Babypoesje 'gevonden' (mét foto's!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:51

Volgens mij las ik net ergens in een ander topic dat het in Belgie verplicht is om binnen een paar dagen bij de gemeente en asiel op te geven dat er een kat is aan komen lopen.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:09

Mientjeuh schreef:
In België, Suusiej Knipoog
Ik ben al een beetje aan het rondvragen, en we gaan ook eens naar de asielen ed in de buurt bellen.

Ow haha, dat had ik niet gelezen Lachen
Zijn er ook zoveel katten in Belgie dan?? Tong uitsteken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 18:02

manzano schreef:
Volgens mij las ik net ergens in een ander topic dat het in Belgie verplicht is om binnen een paar dagen bij de gemeente en asiel op te geven dat er een kat is aan komen lopen.

Dat zullen we ook doen Lachen
Ik heb intussen ook een paar site's gevonden voor verloren en gevonden huisdieren.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:03

sassy
zo noemde mijn kat Huilen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:25

Ik dacht ook meteen aan Amivedi.
Maar bestaat dat wel in Belgie?

Jekunt idd bij de platselijke dierenarts een advertentie ophangen,en op de borden in de Supermarkt.
Maar ik heb zo mijn ideeen over een "loslopende" kitten.

(Er zijn mensen die er geen nestje bij kunnen hebben)

Maar hier kun je natuurlijk niet van uit gaan Haha!
Succes met deze lieve hummel!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:30

ik denk.. Houde Knipoog tenzij er iemand zijn poesie kwijt is nartuurlijk..
Wat een scheet Lovers

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:03

Duidelijke zaak poes heeft jouw als baasje verkozen!
Wat een lieverd!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:10

Dat is wel erg makkelijk gezegd! Dan nog is er misschien ergens een gezin hardstikke ongerust waar hun poesje is gebleven.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:29

Ze ziet er wel schattig uit Lachen
Het is wel zo... Dat er mensen misschien erg bezorgd zijn om hun katje.. Maar watnou als het gewoon een straatkatje is.. Dán mag je hem toch wel houden?? Of moet je dan ook naar het asiel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:44

Over de bezorgd heid van de eigenaar heb ik mijn twijfels hoor.Zo op de foto schat ik het katje nog geen 12 weken en zulke jonge katten horen nog niet eens op straat.Wij hadden zo'n 7 jaar terug zelfs een een jong pers gevonden ongv. 8 weken oud heel ziek ,dierbescherming ,politie.CAD (de belgische amivedi) gewaarschuwd maar geen eigennaar.Een jaar veel kosten en zorgen gehad ,daarna een geweldig beest vermoedelijk op straat gezet door de fokker omdat hij zo ziek was.Afgelopen vakantie is hij overleden mijn tante had hem niet gezien en is er overgereden ik heb er nog altijd verdriet van.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:48

Jonge katjes kunnen ook weglopen hoor
Zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat katje buiten loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:08

MarianneR schreef:
Jonge katjes kunnen ook weglopen hoor
Zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat katje buiten loopt.

Jonge kittens horen nog niet op straat omdat dat gewoon nog baby's zijn doordeband laat je een dreumes van 11/2 ook niet alleen op straat spelen.Een kitten kan verdwalen maar zal in principe nog niet te ver van huis weggaan omdat ze dat niet durven.Ik heb er op het moment zelf twee rondlopen en als de deur open staat komen ze eens kijken maar lopen snel weer naar binnen.
Dus zal het katje waarschijnlijk bij haar uit de buurt komen en als de eigenaar dan zo bezorgd was had hij overal al briefjes in de bus gedaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:19

Het kan gewoon alles zijn: straatkatje, verloren of verstoten kitten, enz.
We wachten gewoon af Lachen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:37

Het gaat er niet om dat je een kitten niet buiten laat spelen. Maar een kitten is erg klein, snel en wriemelig. Het kán gebeuren dat zo'n katje, ondanks alle goede zorgen, toch tussen de deur door slipt. En dan loopt het wél op straat Knipoog
Je hoeft er niet heel veel kosten aan te maken, maar je kan toch op zijn minst je best doen het baasje te vinden.
Maar ik geloof ook dat Mientjeuh en haar familie dat doen of niet?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:41

We zijn wel op zoek naar de eigenaar, ja.
En onnodige kosten maken we niet, ze krijgt te drinken en kittenvoer, maar extra dingen zullen we zéker nog niet kopen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:42

Gwen schreef:
Ja, dat meen ik serieus . Sommige katten zoeken zelf hun mens uit bij wie ze willen wonen, zo ben ik ook aan mijn grijze poekie gekomen Lachen . Mijn oma heeft jaren een kater gehad die ze ook niet zelf had uitgezocht, maar die ineens bij hun in de tuin kwam en eigenlijk nooit meer is weggegaan.

Inderdaad; de eigenaresse van Kelvin vangt katten op voor Katimo en 1 van haar eigen katten (nou ja, eigen... Beest was van haar buren en kwam bij haar wonen) is nu naar de overburen verhuisd. Was de 2e kat al die verhuisde.

Overigens ben ik het met Jantina eens dat ik toch heel wat meer moeite zou gaan doen dan alleen briefjes ophangen bij de suup. Dit beestje ziet er goed verzorgt uit en is zeker al van de moeder af. Ik durf er mijn hand voor in 't vuur te steken dat ie van iemand is en simpelweg ontsnapt is...

Er zijn meer mogelijkheden dan de suup: politie bellen, de dierenambulance bellen, asiel bellen, stichtingen als Amivedi (of zoiets) bellen, een (gratis) advertentie in 't wijkkrantje...

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:09

ik zou inderdaad even gaan zoeken naar de eigenaar
2 weken geleden is er bij mij opstal ingebroken en zijn mijn 3 kittens gestolen
en ik heb er ook veel verdriet van
ik denk dat de mensen waar hij van is/was
ook erg ongerust zijn