*

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 06:41

hou ze idd komende dagen goed in de gaten. mijn hond had ook gif gegeten. (een collega had een bus los door de loods heen gestrooid) doodziek is ze er van geworden. het begong met gigantische diaree, daarna stuipen, bloedspugen. zat 3 keer per dag bij de da.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 17:50

nog steeds geen verandering, ze eten en drinken normaal, slapen normaal, spelen normaal...
Alles loopt dus denk ik met een sisser af

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:09

gelukkig!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:22

Gelukkig, wat een opluchting.
Ik blijf duimen dat het verder goed mag blijven gaan!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:25

Senna heeft een keer rattengif gegeten Haha! . Alles is wel weer goed gekomen zonder DA, ze had alles na 5 minuutjes al weer uitgekots Tong uitsteken .
Ik hoop maar dat alles weer helemaal weer goed komt, als ze weer normaal eten enzo zeker Lachen !