Heb ik nou zo'n verdraaid beeld van dierenartsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:02

tijdens de enting van me konijn vragen ze altijd of ik nog wat wil weten ofzo......en ik mag zelf spuiten....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:05

Mijn vorige da - was echt een supervent voor de paarden en de koeien - raffelde naar mijn idee ook de huisdieren af, hij heeft zich wel eens laten ontvallen dat ie eigenlijk het liefst zich toe zou leggen op paarden. De kliniek daarentegen neemt echt alle tijd, ben er ook zeer tevreden over. Ze (ook de dierenartsen zelf!) bellen me gratis terug indien nodig, ze dragen verscheidene oplossingen aan en doen hun best het zo goedkoop mogelijk te houden. Ook jagen ze absoluut niet wat betreft de dieren...

Nee, ik ben heel tevreden over 'mijn stekje'.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:15

Oh, nog een leuk punt van mijn DA bedenk ik me net.
We moesten onze hond naar de kliniek brengen voor een operatie, de hond is daar overleden, heeft hij eerst nog een keer gebeld en uitgelegd wat ze in de kliniek precies gedaan hadden én hij is later ook nog een keer langs geweest. Gewoon om een praatje te maken, nog wat uit te leggen. Leuke man

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:22

wij zaten eerst altijd bij een kliniek, waar we een hele goeie dierenarts hadden, maar later kwam er nog een dierenarts bij die helemaal niet aardig was. onze hond moest ingeslapen worden, we wouden dat de oude dierenarts dat deed, want die had onze hond heel zn leven behandeld, kwam ineens die stomme doos. en dat had ik ook met een konijn die konijnenziekte had, kwam ik daar aan, zegt ze jaah dat is een ooginfectie ik geef je wel een zalfje en ik mocht weg.
week laten krijg ik van di oude te horen dat hij die konijnenziekte heeft (myxopmotose ofsow ) die oude dierenarts was echt geweldig lief altijd.

en nu zitten we bij een andere kliniek en daar allemaal ardige dierenartsen, zit ook een hele leuke vent die heel aardig is. mijn hond is beetje bang voor vreemde mannen en hij gig eerst heel lang spelen en vertrouwen winnen en ging toen pas aan de slag

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:26

jantina schreef:
Oh, nog een leuk punt van mijn DA bedenk ik me net.
We moesten onze hond naar de kliniek brengen voor een operatie, de hond is daar overleden, heeft hij eerst nog een keer gebeld en uitgelegd wat ze in de kliniek precies gedaan hadden én hij is later ook nog een keer langs geweest. Gewoon om een praatje te maken, nog wat uit te leggen. Leuke man

Hier nog zo één Lachen Onze Persische poes klopt van binnen niet helemaal en bij de eerste serillisatie ging 't dan ook niet helemaal goed (achteraf niet alles weggehaald). Ze heeft na afloop van de 2e sterillisatie ook de eileider (nou ja... een stukje ervan, meer zat er niet in) laten zien en verteld wat en hoe ze 't gedaan hadden. Hoefden maar de helft te betalen. Tijdens de bevalling en alle ellende eromheen van dezelfde poes leefden ze zo met ons mee dat we een paar keer geen consult hoefden te betalen, mijn poes heeft ze ook al eens gratis nagekeken... Schatten zijn 't

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:29

Zulke dierenartsen moet je koesteren Knipoog
Misschien maakt het ook nog enig verschil dat ik deze dierenarts al ken sinds ik klein meisje was en 's avonds bij hem op de stoep stond met een al dode cavia Haha!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:18

Onze dierenarts is echt zoo super! Neemt ALTIJD de tijd. Vorige keer kwamen we 5 minuten voor het eind van het spreekuur, heel de wachtkamer zat vol. Je moet dan wel lang wachten, maar 10 minuten of een kwartier ben je wel binnen en er word echt geluisterd en de tijd genomen.
Laatst moesten we 3 keer in 1 week langskomen en dan zoekt hij ook dingen voor je op en je hoeft niet de volle mep te betalen. Telefonisch kan je hem ook spreken, gratis.
Hij is in loondienst en de eigenaar is ook da, maar die is wel goed, maar ook erg op geld gericht, dus we zorgen altijd dat we bij de ander gaan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 23:27

jantina schreef:
sinds ik klein meisje was en 's avonds bij hem op de stoep stond met een al dode cavia Haha!

Aaaahhhhh... hoe schattig! Haha! Ach gut Da's pas dierenliefde, Jantina!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:17

We krijgen tegenwoordig een cursusje communicatie, daar heeft het bij de oudere (vee-)artsen misschien nog wel eens aan geschort Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:40

ik heb stage gelopen bij een DA dat was wel een toffe peer... zag er een beetje uit als een verstrooide professor maar was wel heel goed en nam ook wel de tijd voor patienten Lachen dus het is nou ook mijn DA voor mijn nijntje....
de VA die wij hebben voor de paarden ben ik niet zo heel erg tevreden mee... hij wil te graag en te snel gaan werken met anti-biotica en andere medicijnen Scheve mond

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:10

Ik denk dat wij dezelfde hebben ;)
Op de kerkewijk?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:27

Onze dierenarts neemt de tijd voor het dier, egt heel rustig en niet opdringerig. Goede dierarts

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:58

10 jaar geleden is er in Heeswijk een kliniek geopend en sindsdien gaan we daar met alle dieren heen.
De dierenarts die toen onze hond heeft geopereerd, heeft laatst een tand bij mijn paard er uit gehaalt. En hij vroeg nog hoe het met mijn knijn ging.
Werken allemaal hele aardige dierenartsen, nemen er de tijd voor, leggen alles uit.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:45

Ik heb hier wel even moeten zoeken voordat ik de juiste dierenarts te pakken had, maar nu heb ik er weer één waarmee ik kan lezen en schrijven.
Hij had van één van de assistentes gehoord dat ik röntgenlaborante ben (die had ik voor MRI gehad). Ik werd uit de wachtruimte geplukt omdat hij een foto ging maken van een kat en hij dacht dat ik het wel leuk vond om even mee te kijken.
En toen mijn hond 2 weken lang bijna dagelijks aan het infuus moest, kwam hij haar in het weekend prikken terwijl hij helemaal geen dienst had.
Mijn dierenarts is voor mij echt een reden om maar niet te gaan verhuizen!!!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:08

'Mijn' dierenarts denkt iets beter te zijn dan hij is.
Ik heb namelijk een kater, en toen hij nog een kater met ballen was, gingen we er een keer mee naar de dierenarts. De dierenarts had hem toen nog nooit gezien, maar ik waarschuwde hem al dat hij erg wild kan zijn. Hij houdt niet zo van dierenartsen Knipoog
Hij haalde zijn schouders op en mompelde zoiets als 'Dat zal wel meevallen'.
Hij maakte de bovenkant van de kattenvervoerdinges (hoe noem je dat? Knipoog ) los, haalde hem er gewoon af, zonder even na te denken, en jawel... mijn kat vliegt hem aan.
Hij sprong zo ongeveer zijn jas in Bloos!
Ja sorry hoor, maar ik had hem toch echt gewaarschuwd, dan moet hij maar naar me luisteren.
Daarna heeft ie hem nog even de dubbele dosis van een verdovingsmiddel gegeven waardoor ik ongeveer een halfdode kat mee naar huis kreeg Scheve mond

Tsja... ik weet het niet hoor, ik denk niet dat iedere dierenarts zo is, maar de mijne is een beetje raar Knipoog
Nu weet hij wel wie het is dus hij zal zoiets ook niet meer doen, maar hij heeft nog steeds wel van die vage acties.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:19

Ik kom eigenlijk niet zo vaak meer bij de DA maar toen mij kat heel erg ziek was en wij er vaak heen moesten werden we goed geholpen er werd aardig met de dieren om gegaan en alles werd ook uit gelegd. Het werd zelfs een goede kennis van ons...

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:32

bij ons gaat het zeker anders.
er word ruim de tijd genomen en ze zorgen dat het beest zich op zijn gemak voelt.
ze kenden mijn hond (hebben we jammer genoeg in moeten laten slapen) bij naam en deze vond het leuk om erheen te gaan Verward . ze was niet meer te houden dan.

ook met onze cavia's zijn ze heel rustig en ook voor hun nemen ze alle tijd

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:40

_Emma_ schreef:
'Mijn' dierenarts denkt iets beter te zijn dan hij is.
Ik heb namelijk een kater, en toen hij nog een kater met ballen was, gingen we er een keer mee naar de dierenarts. De dierenarts had hem toen nog nooit gezien, maar ik waarschuwde hem al dat hij erg wild kan zijn. Hij houdt niet zo van dierenartsen Knipoog
Hij haalde zijn schouders op en mompelde zoiets als 'Dat zal wel meevallen'.
Hij maakte de bovenkant van de kattenvervoerdinges (hoe noem je dat? Knipoog ) los, haalde hem er gewoon af, zonder even na te denken, en jawel... mijn kat vliegt hem aan.
Hij sprong zo ongeveer zijn jas in Bloos!
Ja sorry hoor, maar ik had hem toch echt gewaarschuwd, dan moet hij maar naar me luisteren.

Zo is mijn oude dierenarts ook. Ben er na een compleet foute diagnose van mijn kat ("zet maar gewoon buiten neer, trekt allemaal wel bij" -> 41,5 graden koorts en een gebroken bekken, beest was meer dood dan levend...) niet meer geweest, totdat ik een keer met een kat van Katimo daarnaartoe moest. Bij mij was 't een best lief ding, alleen voor vreemden niet. Ach, 't valt vast wel mee... Ik heb na afloop in de auto dan ook heel hard gelachen... God, wat heeft dat beest 'm toegetakeld Ach gut

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:57

ThePast03 schreef:
Nee, dat is degene waar ik juist ben weggelopen Bloos!
Maar dat is al heel lang geleden en toen was hij nog alleen en zat niet op de Kerkewijk. Ik heb begrepen dat hij nu een vrouwelijke collega heeft die heel erg goed is en zelf zal hij ook beslist bijgeleerd hebben.

Ben benieuwd waar jullie zitten, ik heb nog niet zoveel ervaring met DA's in Veenendaal e.o.
Ik zit nu bij Van de Broek en Gielink op 't Panhuis.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:59

De dierenartsen op de kliniek hier zijn juist hardstikke aardig.
Ze zijn lief voor de dieren en nemen de tijd voor je.
Onze kat werd ziek vlak voor onze vakantie en de dierenarts bood toen heel lief aan om hem mee naar haar huis te nemen. Haha!

De paardenarts is ook heel aardig. Als je paard iets heeft haalt hij er allemaal boeken met plaatjes bij of bijv. een afgehakt paardenbeen om alles zo goed mogelijk uit te leggen.

Echt heel fijn!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:15

Wij hebben een best aardige dierenarts hoor Lachen

Alleen was onze kat berucht, Plingenk aan: "Ohw god, heb je dat grijze monster ook weer Haha!*
Hij had het niet zo op d'r Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:02

Bij jou wordt het tijd voor een andere dierenarts Lachen.
Misschien dat er wel veel mensen tevreden over ze zijn, maar je moet je er zelf ook prettig bij voelen en dat heb jij duidelijk niet.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:14

Mijn dierenarts neemt echt de tijd ervoor. met onze hond speelte hij eerst ff. onze hond loopt kwispelend die praktijk binnen!

Daisy610

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:28

nou ik zou zeggen zoek een andere dierenarts!!!

ik ben er nog maar 1 keer met mijn konijn geweest en ze namen alle tijd voor ons. De buren hebben ook een hond die ziek was. zijn naar dezelde dierenarts geweest en waren ook super tevreden! volgende dag werden ze zelfs nog gebeld of het al beter ging. *LOL* dat hadden ze niet verwacht van een dierenarts maar het is natuurlijk wel aardig. Knipoog

er zijn genoeg andere leuke dierenartsen dus ga eens bij een paar kijken bij jouw in de buurt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:37

Onze dierenarts heeft onze oude kat genomen, omdat die problemen had
en de ruimte nodig had en anders afgemaakt moest worden.
Hij was zo weg van dat beestje dat hij nu bij hem in huis woont!!

Enne... Als ik eindelijk dierenarts ben, wordt ik ook zo'n goud persoon Haha!

Edit: Ik begon met blz. 3 te lezen, dus mijn antwoord klopt niet!
Wat heb jij een gara dierenarts zeg!!!
Ik vind het niet normaal; je gaat ernaar toe voor een goede behandeling
van je dier, en niet om zo behandeld te worden!
Idd, zoek een ander!!!